۰ نفر

کلاهبرداری ۲میلیارد ریالی با ترفند همسریابی

۱۷ مرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۲۷
کد خبر: 372218
کلاهبرداری ۲میلیارد ریالی با ترفند همسریابی

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ارائه مشخصات حساب بانکی در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های نامعتبر زمینه کلاهبرداری را فراهم می‌کند، از کشف یک پرونده کلاهبرداری ۲ میلیارد ریالی با ترفند همسر یابی خبر داد .

به گزارش اقتصادآنلاین، سرهنگ اکبر نصرتی رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌غربی در تشریح این خبر گفت: با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا شهرستان سردشت مبنی بر اینکه از حساب بانکی وی بصورت اینترنتی در چندین مرحله برداشت شده است، موضوع در اسرع وقت تحت پیگیری قرار گرفت.

وی ضمن بیان اینکه  با بررسی‌های فنی صورت گرفته مشخص شد برداشت‌ها بصورت خرید اینترنتی بوده ، افزود: با دستگیری ۳ نفر متهم در روند رسیدگی به پرونده، معلوم شد کلاهبرداری از طریق کانال همسریابی در شبکه اجتماعی تلگرام بوده است.

سرهنگ نصرتی گفت: متهمان با هدایت کاربران به درگاه‌های جعلی ، بعد از سرقت اطلاعات حساب بانکی آنان اقدام به خرید اینترنتی می‌ کردند ،که از این طریق از حساب بانکی ۱۵۰ نفر مبلغی در حدود ۲ میلیارد ریال برداشت کرده‌اند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در فضای مجازی باید فعالیت آگاهانه داشته باشیم گفت: بیشتر مشکلات بوجود آمده برای کاربران در نتیجه ناآگاهی آنان می‌باشد که فریب تبلیغات دروغین را خورده و با اعتماد بی‌جا، اطلاعات شخصی خود اعم از اطلاعات حساب بانکی و ... را در اختیار دیگران قرار می‌دهند.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه در موضوع فوق برداشت بصورت چندین مرحله انجام گرفته است، گفت: اگر سامانه پیامکی حساب بانکی فعال باشد، در اسرع وقت می‌توانید از تراکنش‌های آن اطلاع پیدا کرده و اقدامات پیشگیرانه را انجام داد.

وی با اشاره به اینکه کلاهبرداران در فضای مجازی با طراحی و ایجاد صفحات جعلی نظیر همسریابی، صیغه‌یابی، ردیابی گوشی و ... کاربران را به صفحات موصوف هدایت کرده و پس از بدست آوردن اطلاعات حساب بانکی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند، به شهروندان توصیه کرد: فریب اینگونه کلاهبرداری‌ها را نخورده و در صورت مواجهه با این چنین مواردی آن را از طریق سایت پلیس فتا (www.cyberpolice.ir) اطلاع دهند.