۰ نفر

شبها پیش از خواب پیتزا نخورید!؟

۲۴ بهمن ۱۳۹۸، ۱:۴۶
کد خبر: 416627
شبها پیش از خواب پیتزا نخورید!؟

بسیاری از ما تجربه زیاده روی در مصرف خوراکی‌های مختلف در طول شب را داریم. این کار باعث می‌شود در هنگام خواب با مشکلاتی جدی مواجه می‌شویم. اما وقتی شبها گرسنه‌ایم و هوس غذاهای سنگین مثل پیتزا را کرده‌ایم چه باید کرد؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، درست است که بسیاری از افراد مایلند شب ها شام بخورند اما خوردن غذاهایی مثل پیتزا در ساعات آخر شب یک اشتباه بزرگ مححسوب می شود. اشتباهی که افزون بر اختلالاتی مثل چاقی منجر به مشکلات سلامتی دیگری نیز می شود.

درست است ، برخی غذاها وجود دارند که به طور بالقوه می توانند چرخه خواب شما را خراب کنند. اما این غذاها افزون بر مشکلات چاقی و کالری بالا، می تواند منجر به سوء هاضمه و اختلالات دیگری می شود که واقعا خطرناک محسوب می شوند. اعتقاد بر این است که دو هورمون مهم مرتبط با گرسنگی،  می توانند با تغذیه مناسب کنترل شود.

مطالعات متعددی حتی از ارتباط چاقی و مدت زمان خواب کمتر پرده برداشته است. در اصل ، کسانی که کمتر می خوابند نسبت به افرادی که هر شب مقدار کافی می خوابند ، بیشتر از روز کالری مصرف می کنند. غذا خوردن در اواخر شب می تواند چرخه خواب شما را مختل کند . اما به پیتزا برگردیم. چگونه و چرا پیتزا خواب را مختل می کند؟

برای افرادی که دستگاه گوارش حساسی هستند، برشهایی از پیتزا می توانند اسیدهای معده را افزایش دهند. وقتی صحبت از خوراکی هایی مثل پیتزای تند و فلفل باشد می تواند منجر به مشکلات معده شود. ترکیب چربی موجود در پنیر و اسید موجود در سس گوجه فرنگی می تواند بر کیفیت خواب شما تأثیر منفی بگذارد. به طور کلی غذاهای دارای اسید زیاد باعث ریفلاکس اسیدی می شوند ، به خصوص هنگامی که نزدیک به زمانی که غذا خورده اید باشد. حتی اگر احساس سوزش سر دل نمی کنید ، این ریفلاکس می تواند باعث شود تا از خواب بیدار شوید و روز بعد نیز احساس خستگی کنید.

علاوه بر سوزش سر دل ، مقدار چربی زیاد موجود در پنیر می تواند به شما سوء هاضمه دهد ، که یک احساس کلی ناراحت کننده در طول شب است. مطمئناً ، پنیر پیتزا خوشمزه است ، به همین دلیل پیتزا یکی از غذاهای مورد علاقه مردم در سراسر جهان است. اما می تواند فشار شدید را بر دستگاه گوارش شما (عمدتاً حرکات روده شما) تحمیل کند و حتی هضم غذا را با اختلال مواجه کند.