۰ نفر

طی ۹ ماه نخست سال جاری رخ داد؛

رشد ۲۲درصدی صادرات محصولات کشاورزی

۱۰ دی ۱۳۹۹، ۲۰:۲۰
کد خبر: 494213
رشد ۲۲درصدی صادرات محصولات کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی گفت: هرچند کرونا مشکلاتی را در صادرات به وجود آورده اما در کالاهای کشاورزی شاهد رشد ۲۲ درصدی صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده‌ایم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، کاظم خاوازی عصر امروز در بدو ورود به بجنورد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خراسان شمالی در حوزه کشاورزی یکی از استان‌های بااهمیت است زیرا بسیاری از محصولات کشاورزی در این استان کشت می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: شمالی استان چندضلعی در عرصه کشاورزی است که می‌توان به زارعت، باغات، دامپروری و بخش‌های مختلف اشاره کرد و بسیاری از بخش‌های کشاورزی همچون نوغانداری در این استان با اشتغال‌زایی فراوان پیشرو است.

وی افزود: یکی از نکات این استان ظرفیت و پتانسیل بسیار خوب برای توسعه گیاهان دارویی است؛ هم‌چنین زیرساخت‌های آبیاری نوین در خراسان شمالی بسیار مورد تاکید است. البته خراسان شمالی از نظر گلخانه دارای عقب ماندگی‌هایی است که باید جبران شود.

خاوازی تصریح کرد: هرچند کرونا مشکلاتی را به وجود آورده اما کالاهای کشاورزی صادراتی از نظر وزن و قیمت ۲۰ تا ۲۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به ضرورت خوداتکایی کشور در تولید روغن اظهار کرد: کشت دانه‌های روغنی از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی است که هم اینک در این استان نیز کشت محصول کاملینا آغاز شده است که توسعه آن می‌تواند در خودکفایی روغن بسیار تأثیرگذار باشد.