۰ نفر

نجفی مطرح کرد: بازنگری ساختار شهرداری به طور جدی دنبال خواهد شد

۲۳ آذر ۱۳۹۶، ۱۱:۳۳
کد خبر: 237699
نجفی مطرح کرد: بازنگری ساختار شهرداری به طور جدی دنبال خواهد شد

شهردار تهران بر لزوم بازنگری در ساختار و فعالیت‌های شهرداری تهران برای جلوگیری از فساد تاکید کرد.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی ؛ محمد علی نجفی در همایش چشم‌انداز شهر تهران در افق برنامه پنج‌ساله سوم گفت:مدیریت شهری تهران از جهات مختلف در شرایط کم‌نظیری قرار دارد،از سویی شوق و اشتیاق مردم برای پیشرفت و استاندارهای جهانی وجود دارد و همچنین همکاری مدیریت شهری و دولت است که خود می‌تواند زمینه‌ساز اقدامات موثر باشد.

وی ادامه داد: باید به هماهنگی شورای شهر اشاره کرد که زمینه‌ساز برنامه مناسب و عملی برای مدیریت شهری تهران است.شهر تهران از ظرفیت‌ها و زیبایی‌هایی زیبایی برخوردار است و از مشکلات زیادی رنج می‌برد.

به گفته نجفی تابلوهای زشتی از زندگی مردم وجود دارد که برای حل بی‌قوارگی‌هایی که در شهر تهران حاکم شده و‌مردم آزاده این شهر را رنج می‌دهد تدبیر کنیم.ما به علم همه این مشکلات و‌چالش برای تهران شهر امید و شکوفایی را مطرح کردیم و امیدواریم بتوانیم این شعار را محقق کنیم.

شهردار تهران اضافه کرد: نمیخواهیم نگاه آسمانی به برنامه پنج‌ساله سوم داشته باشیم و تلاش می‌کنیم خواست شهروندان و توسعه پایدار شهر در این برنامه محقق شود.در این برنامه استفاده از تجربیات افراد صاحب‌نظر مد نظر قرار خواهد گرفت،این برنامه به‌گونه‌ای تدوین خواهد شد که ذینفعان شهر که شهروندان هستند بهره ببرند.

وی تاکید کرد:برای اولین‌بار است که برنامه منطقه‌ای داریم.برنامه پنج‌ساله سوم بسیار اثر گذار خواهد بود.تلاش می‌کنیم افزایش تاب‌آوری شهری و‌استحکام لازم مقابله با بلای طبیعی در چهارچوب‌های برنامه پنج ساله سوم به طور کامل مدنظر قرار دهیم.

شهردار تهران توجه به فناوری‌های نوین و فعالیت‌های دانش بنیان را از نکات جدید تدوین برنامه پنج‌ساله سوم خواند و گفت: نکته اصلی تامین منابع مالی شهرداری است،تراکم‌فروشی غیر مزون و فروش آینده شهر  به عنوان تامین منابع مالی شهر تهران محسوب می‌شد و لذا در برنامه پنج‌ساله سوم به این موارد توجه خواهد شد.

نجفی تاکید کرد:۷۹درصد درآمد از طریق درآمد ناپایدار بوده است،در تلاش هستیم راه‌های درآمد پایدار را افزایش دهیم.تامین منابع مالی از طریق فروش تراکم به انتهای خط رسیده است و حتی اگر می خواستیم این سیاست را ادامه دهیم دیگر ساختمانی برای فروش نخواهد بود.

نجفی با تاکید بر تغییر ساختار تشکیلاتی شهرداری تهران گفت: بازنگری ساختار شهرداری و فعالیت‌های شهرداری و فساد باید به‌طور جد دنبال شود.عزم شهرداری تهران برای مبارزه با فساد از اقدامات جدی خواهد بود.عدم شفافیت در تهران نه تنها در ارتباط یا هزینه‌ها و درآمدها بلکه درباره اطلاعات شهرداری تهران وجود دارد.

وی ادامه داد:امروز سوال‌های بسیاری حتی در گذشته مطرح می‌شود،برخی پاسخ‌هایی که در گذشته داده شده درست بوده و برخی نادرست بوده است.سوال‌های قدیمی که امروز مطرح جواب‌های جدیدی را می‌طلبد.البته کار سختی است و تلاش سختی را می‌طلبد.