۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

ماجرای 1800روحانی شاغل در وزارت نفت و شفاف‌سازی مسولان/چرا تکذیبیه خبر از سایت شانا حذف شد؟

۸ دی ۱۳۹۷، ۲۰:۰۱
کد خبر: 325424
ماجرای 1800روحانی شاغل در وزارت نفت و شفاف‌سازی مسولان/چرا تکذیبیه خبر از سایت شانا حذف شد؟

در حالی دبیر شورای فرهنگی و اقامه نماز وزارت نفت خبر فعالیت 1800 روحانی در وزارت نفت را رد کرد که تنها چند ساعت پس از درج تکذیبیه در شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی، این خبر حذف شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، بخش هایی از گزارش هفته گذشته حسنوند رئیس کمیسیون انرژی درباره بازدید اعضای این کمیسیون از تاسیسات نفت و برق  استان خوزستان مورد توجه ویژه مخاطبان شبکه های اجتماعی قرار گرفت.  

حسنوند در بخش های از گزارش به فعالیت ۱۸۰۰ روحانی در وزارت نفت اشاره داشت و افزود "این حجم از به کارگیری روحانیون به معنای آن است که دستور مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای پیوست فرهنگی برای پروژه ها پیگیری می‌شود به کارگیری مبلّغ و روحانی بخشی از اهداف پیوست‌های فرهنگی پروژه‌های نفتی کشور است."  

پس از انتشار این خبر روز گذشته  احمد مجیدی دبیر شورای فرهنگی و اقامه نماز وزارت نفت  آمار اعلامی از سوی رئیس کمیسیون انرژی را تکذیب و در گفتگو با  شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی (شانا)  عنوان کرد :  

« فقط ٨۵٠ روحانی در صنعت نفت مشغول به کارند»  

 "بر اساس مستندات و مدارک موجود در دفتر ارتباطات حوزوی صنعت نفت و شورای اقامه نماز، تعداد روحانیونی که در صنعت نفت به اقامه نماز مشغولند کم‌تر از ۸۵۰ نفر است که هیچ‌گونه رابطه استخدامی با صنعت نفت ندارند و همانند سایر دستگا‌ه‌های اجرایی کشور در شرکت‌های تابعه به اقامه نماز مشغول هستند. همه این روحانیون از سا‌ل‌ها قبل با سیاست‌های ستاد اقامه نماز کشور صرفا به ارشاد و سخنرانی و امور اقامه نماز مشغولند." 

مسئول دفتر ارتباطات حوزوی وزارت نفت تصریح کرد : "این تعداد روحانی در دولت‌های دهم و یازدهم نه تنها افزایش نداشته بلکه ضمن ارتقای سطح علمی و رتبه تبلیغی کاهش نیز پیدا کرده است."  

گفتنی است بعد از گذشت چند ساعت از انتشار این خبر در شانا، این خبر از خروجی این درگاه رسمی و خبری وزارت نفت حذف شد. 

هر چند تفاوت در آمار منتشر شده از سوی دولت‌ها و مجلس شورای اسلامی موضوع تازه ای نیست و بارها اتفاق افتاده و احتمال اشتباه در آماراعلامی محتمل است اما سوالات جدی در این رابطه وجود دارد که لازم است وزارت نفت و کمیسیون انرژی به آن پاسخ روشن و جدی بدهند.  

1- دلایل حذف این خبر از درگاه خبری رسمی وزارت نفت چیست ؟ و آیا این حذف خبر به معنی تایید آمار اعلامی از سوی رئیس کمیسیون انرژی است؟  

2- وظایف مشخص و عملکرد دفتر ارتباطات حوزوی وزارت که در طبقات بالای وزارت نفت و دفتر دیگری که در شهر قم دار‌د را جهت شفافیت بیشتر اعلام نمایید و ضرورت تشکیل و توسعه این تشکیلات در شرایطی که وزیر نفت از ناکافی بودن بودجه۱۴/۵ درصدی برای اداره این وزارت صحبت می کند را اعلام نمایید.  

3- با وجود حوزه های علمیه در کشور، ارتقای سطح علمی روحانیون از وظایف وزارت نفت است؟  

4- در مطلب حذف شده از سایت شانا،  مجیدی به عدم رابطه استخدامی و شغلی  روحانیون با وزارت نفت اشاره دارد در حالی که در تصویر درگاه دفترارتباطات حوزوی وزارت نفت گزارش و فهرست ۷۳۰ نفره روحانیون استفاده کننده از مجتمع  محمود آباد مشاهده می شود. با توجه به اینکه  این مجموعه فرهنگی، رفاهی، زیر مجموعه‌های صندوق بازنشستگی نفت است، ازاین  گزارش این گونه برداشت می‌شود  که روحانیون  شاغل در این وزارت‌خانه در صندوق بازنشستگی صنعت نفت نیز تبعا عضو هستند که می‌توانند از این مجموعه فرهنگی و رفاهی به همراه خانواده  استفاده نمایند.

WhatsApp Image 2018-12-29 at 08.20.25(1)