۰ نفر

قرارداد سیتروئن تایید شد

آخرین وضعیت مذاکرات سایپا با کیا و نیسان

۲۶ آبان ۱۳۹۵، ۱۳:۳۱
کد خبر: 158715
آخرین وضعیت مذاکرات سایپا با کیا و نیسان

مدیرعامل سایپا با اشاره به اینکه قرارداد سایپا و سیتروئن از سوی سازمان سرمایه گذاری خارجی تایید شده از ثبت رکور تولید در تاریخ سایپا خبر داد و گفت: مذاکرات با کیا و نیسان ادامه دارد.

اقتصاد آنلاین - سمانه برمخ شاد؛ مهدی جمالی، مدیرعامل شرکت سایپا در مراسم پذیره نویسی 500 میلیارد تومانی اوراق مرابحه سایپا اظهار کرد: امروز 5 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت مرابحه برای اولین بار توسط یک شرکت سرمایه گذاری عام در بورس اوراق بهادار تهران منتشر شد.

وی افزود: این فرصت خوبی برای صنعت کشور است که به جای وابستگی به نظام پولی کشور از فرصتی که در بازار سرمایه ایجاد شده استفاده کند.

جمالی ادامه داد: سایپا به دلیل توان بالای فنی و اقتصادی که دارد توانسته از این فرصت به عنوان اولین شرکت استفاده کند و امیدوارم دانش فنی که برای انتشار اوراق  توسط سایپا طراحی شد بتواند کمکی برای همه صنایع کشور باشد البته ما در سایپا تلاش می کنیم روش های مدرن دیگری را که در بازار سرمایه وجود دارد  مورد استفاده قرار دهیم و از این فرصت استفاده کنیم .

مدیرعامل سایپا خاطر نشان کرد: در سال گذشته با استفاده از فرصت هایی که در بازار سرمایه و بازار پولی وجود داشت و با حمایت های دولت، توانستیم تا امروز بیش از ٣٠ تا ٤٠ درصد افزایش تولید داشته باشیم و اطمینان دارم که انتشار اوراق مرابحه و استفاده از فرصت بازار سرمایه فرصت های بیشتری را برای صنعت کشور ایجاد کند.

وی با تاکید بر اینکه ما در سایپا علاقمندیم که به عنوان شرکت پیشرو در این زمینه فعال باشیم، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا می توان این حرکت سایپا را مقدمه واگذاری به بخش خصوصی دانست ؟خاطرنشان کرد: بخش خصوصی می تواند بهترین استفاده را از این فرصت ایجاد شده بکند، مهم ترین کاری که هر کشور و صنعتی می تواند انجام دهد این است که بتواند نقدینگی های کوچک مردم را در صنعت فعال کند و سایپا با این اقدام چنین کاری را آغاز کرد.

وی ادامه داد: موارد مصرف سرمایه حاصل از انتشار این اوراق بیشتر صرف زنجیره تولید شرکت و تامین کنندگان می شود که توسط مگا موتور و سازه گستر تامین می شود.

جمالی همچنین در پاسخ به سوالی  مبنی براینکه معاون وزیر صنعت از اعلام کرده که  قرارداد سایپا و سیتروئن هنوز منعقد نشده، اظهار کرد: قرارداد این دو شرکت نهایی شده و روز گذشته مجوز آن از سوی سازمان سرمایه گذاری خارجی صادر شده است.

وی از ثبت رکورد جدید تولید در روز گذشته در سایپا خبر داد و خاطرنشان کرد: بالاترین رقم تولید در تاریخ سایپا در روز گذشته با تولید ٢ هزار و ٤٨٣ خودرو محقق شد. همزمان هم در بخش فروش تا پایان بهمن ماه پیش فروش کلیه محصولات صورت گرفته و هیچ محصولی در سایپا وجود ندارد که با رکود روبه رو باشد و بعضی از پیش فروش ها به نیز به سال آینده موکول شده است.

وی در پاسخ به سوال اقتصاد آنلاین درباره وضعیت مذاکرات با کیا و نیسان گفت: مذاکرات با کیا و نیسان برای بازگشت به ایران ادامه دارد.

وی افزود: کیا شریک قدیمی ما است که اکنون سراتو را با ما در ایران تولید می کند و اگر قرار باشد در ایران با شرکتی کار کند، ان شرکت ما هستیم .