۰ نفر

خطرناک‌ترین راه انتقال ویروس کرونا

۱۴ فروردین ۱۳۹۹، ۱۰:۳۲
کد خبر: 428244
خطرناک‌ترین راه انتقال ویروس کرونا

رئیس اداره مراقبت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، از عطسه و سرفه به عنوان خطرناک ترین راه انتقال ویروس کرونا نام برد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، حسین عرفانی، با بیان اینکه ما با یک بیماری مسری نوپدید مواجه هستیم، گفت: کووید ۱۹ یک بیماری واگیر دار است که تاکنون سیستم ایمنی هیچ کس با این بیماری مواجه نبوده است.

رئیس اداره مراقبت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، افزود: ما به دنبال این هستیم که چرخه ابتلای این بیماری از شخص بیمار به دیگران را قطع و یا به صفر کاهش دهیم.

وی ادامه داد: برای این کار باید به چند نکته از جمله رعایت نکات بهداشتی توجه شود.

عرفانی گفت: هر فرد بیمار می‌تواند در هر ۵ روز دست کم ۲ نفر را مبتلا می‌کند.

رئیس اداره مراقبت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، با بیان اینکه عطسه و سرفه خطرناک‌ترین راه انتقال ویروس کرونا هستند، افزود: ایجاد فاصله مناسب (حدود ۲ متر) و استفاده از دستکش و ماسک در مراکز شلوغ و پرجمعیت مانند مترو ضروری است.

وی با بیان اینکه رعایت فاصله گذاری اجتماعی تا ۲۰ فروردین ادامه خواهد داشت، گفت: ادارات از دو روز دیگر بازگشایی می‌شود و با یک سوم کارکنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

عرفانی افزود: کسانی که دچار سرماخوردگی و یا کووید ۱۹ شده اند، بیماری خود را جدی گرفته و با مراکز ۴۰۳۰ و سامانه سلامت در ارتباط باشند و از مشاوره‌های پزشکی استفاده کنند.

رئیس اداره مراقبت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درباره خوردن و آشامیدن در محل کار توصیه کرد: مراکز اداری کشور که از دو روز دیگر بازگشایی می‌شود بهتر است فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و از ظروف یکبار مصرف استفاده کنند.

وی گفت: چای داغ ویروس ندارد، اما از سلامت لیوانتان مطمئن شوید.