۰ نفر

راهکاری ساده برای کاهش وزن/ توصیه مهم تغذیه‌ای برای تناسب اندام

۲۰ آذر ۱۴۰۲، ۲۲:۱۵
کد خبر: 813224
راهکاری ساده برای کاهش وزن/ توصیه مهم تغذیه‌ای برای تناسب اندام

صبحانه وعده غذایی مهم روزانه است که معمولا توصیه می شود به طور کامل مصرف شود. این توصیه حتی به‌عنوان راهکاری برای کاهش وزن نیز کاربرد دارد اما نتیجه مطالعات اخیر، خلاف این نظر را نشان می‌دهند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از بهداشت نیوز، برخلاف توصیه‌های گذشته مبنی بر صرف صبحانه کامل به‌عنوان راهکاری برای مقابله با افزایش وزن، محققان در مطالعه جدید به نتایج دیگری دست یافته اند. در مطالعه ای که توسط محققان آلمانی انجام شده، عادت های غذایی ۲۸۰ نفر، فرد مبتلا به چاقی و ۱۰۰ نفر، فرد با وزن متعادل بررسی شد. این افراد به دو گروه تقسیم شدند و از آنها خواسته ‌شد تا هر آنچه در وعده‌های غذایی و میان‌وعده می‌خورند را طی ۱۰ تا ۱۴ روز یادداشت کنند. هدف این بود که مشخص شود آیا صبحانه کامل و با کالری بالا می‌تواند مقدار غذا در وعده‌های دیگر را کاهش دهد.

اما نتایج مطالعه، نکته دیگری را نشان داد. افرادی که کالری بالا (حدود ۶۰۰ کیلوکالری) در وعده صبحانه دریافت می‌کنند، به‌طور متوسط این مقدار کالری را در وعده ناهار و شام نیز مصرف می‌کنند. در واقع، دریافت کالری در وعده‌های دیگر شبیه افرادی است که صبحانه با کالری کم می‌خورند یا این وعده غذایی را میل نمی‌کنند. البته متناسب با وزن، خوردن صبحانه کامل می‌تواند حتی منجر به دریافت ۴۰۰ تا ۵۰۰ کیلوکالری بیشتر شود.

خوراکی‌های سیرکننده
محققان در زمینه صبحانه توصیه کردند افرادی که دارای اضافه‌وزن هستند، بهتر است صبح‌ها از خوراکی‌های سیرکننده اما بدون کالری زیاد استفاده کنند. البته به‌طور کلی، صرف صبحانه بسیار اهمیت دارد زیرا به‌دلیل تاثیر سیرکنندگی تمایل به خوراکی‌های شیرین و تنقلات را کاهش می‌دهد که قطعا در حفظ تناسب اندام تاثیرگذار هستند.

بهترین انتخاب ها
تخم‌مرغ؛ تخم‌مرغ سرشار از پروتئین است و بسیاری از ویتامین‌های مورد نیاز بدن را تامین کرده و احساس سیری در ساعات ابتدایی روز فراهم می کند. یادتان باشد که می‌توان تخم‌مرغ را ۳ وعده در هفته بدون نگرانی از افزایش کلسترول میل کرد.

غلات سبوس‌دار؛ غلات سبوس‌دار در تامین انرژی نقش دارند و سرشار از ویتامین‌های گروهB و املاح هستند که نیاز بدن برای فعالیت‌های صبح را تامین می‌کنند. این منابع غذایی احساس گرسنگی را نیز کاهش می‌دهند.

میوه‌ها؛ انواع میوه‌ها را می‌توان برای تامین انرژی روزانه در وعده صبحانه گنجاند. موز انتخاب عالی است زیرا سطح قند خون را ثابت نگه می‌دارد و احساس سیری طولانی ایجاد می‌کند.

مغزها؛ انواع مغزها نیز انتخاب خوبی برای تامین انرژی صبحگاهی به‌خصوص در شرایط نداشتن اشتهای کافی به صبحانه هستند. این خوراکی‌ها به‌دلیل داشتن ریزمغذی‌های فراوان، احساس خستگی صبحگاهی را نیز کاهش می‌دهند.

ماست؛ ماست سرشار از کلسیم، پروتئین‌ها و پروبیوتیک‌هاست که به‌عنوان صبحانه مغذی شناخته می‌شود. مصرف ماست در بهبود عملکرد دستگاه گوارش نیز موثر است و تا وعده غذایی بعد انرژی بدن را حفظ می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رسول IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    0 0
    والا فقط حسرتشو میخوریم توان خرید نیست مگر فرجی بشه