۰ نفر

معاون رئیس‌جمهور: قم به یک پایگاه جهانی اثرگذار تبدیل شده است

۲۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۷:۲۵
کد خبر: 824070
معاون رئیس‌جمهور: قم به یک پایگاه جهانی اثرگذار تبدیل شده است

معاون رئیس جمهور گفت: امروز قم به یک پایگاه جهانی اثرگذار تبدیل شده و حضور مردم این خطه از سرزمین مان می‌تواند به عنوان الگویی برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ایران باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما، معاون امور مجلس رئیس جمهور در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلای قدس با اشاره به نقش و جایگاه مردم قم در پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از انقلاب گفت: مردم قم همواره پیشگام و پیشتاز همه عرصه‌های انقلاب بوده‌اند و امروز به یک پایگاه جهانی اثرگذار تبدیل شدند که حضور مردم این خطه از سرزمین مان می‌تواند به عنوان الگویی برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ایران باشد.

وی افزود: انقلاب اسلامی متعلق به ملت ایران است و باید همگان در عرصه مشارکت در انتخابات برای تشکیل مجلسی کارآمد و قوی، مقتدرانه و آگاهانه وارد میدان شوند.

سید محمد حسینی با بیان اینکه بر خلاف برخی کشورها از جمله آمریکا که خود را مهد دموکراسی می‌دانند ولی به راحتی رئیس جمهور می‌تواند مصوبات مجلس را منحل کند گفت: در ایران مجلس شورای اسلامی جایگاه اصلی در قانون اساسی را دارد و مجلس قوی می‌تواند در پیشرفت کشور اثربخش باشد.

وی افزود: انقلاب اسلامی یک انقلاب مردمی است که متعلق به ملت ایران است و باید همه در مشارکت در انتخابات برای تشکیل مجلسی قوی و کارآمد تلاش کنند تا دشمنان این ملت دلشاد نشوند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه امسال در ۶۶ کشور جهان انتخابات برگزار می‌شود گفت: اما مشارکت مردم ایران در انتخابات یازدهم اسفند را بسیار حساس است.

حسینی با بیان اینکه دولت سیزدهم، دولت کار و فعالیت است که هیچگاه به دنبال تنش و حاشیه سازی نبوده گفت: رئیس جمهور و اعضای دولت از همان ابتدا تلاش داشته و دارند با مجاهدت، کار شبانه روزی و روحیه جهادی و مردمی، عقب ماندگی‌های سال‌های قبل را برطرف و به دنبال حل مشکلات باشند.

وی با اشاره به ۲۵ سفر خارجی رئیس جمهور در ۳۰ ماه گذشته گفت: در این سفرها علاوه بر موضوعات سیاسی، مسائل اقتصادی هم دنبال شده است و عضویت ایران در گروه‌های مختلف که نتایج اقتصادی آن در آینده روشن می‌شود گواه آن است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه در سالیان گذشته آمریکایی‌ها همواره از گزینه‌های روی میز به ویژه جنگ صحبت می‌کردند گفت: این در حالی است که امروز صحبتی از این گزینه‌ها نیست و این به خاطر اقتدار نیروهای مسلح است.

وی افزود: حضور کم رنگ مردم می‌تواند موجب شکل گرفتن خیال‌های واهی آنان شود که مردم ایران دچار چندگانگی و چند دستگی شده اند و حضور گسترده مردم در انتخابات پیش رو می‌تواند ناامید کننده حیله و نیرنگ دشمنان باشد.

وی با اشاره به کاهش ۲ درصدی ضریب نرخ بیکاری از ۹و۶ دهم به ۷و۶ دهم ابراز امیدواری کرد: این درصد روز به روز بهبود یابد و حل مشکل ۷ هزار واحد تعطیل و نیمه تعطیل که در دستور کار قرار گرفته است.

حسینی با اشاره به اینکه سالانه باید صدها هزار واحد مسکونی در کشور ساخته می‌شد که عقب ماندگی‌هایی در این حوزه وجود دارد افزود: هم اکنون زمین برای ۲ میلیون واحد مسکونی آماده و در اختیار دستگاه‌های مختلف قرار گرفته که در حال ساخت می‌باشد.

وی تصریح کرد: ایران از نظر ارتباط زمینی و ریلی ظرفیت‌های بسیاری دارد که در استان‌های مختلف کشور گسترش مسیرهای ریلی دنبال می‌شود و پروژه‌های بزرگی در کشور در حال انجام است که برخی از آنان همانند فاز ۱۱ پارس جنوبی موجب ایجاد درآمد برای کشور خواهد شد.

حسینی با اشاره به آسیب‌های شدید خشکسالی در سال‌های گذشته افزود: ۴ خط انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس از دیگر اقدامات دولت سیزدهم است.

وی گفت: برخی که می‌دانستند صنعت هسته‌ای فواید بسیار زیادی دارد مخالف دستیابی ایران به این صنعت بودند، اما امروز ما توانستیم با توکل به خدا و یاری مردم شاهد عملیات‌های اجرایی نیروگاه‌های تولید برق و آب شیرین کن باشیم.

وی در پایان از همه معلمان علما و افراد اثرگذار در اطلاع رسانی حتی به اندازه یک نفر خواست با بیان دستاوردهای نظام و دعوت مردم به مشارکت پرشور در انتخابات داغ دیگری بر دل دشمنان ملت غیور ایران اسلامی بنشانند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha