۰ نفر

سهل‌انگاری یکی از بنیانگذاران اتریوم کار دستش داد؛

به دنبال هک شدن حساب توییتری بوترین، بیش از ۷۰۰هزار دلار از کیف پول قربانیان خارج شد

۲۰ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۵۹
کد خبر: 733947
به دنبال هک شدن حساب توییتری بوترین، بیش از ۷۰۰هزار دلار از کیف پول قربانیان خارج شد

پس از هک شدن حساب کاربری ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم در ایکس (توئیتر سابق)، گفته می‌شود که کاربران به دلیل ورود به پیوند مخربی که به دروغ یک NFT رایگان را در صفحه ویتالیک بوترین تبلیغ می‌کرد، بیش از ۷۰۰ هزار دلار خسارت متحمل شدند.

اقتصادآنلاین – حسین عسکری؛ دیمیتری بوترین، پدر ویتالیک، در پستی در ۹ سپتامبر در X، اعلام کرد که حساب پسرش هک شده است و نوشت: این پست را نادیده بگیرید، ظاهرا ویتالیک هک شده است، او در حال کار بر روی بازیابی حساب خود است.

پستی که او به آن اشاره کرده بود در حال حاضر حذف شده است.

در پستی که توسط هکرها از حساب ویتالیک منتشر شده بود نوشته شده بود؛ ورود Proto-Dankshardin را به اتریوم جشن می‌گیرد.

هکر پیوند مخربی را به یک توکن غیرقابل تعویض رایگان(nft) به اشتراک گذاشت و قربانیان را ترغیب کرد که کیف پول‌های خود را به آن وصل کنند، قبل از اینکه در نهایت تمام سرمایه‌شان را بدزدند.

در نتیجه، این حادثه باعث شد تا توسعه‌دهنده اتریوم، بوک خو، که در X با نام «بوککی پوبا» شناخته می‌شود، ادعا کند که در مجموعه CryptoPunk NFT خود متحمل ضرر شده است.

به دنبال هک شدن حساب توییتری بوترین، بیش از ۷۰۰هزار دلار از کیف پول قربانیان خارج شد1

در زمان انتشار، قیمت کف غالب برای CryptoPunk NFT ۴۶.۹۹ اتر است که تقریباً معادل ۷۶ هزار دلار است.

ZachXBT به طور فعال به ۴۳۸ هزار دنبال کننده خود در مورد فعالیت های هکر اطلاع رسانی کرده است. او اخیراً به اشتراک گذاشت که ارزشمندترین NFT سرقت شده تا کنون CryptoPunk #۳۹۸۳ به ارزش ۱۵۳ اتر، معادل تقریباً ۲۵۰ هزار دلار است.

در همین رابطه کاربری با نام مستعار  Satoshi ۷۶۷ در X ادعا کرد که بوترین ممکن است اقدامات امنیتی کافی را برای حساب X خود اعمال نکرده باشد.

او قبل از اشاره به این که معتقد است نظارت بوترین منجر به این حمله شده است، خاطرنشان کرد: من از این که آن را بگویم متنفرم، اما ویتالیک باید مسئولیت عملکرد ضعیف خود را بپذیرد و به کسانی که آسیب دیده اند غرامت بدهد.تنها چیزی که باعث می‌شود سهل انگاری ویتالیک بوترین را ببخشیم این‌است که احتمال دارد او توسط مجرمی تهدید شده باشد و مجبور به انجام این کار شده باشد. من شدیداً شک دارم که این اتفاق افتاده است.

با این حال، ZachXBT این ادعاها را به چالش کشید و ادعا کرد که مشخصات بوترین او را مستعد انواع مختلف  هک می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha