۰ نفر

رژیم لاغری کم کربوهیدرات چیست؟

۲۲ خرداد ۱۳۹۹، ۰:۵۴
کد خبر: 445341
رژیم لاغری کم کربوهیدرات چیست؟

رژیم‌های کم کربوهیدرات یک ایده جدید نیستند. این رژیم‌ها ترکیبی از کاهش مصرف کربوهیدرات -و افزایش میزان پروتئین و سبزیجاتی است که شما در طول روز مصرف می‌کنید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، مدتی است که تبعیت از رژیم‌های کم کربوهیدرات یک روش محبوب برای کاهش وزن است. اما این نوع رژیم‌ها به طور کلی برای کاهش وزن موثر هستند، یکی از مهمترین انتقاد‌ها در مورد رژیم‌های کم کربوهیدرات این است که آن‌ها بیش از حد محدود کننده هستند.

رژیم Slow Carb یکی از رویکرد‌های محدود کننده کربوهیدرات است. اگرچه همانطور که اشاره شد این نوع رژیم چندان جدید نیست، اما اخیرا به شدت محبوب شده است.
رژیم Slow Carb چیست؟
رژیم غذایی Slow Carb توسط تیموتی فریس در سال ۲۰۱۰ ایجاد شد. فریس پزشک، متخصص رژیم و یا متخصص بهداشت نیست، ولی ادعا می‌کند که رژیم غذایی باید هوس‌های بدن انسان را کنترل کند تا بتواند در نهایت کاهش وزن و کاهش سریع چربی را تجربه کند.
این رژیم در اصل به شش روز تقسیم می‌شود و به دنبال آن یک روز مرخصی "تقلب" وجود دارد که در طی آن می‌توانید هر چیزی که می‌خواهید را بخورید و بنوشید. در طول شش روز اول، شما چهار وعده غذایی را بر اساس پنج گروه غذایی مصرف می‌کنید: پروتئین حیوانات، سبزیجات، حبوبات، چربی‌ها و ادویه ها. شما می‌توانید به اندازه دلخواه از سه گروه غذایی اول و مقادیر کمی از دو گروه باقیمانده غذا بخورید.
قوانین دقیق رژیم غذایی شامل اجتناب از کربوهیدرات‌های سفید، از جمله محصولات فرآوری شده مانند نان و ماکارونی و همچنین همه میوه‌ها (به استثنای آووکادو و گوجه فرنگی)، لبنیات و غذا‌های سرخ شده است. تکرار وعده‌های غذایی طی شش روز در رژیم غذایی تشویق می‌شوند. آب، قهوه سیاه و چای شیرین نشده و حداکثر ۱۶ اونس نوشابه در روز مجاز است.
در مورد زمان بندی، صبحانه باید در طی یک ساعت پس از بیدار شدن از خواب مصرف شود و باقی مانده وعده‌های غذایی باید حدود چهار ساعت از هم فاصله داشته باشند. رژیم Slow Carb دارای برخی جوانب مثبت از جمله تأکید بر سبزیجات، گنجاندن پروتئین گیاهی، مانند لوبیا و عدس و استفاده آزادانه از گیاهان و ادویه‌های سرشار از آنتی اکسیدان است.
علاوه بر این، الگو‌های رژیم که باعث کاهش مصرف قند و دانه‌های تصفیه شده می‌شوند نیز با کاهش خطرات چاقی، دیابت نوع ۲، بیماری قلبی و سایر بیماری‌های مزمن مرتبط هستند. اگرچه کاهش وزن نیز ممکن است یک موضوع مهم باشد، اما این نوع رژیم مزایای احتمالی دیگری نیز دارد.