۷ نفر

«تپکو» شرکتی برای سرمایه گذاری میان مدت

۳۰ دی ۱۴۰۲، ۹:۳۶
کد خبر: 820359
«تپکو» شرکتی برای سرمایه گذاری میان مدت

هپکو در طول پنجاه سال گذشته با کسب تجربیات و دانش روز از بزرگترین های این صنعت در دنیا نظیر شرکت های: لیپر آلمان ، ولو(سوئد) کماتسو (ژاپن) نیوهلند (ایتالیا)و ... موفق شده تا ضمن خودکفائی کشور در زمینه ماشین آلات فوق ذکر،در زمرۀ صاحب تکنولوژی طراحی و ساخت محصولات در سطح استانداردهای جهانی قرار گرفته و بعنوان شرکت (ارائه دهنده راه حل) در زمینه ماشین آلات خاص نیز در خدمت پروژه های صنعتی و عمرانی کشور باشد.

معرفی شرکت

شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو بزرگترین تولیدکننده ماشین آلات راهسازی و معدنی در خاورمیانه با هدف مبنی بر تولید و مونتاژ محصولاتی همچون: بلدوزر، لودر، غلتک، بیل و گریدر تأسیس شد و به منظور بهبود آنها و انتقال دانش فنی از خارج کشور، هپکو همکاری خود را در حوزه های محصولات، فروش و خدمات پس از فروش با شرکای تجاری شامل ولوو، لیبهر،کوماتسو، دایناپک و نیوهلند آغاز نمود .

در ادامه هپکو طراحی بعضی محصولات را در واحد تحقیق و توسعه شروع کرد که تنوع محصولات خود را توسعه دهد. هپکو کسب و کار با قطعات شناخته شده از تولیدکنندگان همچون زاور رکسروت، دویتس،کارور و زداف تجربه کرد که به نوبه خود باعث اعتبار برای شرکت های ایرانی شد. در حال حاضر هپکو بیشترین سهم از ماشین آلات را در بازارهای داخلی دارد.

خط تولید هپکو مجهز به تجهیزات پیشرفته شامل ابزارآلات برشکاری، جوشکاری، ماشین آلات فرزکاری و همچنین دستگاه cnc است. این ظرفیت به هپکو اجازه می دهد 2500 واحد از ماشین آلات مختلف را تولید کند و 20000 تن از سازه های فولادی در سال بسازد. همچنین هپکو سهم مناسبی در تولید تجهیزات مورد استفاده در صنعت نفت و گاز بدست آورد.

هپکو مجموعه ای صنعتی دارای ماموریت تولید انواع ماشین آلات راهسازی ومعدنی با بیش از نیم قرن فعالیت،در سال 1354 با ارائه محصولات معدنی کار خود راآغاز نمود وتا بحال بیش از 30000 دستگاه ماشین آلات در اختیار پروژه های راهسازی و معدنی قرار داده است.

محصولات 

محصولات شرکت بر اساس دو روش قبول سفارش تولید ویژه یا فروش بر اساس پیش‌بینی تقاضا بازار و براساس سیاست شرکت مبتنی بر حضور جدی و پررنگ بازار ماشین‌آلات راه‌سازی و معدنی انجام می‌شوند

محصولات تولیدی شامل: انواع لودر، انواع بیل های هیدرولیکی،انواع غلتک،انواع تراک های معدنی،انواع دامپتراک،بلدوزر،گریدر،ترانسپوتر را به بازار داخل و منطقه تقدیم نموده است.

ظرفیت سالانه برای تولید 3000 دستگاه انواع ماشین آلات که با استفاده از پیشرفته ترین ماشین آلات روز دنیا تجهیز گردیده است.

سرمایه و ترکیب سهامداران تپکو

تامین  اجتماعی با 52 درصد اصلی ترین سهامدارعمده تپکو محسوب میشود.

«تپکو» شرکتی برای سرمایه گذاری میان مدت

برندهای همکار و سابقه همکاری

کوماتسو

در سال 1383 به منظور تأمین نیاز مشتریان به ماشین‌آلات راهسازی و معدنی با هدف افزایش سهم بازار فروش خود با کوماتسو ژاپن وارد مذاکره شد و توافقنامه‌ای را به امضا رساندند که در آن ساخت درصدی از بلدوزر و لودر در شرکت هپکو تحت نظارت مستقیم کوماتسو صورت پذیرفت .

ولوو

هپکو به دنبال توسعه ارتباط با برترین سازندگان ماشین‌آلات سنگین دنیا، همچنین به منظور گسترش زنجیره تولید ماشینآلاتی خود با توجه به نیاز شرکتهای راهسازی و معدنی، در سال 1364 همکاری خود را با ولوو سوئد آغاز نمود که نتیجه آن تولید لودر متوسط در داخل ایران بود.

لیبهر

در جهت ارتباط نزدیکتر با مشتریان و تأمین نیاز آنان به ماشین‌آلات راهسازی و عمرانی و معدنی، شرکت در سال 1364 اقدام به شروع همکاری با شرکت لیبهر آلمان نمود و این همکاری با تولید مشترک دو مدل بیل آغاز شد.

نیوهلند

شرکت هپکو به منظور تأمین ماشین‌آلات سنگین کشاورزی و نیز ماشین‌آلات سبک بخش خدمات شهری مورد نیاز کشور، همکاری خود را با شرکت بین المللی CNH در سال 1378 آغاز نمود و در این راستا مونتاژ دروگر نیشکر CASE به منظور ارائه به شرکتهای کشت و صنعت در جنوب کشور در دستور کار قرار گرفت.

همچنین در سال1380یک نوع بکهولودر و در سال1382 دو نوع تراکتور سنگین، یک نوع کمباین در سال 1384 و یک نوع لودر چند منظوره نیز در سال 1385 به سبد محصولات اضافه شد.

شرکت هپکو از آغاز، تعامل و همکاری با شرکتهای کلاس برتر جهان را در دستور کار خود قرار داده و در زمینه مجموعه ها و قطعات نیز از تأمین‌کنندگانی نظیر ZF ,Berco, Carraro, Sauer, Rexroth, Deutz استفاده می‌نماید.

شبکه تامین کنندگان

در عرصه داخلی شبکه‌ای از سازندگان و تولیدکنندگان داخلی در زمینه تأمین مواد خام، قطعات ریختگی، قطعات لاستیکی، رنگ و مواد شیمیایی و ... زنجیره تأمین داخلی هپکو را شکل می‌دهند که عمدتاً از طریق شرکت مهندسی و قطعات به هپکو مرتبط می‌گردند .

فولاد مبارکه اصفهان / ایران تایر / شرکت رنگ روناس/ آما / فولاد پیچ / موتور سازان / شرکت بهران / رینگ سازی آریانا /شاهین آذر اتاق / فولاد نیما / صنایع ریخته گری اصفهان / رنگین زره / گیتی آسا / رادیاتور ایران / نیکران لاستیک.

تحلیل  تکنیکال و سناریو پیش رو

«تپکو» شرکتی برای سرمایه گذاری میان مدت

کلیت مسیر در تایم هفتگی یک دیامتریک به نظر میرشد که لگ های ABC تکمیل و D نیز یک مثلث تکمیل شده و انتظار داریم از اوایل بهمن شروع موج صعودی جدید را داشته باشیم. با شکست 300 و تثبیت بالای مقاومت سقف مثلث ادامه روند صعودی برای تکمیل لگ E را با پولبک احتمالی داریم.  هدف های مسیر 370- 500-570 می باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    0 0
    نفهمیدیم منظورتون ازسرمایه گذاری چی بود فقط یه تبلیغ
  • IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    5 3
    هپکو داری با ولوو لیپر مقایسه بکنی مقع چی داره مثل اینه‌سمند و با بنز‌ مقایسه بکنی
  • میثاقی IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    0 0
    قبل از واگذاری شرکت هپکو به بخش خصوصی مدیران ارشد شرکت ،اموال عمومی را بحراج و بابت بازخرید سنوات خود هرچه بود بی رحمانه بردند .خریداربخش خصوصی بیش از ۱۶۰ میلیارد موادخام را سریعا بخارج از اراک انتقال داد .وهیچ دادرسی برای جلوگیری از ابن تاراج وجود نداشت.
  • مهدی IR ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    0 0
    به نظر شما کدوم بهتر
  • وحید IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    0 0
    هپکو نماد خودباوری ما هست به امید پیشرفت و توسعه هر چه بیشتر این شرکت البته سنگ انداز هم کم نیس خیلی ها هنوز چشم به لطف و بذل شرکت های خارجی دارن اما هر برندی تو دنیا معروف و مطرح شده با حمایت مردم و مسول هاش بوده کاش مسول ها و افراد بانفوذ کشور دست از منفعت طلبی بردارن و واردات این ماشین الات رو ممنوع کنن تا محصول ایرانی فرصت رشد داشته باشه و یه نونی سر سفره کارگر ایرانی بیاد
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    0 0
    هپکو حتی ۱ دانه از ماشین آلات سنگینش را صادر می کند؟ وقتی نمی کند یعنی تولیداتش رقابتی از نظر قیمت یا کیفیت نیست و نان انحصار و فشار بر مردم را می خورد.