۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد:

توسعه شهرک‌های صنعتی در اولویت است

۷ اسفند ۱۳۹۸، ۱۴:۱۹
کد خبر: 420066
توسعه شهرک‌های صنعتی در اولویت است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: توسعه شهرک های صنعتی در اولویت است و حدود 840 شهرک صنعتی درحال بهره برداری است که حدود 400 مورد، ناحیه و 440 مورد، شهرک هستند.

اقتصادآنلاین - سارا محسنی؛ محسن صالحی نیا، معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در گفت وگو با اقتصادآنلاین گفت: این الزام وجود دارد که در طول برنامه ششم، حدود 99 ناحیه صنعتی راه اندازی شود که از این تعداد، حدود 50 مورد راه اندازی شده است.

وی افزود: اولویت با توسعه شهرک ها است. برای مثال شهرک توس در مشهد درحال توسعه است. به دلیل آماده سازی زیرساخت ها و جوابگو بودن توسعه، این کار درحال انجام است اما در هر حال ایجاد شهرک های صنعتی باتوجه به توانایی فراهم کردن زیرساخت هایی مانند آب یا برق توسط خود ما و سرمایه گذاران ادامه داده می شود. اگر بتوانیم مجوزهای لازم را از دولت و کمیته برنامه ریزی استان ها کسب کنیم، اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

صالحی نیا تصریح کرد: تسهیلات صنایع کوچک و متوسط با تسهیلات کلانی که در سطح کشور است از منظر اختصاص تسهیلات، تفاوت چندانی نمی کند. تبصره 18 قانون بودجه هم برای سرمایه در گردش و هم برای تکمیل طرح ها، مواردی را درنظر گرفته است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اضافه کرد: ما چه در زمینه سرمایه در گردش و چه بحث نوسازی براساس تبصره 18 که در کلان کشور است، عمل می کنیم و از آن بهره مند می شویم.

وی بیان کرد: عمده ترین موضوعی که در شرایط فعلی، مدنظر قرار داده شده است، قرار دادن واحدهای کوچک در زنجیره واحدهای متوسط و بزرگ است. برای مثال واحدهای بزرگی مانند اتومبیل سازی یا فولاد در زنجیره صنعتی، بسیاری از واحدهای کوچک را تحت پوشش خود قرار می دهند و میتوان گفت، مشتری محصولات واسطه یا میانی یا نهایی صنایع کوچک ما هستند.

صالحی نیا گفت: میتوان گفت این امر به معنی تامین زنجیره ای سرمایه در گردش است و مفهوم آن این است که در زنجیره تامین، منابع مورد نیاز برای سرمایه در گردش فراهم شود.