۰ نفر

عبدی در رونمایی از کتاب هل اول:

تورم از سرطان هم بدتر است 

۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۸:۲۶
کد خبر: 825982
تورم از سرطان هم بدتر است 

عباس عبدی، فعال سیاسی و اجتماعی در مراسم رونمایی از کتاب هل اول بیان کرد: قبلا بیشتر با کتاب های اروپایی آشنا بودیم و استفاده می کردیم، کتاب ها در آمریکا یا دانشگاهی است در سطح انتزاعی و ذهنی و یا پابلیک و عمومی که در سطح انتزاعی هستند. کتاب های دانشگاهی آمریکایی هم به سمت سبک کتاب های عمومی که با تحصیلات پایین تر هم می شود کتاب را خواند و متوجه شد. 

به گزارش اقتصادآنلاین، عبدی بیان کرد: فارغ از محتوای کتاب "هل اول" این نوع ساختار کتاب باید در ایران هم ترویج شود. این کتاب تا بن دندان آمریکایی است، این را هم منفی نمی گویم، به این معنا که در میان اروپایی ها این بحث چطوری پول دربیاریم و حفظ کنیم نسبت به آمریکایی ها شدت ندارد. اما موضوع این است که ایران به شدت تا بن دندان آمریکایی است و نه فقط هم از حیث فرهنگی که تورم هم این وضعیت را تشدید کرده است. تورم از سرطان هم بدتر است، الان هم که به ۴۰ درصد رسیده و بعید می دانم از این مقدار کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: من قبلا هم نقد می نوشتم و ربطی به این این دولت و دولت قبل ندارد. تورم ویژگی ثابت ساختار جمهوری اسلامی شده، تورم ویرانگر است، حالا در دولت خاتمی ۱۴ درصد بوده الان به ۴۰ درصد رسیده است و همه دارند فکر می کنند که سال بعد وضعیت چگونه خواهد شد.

این فعال سیاسی گفت: روستایی بود که در یکی از استان ها که همه مردم در بورس سرمایه گذاری کرده بودند و بعد با ریزش بورس مواجه شدند. واقعا به کجا داریم می رویم، ما زندگی را خیلی سهل و ممتنع می گیریم، جامعه ای که فکر می کند اقتصاد را می شود در زیر یک چادر یا درخت می شوددرست کرد نابود خواهد شد.

عبدی اظهار کرد: کتاب هل اول می تواند برای طبقات مختلف اجتماعی و گروه های سنی ارزشمند باشد، حتی اگر دو نکته هم از آیتم های فراوان این کتاب درک شود، ارزشش بیشتر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha