۰ نفر

ابلاغ ۳هزار میلیارد تومان بودجه به دستگاه های اجرایی در سال ۹۸

۲۶ فروردین ۱۳۹۹، ۲۲:۱۵
کد خبر: 431409
ابلاغ ۳هزار میلیارد تومان بودجه به دستگاه های اجرایی در سال ۹۸

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: سال ۹۸حدود ۳هزار میلیارد تومان به دستگاه‌ها ابلاغ شد و بالای ۷۰ درصد ابلاغ بودجه‌ها به تخصیص منجر شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، نعمت اله ترکی در نخستین جلسه شورای معاونین سازمان مدیریت استان تهران در سال جدید، با اشاره به نامگذاری شعار سال ۹۹ از سوی مقام معظم رهبری به سال جهش تولید، اظهار داشت: اولویت‌های ده گانه ای برای تحقق این مهم در استان تهران ایجاد کرده ایم که مهمترین آن اصلاح ساختار تولید با محوریت بخش خصوصی، توسعه کارگاه‌های خرد و افزایش تولید کالاهای ایرانی در بازارهای داخلی است.

وی سال ۹۸ را سالی سخت و پر تلاش برای کشور، سازمان برنامه و بودجه و سازمان مدیریت استان‌ها دانست و افزود: به حمد الهی، سازمان مدیریت استان تهران وظایف خود را در اجرای برنامه‌های توسعه و تأمین منابع مالی حوزه‌های تولیدی، فرهنگی، اجتماعی، زیربنایی و آموزش، همچنین پژوهش و منابع انسانی به نحو احسن انجام داد.

ترکی با اشاره به حادثه سیل در ابتدای سال ۹۸ در استان تهران و برخی استان‌های جنوبی کشور، گفت: اگر چه بارندگی‌های بی سابقه و بی نظیری در ابتدای سال ایجاد شد اما آثار منفی آن خسارت‌هایی را ایجاد کرد که بازسازی آن ۴ ماه طول کشید.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با بیان اینکه در سال ۹۸، چالشی برای تأمین آب شرب تهران و شهرستان‌ها نداشتیم، افزود: عملکرد آبخیزداری و منابع طبیعی در زمینه آماده کردن سدها و مهار سیلاب ناشی از بارندگی در سال گذشته خوب بود و از ابتدای سال جدید هم آمادگی کامل برای مهار سیلاب احتمالی وجود داشت.

وی همچنین به برنامه محوری در تخصیص بودجه سال ۹۸ و سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: همه دستگاه‌های اجرایی براساس سند راهبردی استان تهران حرکت کرده و دیگر به برنامه محوری (تخصیص بودجه براساس برنامه دستگاه) عادت کرده اند. سال ۹۸ حدود ۳ هزار میلیارد تومان به دستگاه‌ها ابلاغ شد و بالای ۷۰ درصد ابلاغ بودجه‌ها به تخصیص منجر شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران افزود: در بخش بودجه جاری در سال ۹۸، تخصیص دستگاه‌های اجرایی ۱۰۰ درصد و برخی بیش از ۱۰۰ درصد بوده و همه با رضایتمندی خوبی سال ۹۸ را سپری کردند.

ترکی به همه رؤسای گروه حاضر در جلسه گفت: با توجه به اینکه بودجه سال ۹۹ تعیین و تکلیف و رسماً ابلاغ شده است. برای تهیه جدول بودجه سال ۹۹ باید از هم اکنون کار آغاز شده و تا پایان فروردین ماه ابلاغ اعتبار انجام شود.

وی تاکید کرد: به هیچ وجه نباید موافقت نامه بودجه جدیدی در سال ۹۹ وجود داشته باشد.

ترکی اظهار کرد: در سال ۹۸ حدود ۱۹۵ میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده که متعلق به فرمانداران و دهیاران است برای بخش درمان و سلامت (کرونا) استان تهران هزینه شد. همچنین ۴۰۰ میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه و بودجه به ۳ دستگاه علوم پزشکی برای تأمین و تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی هزینه شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در ادامه از اجرای ۳۶ طرح اقتصاد مقاومتی در سال جدید خبر داد و گفت: در سال گذشته ۲۶ طرح ستاد اقتصاد مقاومتی استان تهران به مرحله اجرا و بهره برداری رسید، در سال جدید هم ۳۶ طرح اجرایی می‌شود که به زودی در اولین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی به طور مفصل مطرح خواهد شد.

ترکی اضافه کرد: با توجه به وجود ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، برای تحقق جهش تولید در استان ستاد جدیدی تشکیل نمی‌شود و تمام برنامه‌های جهش تولید استان در این ستاد طرح و تصمیم گیری خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در ادامه چارچوب و اولویت‌های معاونت‌ها و هر یک از بخش‌های مختلف سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در سال ۹۹ را اعلام کرد و گفت: حوزه منابع انسانی در اصلاح ساختار اداری، اطلاعات و آمار در بخش ارائه آمار برای افزایش تولید، حوزه GIS و پژوهش هر کدام به نوبه خود شفاف‌تر و به روز تر از سال گذشته در خدمت اجرای اهداف سازمان مدیریت و برنامه ریزی و در نهایت تحقق جهش تولید باشند.