۰ نفر

مدیرعامل شهروند در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

قرار نیست شهروند سودآور باشد/ یک فروشگاه شهروند ماهانه 485میلیارد تومان به شهرداری اجاره می‌دهد!

۱۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۴:۴۶
کد خبر: 334483
قرار نیست شهروند سودآور باشد/ یک فروشگاه شهروند ماهانه 485میلیارد تومان به شهرداری اجاره می‌دهد!

مدیرعامل شهروند گفت: یکی از فروشگاه‌های شهروند ماهانه 485میلیون تومان به شهرداری تهران اجاره می‌دهد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ مسعود سریع القلم در واکنش به ادعای برخی از اعضای شورای شهر تهران که معتقدند، اگر امکانات این فروشگاه به بخش خصوصی واگذار می‌شد، سودآوری بیشتری برای شهرداری تهران داشت، به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: شهروند قرار نیست سودآور باشد و در عین حال نباید دستش جلوی شهرداری تهران دراز باشد.

وی ادامه داد: شهروند در سال 73برای دو هدف ایجاد شده است؛ یکی تنظیم بازار در تهران و دیگری سیاست‌های خدماتی برای شهروندان. شهروند اجاره‌اش را همانند یک بخش خصوصی به شهرداری تهران می‌دهد. یکی از فروشگاه‌های شهروند  ماهانه 485میلیون تومان اجاره به شهرداری تهران می‌دهد. ما نزدیک به 20میلیارد تومان فقط اجاره پرداخت می‌کنیم.

سریع‌القلم اضافه کرد: شهروند اشتغال ایجاد کرده و در تنظیم بازار فعال بوده است. شورای شهر تهران برای شهروند تکلیف کرده است که امسال 60میلیارد تومان به شهرداری سود پرداخت کند و تا الان 40میلیارد تومان آن محقق شده است. تمام مکان‌هایی که شهرداری تهران در اختیار شهروند قرار داده، به دلیل سرقفلی‌ها،ارزش افزوده ایجاد کرده است.

او در پایان تاکید کرد: شهروند، آذرماه سال گذشته منفی 57میلیارد تومان ضررده بوده اما حالا، علاوه بر تامین هزینه‌ها،185میلیارد تومان هم، مضاف بر آن موجودی دارد. پس هرچند برای سودآوری ایجاد نشده اما در وضعیت فعلی اقتصاد کشور، سودآور بوده است.