۰ نفر

پلاسما درمانی برای بیماران کرونایی جواب داد

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱:۲۹
کد خبر: 440296
پلاسما درمانی برای بیماران کرونایی جواب داد

بررسی داده‌های به دست آمده از بیماران مبتلا به کرونا که از پلاسمای افراد بهبودیافته درمان شده‌اند نشان داد، این روش می‌تواند روند مؤثری برای درمان باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، بررسی داده‌های به دست آمده از بیماران مبتلا به کرونا که از پلاسمای افراد بهبودیافته درمان شده‌اند نشان داد، این روش می‌تواند روند مؤثری برای درمان باشد.

پلاسما درمانی به‌عنوان راهکاری برای تقویت سیستم ایمنی بدن مبتلایان به کووید 19 در بسیاری از کشورها مورد توجه قرار گرفته است. 

در این روش درمان، پلاسمای خون افراد بهبود یافته از کرونا به افراد درگیر بیماری تزریق می شود پلاسمای گرفته شده حاوی پادتن‌ها یا همان آنتی بادی‌هایی است که سیستم ایمنی بدن افراد را در مقابل ویروس کرونا تقویت می‌کند.

در بررسی اخیر ۵ هزار بیمار تحت مطالعه قرار گرفتند که اکثر آنها در شرایط وخیمی بودند؛ از این تعداد فقط یک درصد پس از درمان با روش پلاسما دچار عوارض جانبی شدند؛ نزدیک به ۱۵ درصد آنها جان باختند و مابقی آنها روند بهبود را طی کردند.

کارشناسان پزشکی می‌گویند، با توجه به ماهیت کشنده ویروس کرونا و اینکه ۶۶ درصد از  افرادی که تحت آزمایش با روش پلاسمادرمانی بودند در بخش مراقبت‌های ویژه قرار داشتند، ۱۵ درصد مرگ و میر عدد بیش از حدی نیست.