۰ نفر

پیوند بین ویروس کرونا و بیماری کاوازاکی بررسی می‌شود

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۲:۰۵
کد خبر: 439485
پیوند بین ویروس کرونا و بیماری کاوازاکی بررسی می‌شود

مقامات استرالیا خواستار تحقیق درباره پیوند بین ویروس کرونا و بیماری کاوازاکی هستند که منجر به مرگ چند کودک شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، مقامات استرالیا خواستار تحقیق درباره پیوند بین ویروس کرونا و بیماری کاوازاکی هستند.

براساس گزارش رسانه‌های محلی، مقامات بهداشت استرالیا خواستار تحقیقات فوری در مورد این بیماری مرموز مرتبط با ویروس کرونا شده‌اند که گفته می‌شود باعث مرگ حداقل سه کودک در ایالات متحده شده است.

بیماری کاوازاکی که به آن سندرم کاوازاکی نیز می‌گویند، بیماری نادری در کودکان است که سبب التهاب دیواره‌ رگ‌های خونی در بدن می‌شود. طبق گفته‌ سیستم سلامت ملی انگلیس، این عارضه که به نام سندرم غده‌های لنفاوی مخاطی نیز شهرت دارد، عموماً بچه‌های زیر ۵ سال را درگیر می‌کند اما می‌تواند کودکان در سنین دیگر را نیز دچار کند.

براساس آمار موجود، تاکنون حدود ۱۵ کودک با بیماری کاوازاکی که احتمالاً با ویروس کرونا نیز مرتبط است در بیمارستان‌های نیویورک بستری شده‌اند.

به گزارش روزنامه سیدنی، برندان مورفی، رئیس ارشد پزشکی استرالیا (CMO) و از متخصصان برتر کودکان این کشور، گزارشی راجع به بیماری کاوازاکی خواسته است.

سخنگوی وزارت بهداشت استرالیا گفت: رئیس ارشد پزشکی همچنان با متخصصان اطفال در سطح ملی در این زمینه همکاری می‌کند و استرالیا در موقعیت خوبی قرار دارد تا سیگنال اولیه افزایش موارد ابتلا به بیماری کاوازاکی را بررسی کند».