۰ نفر

نتایج یک پژوهش:

کرونا تا دمای 60درجه هم زنده می‌ماند

۳۱ فروردین ۱۳۹۹، ۰:۲۶
کد خبر: 432428
کرونا تا دمای 60درجه هم زنده می‌ماند

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد ویروس کرونا حتی اگر در معرض دمای زیاد هم باشد برای طولانی مدت باقی می‌ماند و اقدامات فعلی برای ضد عفونی کردن آزمایشگاه‌های تحقیقاتی بی اثر است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد ویروس کرونا حتی اگر در معرض دمای زیاد هم باشد برای طولانی مدت باقی می‌ماند و اقدامات فعلی برای ضد عفونی کردن آزمایشگاه‌های تحقیقاتی بی اثر است.

پروتکل‌های ضد عفونی کننده در آزمایشگاه‌ها معمولاً نمونه‌هایی را که به مدت یک ساعت در دمای ۱۴۰ درجه فارنهایت همچنان زنده مانده‌اند را مشاهده کرده است.

این یافته نشان می‌دهد که اقدامات استاندارد استفاده شده برای ضد عفونی در آزمایشگاه ‌ای تحقیقاتی نظیر گرم کردن در چنین دمایی به مدت یک ساعت در برابر COVID-۱۹ بی‌اثر است.

هفته گذشته نیز پژوهشگران چینی در یک مطالعه تأکید کردند، هوای گرم تابستان سبب توقف شیوع ویروس کرونا در نیمکره شمالی نخواهد شد؛ این در حالی است که برخی امیدوار بودند هوای گرم می‌تواند سبب توقف شیوع این ویروس شود. 

کارشناسان فرانسوی دریافتند که مهار COVID-۱۹ خواستار اقدامات شدیدتری است؛ برای اطمینان از غیرفعال شدن پاتوژن باید آن را تا دمای ۱۹۸ درجه فارنهایت (۹۲ درجه سانتیگراد) گرم کرد.

یک مطالعه نشان داده است که  کرونا ویروس برای مدت زمان نسبتاً طولانی در معرض دمای تا ۱۴۰ درجه فارنهایت (۶۰ درجه سانتیگراد) زنده می‌ماند.

این تحقیق توسط محققان دانشگاه اکس‌مارسی در جنوب فرانسه انجام شده است؛ دانشگاه اکس‌مارسی یکی از دانشگاه‌های دولتی پژوهشی فرانسه واقع در پروانس است.

با توجه به افزایش تقاضا برای آزمایش ویروس کرونا، نتایج این مطالعه از اهمیت بسیاری برخوردار است.