۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

7.5درصد از سهام گروه توسعه ملی فروخته شد/ صندوق کارکنان بانک‌ها یک کرسی هیات مدیره گرفت

۱۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۴:۰۸
کد خبر: 364166
7.5درصد از سهام گروه توسعه ملی فروخته شد/ صندوق کارکنان بانک‌ها یک کرسی هیات مدیره گرفت

امروز بلوک ۷.۵ درصدی سهام شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی (وبانک) در بورس تهران به صورت عمده عرضه شد. این میزان سهام در قیمت 481 تومان در مقابل تهاتر بدهی فروشنده به خریدار در مالکیت صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها درآمد.

اقتصادآنلاین - محمد امین خدابخش؛ در خلال معاملات امروز بورس تهران شاهد عرضه عمده 7.5 درصد از سهام شرکت سرمایه‌گذاری توسعه ملی بود. طی این عرضه 565 میلیون سهم این شرکت به ارزش 272 میلیارد تومان در نماد «وبانک4» معامله شد. تبادل این میزان سهام پس از آن صورت می‌گیرد که در تاریخ سوم تیرماه سال جاری بانک ملی طی اطلاعیه ای که از سوی سازمان بورس منتشر شد خبر از فروش سهام شرکت یاد شده داد.

بر این اساس امروز بلوک ۷.۵ درصدی سهام شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی  (وبانک) به صورت عمده عرضه شد. در این عرضه در حدود یک میلیارد و ۲۱۹ میلیون سهم «وبانک» به ارزش ۵۸۶ میلیارد تومان معامله شد.

میزان سهام یاد شده توسط شرکت صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها و در ازای طلب این شرکت از فروشنده سهام خریداری شده است. به موجب این عرضه شرکت صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها هم اکنون ۱۵ درصد از مالکیت شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی را به دست آورده است. با این حساب ترکیب هیات مدیره این شرکت تغییر می‌کند و یک کرسی از پنج کرسی تحت مالکیت بانک ملی به خریدار سهام تعلق خواهد یافت.

گفتنی است در این معامله هر سهم «وبانک» با قیمت 481 تومان به مالکیت خریدار درآمده، این در حالی است که قیمت هر سهم شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی بر روی تابلوی معاملات امروز 445 تومان بوده است.

WhatsApp Image 2019-07-03 at 03.29.59