۰ نفر

دیدار سفیر کشورمان با وزیر معارف و علم تاجیکستان

۲۰ مرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۳۴
کد خبر: 373640
دیدار سفیر کشورمان با وزیر معارف و علم تاجیکستان

در دیدار سفیر کشورمان با وزیر معارف و علم تاجیکستان، زمینه های توسعه مناسبات علمی، آموزشی و فناوری ایران و تاجیکستان بررسی شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، محمدتقی صابری سفیر کشورمان در دیدار با «نورالدین سعید» وزیر معارف و علم تاجیکستان ضمن ابراز خرسندی از حضور در تاجیکستان، به تحولات نوین و رو به رشد روابط دوجانبه اشاره کرد و مأموریت خویش را بهبود و ارتقای مناسبات دو کشور هم فرهنگ، هم دین و هم‌زبان ایران و تاجیکستان، دانست.

 وزیر معارف تاجیکستان نیز باخوشامدگویی به آقای صابری اظهار داشت:

 دو ملت ایرانی و تاجیک، هم فرهنگ، هم کیش، هم زبان هستند و ما اشتراکات فرهنگی فراوانی داریم که می‌تواند زمینه ساز گسترش هر چه بیشتر روابط دو کشور در حوزه های مختلف باشد.

وزیر معارف و علم تاجیکستان با اشاره به شروع فعالیت سفیران جدید دو کشور و تحولات مثبت ایجاد شده در طی ماه‌های اخیر در روابط ایران و تاجیکستان، اظهار امیدواری کرد که روابط و مناسبات فی مابین دو کشور بیش از پیش تحکیم و توسعه یابد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان نیز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت های فراوان همکاری دو کشور در عرصه های علمی و آموزشی، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری‌ در این زمینه ها با جمهوری تاجیکستان، محدودیتی ندارد.

سفیر کشورمان، تبادل هیئت های دانشگاهی و برگزاری مشترک نمایشگاههای معرفی دستاوردها و فعالیت‌های علمی و فناوری بمنظور معرفی آثار ممتاز و برجسته استادان و مفاخر علمی دو کشور را در توسعه و تقویت مناسبات دو کشور مهم دانست.

صابری همچنین برگزاری اردوها و المپیادهای مشترک دانش آموزی و دانشجویی، سمینارهای علمی، ادبی و فرهنگی در موضوعات مورد علاقه در مجامع علمی و دانشگاهی دو کشور و استفاده از فرصت های مطالعاتی را از جمله برنامه‌های قابل اجرا دانست و آمادگی کشورمان را در جهت انتقال تجربیات به طرف تاجیکی در  زمینه تاسیس و مدیریت پارک های علمی و فناوری، استاندارد سازی فضاهای آموزشی، برگزاری دوره های تربیت معلم و بهسازی منابع انسانی و آموزش های فنی و حرفه ای اعلام کرد.

وزیر فرهنگ تاجیکستان نیز ضمن استقبال از موضوعات مطرح شده، آمادگی کشورش را برای توسعه مناسبات و همکاری‌های فی مابین در عرصه علمی و اموزشی اعلام کرد