۰ نفر

وزیر اقتصاد:

رفاه ناشی از فروش نفت دولتی افتخاری ندارد/بانکداری دیجیتال، پلی به سوی اقتصاد هوشمند

۵ اسفند ۱۳۹۷، ۱۶:۳۲
کد خبر: 337915
رفاه ناشی از فروش نفت دولتی افتخاری ندارد/بانکداری دیجیتال، پلی به سوی اقتصاد هوشمند

وزیر اقتصاد با بیان اینکه رفاهی که ناشی از فروش نفت دولتی باشد قابل دفاع نیست، بر جوانگرایی در جهت ایجاد دانش و بهره‌وری که منجر به رفاه در کشور شود تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، فرهاد دژپسند در رویداد "ملی شو" گفت: در زمان تاسیس بانک ملی نگاه به خارج از کشور قوت داشت ولی فعالان اقتصادی تاکید کردند که ما چرا به خودمان تکیه نکنیم و اینگونه بود که بانک ملی تاسیس شد.

وی افزود: بانک ملی مبنای تحولات ساختاری بسیاری در کشور بود چنانکه پس از شکل‌گیری توانست یکی از امتیازات بزرگ کشور را که چاپ اسکناس بود با اعلام آمادگی خود از انگلستان به ایران منتقل کند.

دژپسند ادامه داد: بانک ملی این قابلیت را در طول تاریخ داشت که سرآمد برخی تحولات باشد و امروز در اوج نود سالگی شاهد جوانگرایی و مدرن گرایی این بانک هستیم.

وزیر اقتصاد ضمن تمجید از اینکه این  مدرنیزه کردن به دست جوانان اتفاق می‌افتد، گفت: بانک ملی از قدمت و گستره خود که بزرگترین بانک در جهان اسلام است استفاده کرد که این خبر را بدهد که برای دسترسی به بسیاری از تحولات لازم نیست نگران باشیم.

وی افزود: تحقق کامل اقتصاد هوشمند ممکن است کار راحتی نباشد زیرا سخت است که بتوانیم با کاغذ و اشخاص کمتری فعالیت کنیم ولی امروز در این نمایشگاه ثابت شد که این کار شدنی است.

دژپسند خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم نگاهمان به بانک ملی تحقق پیدا کند این بانک باید به سرعت به سمت بانکداری دیجیتال برود تا به اقتصاد هوشمند برسیم.

وزیراقتصاد با بیان اینکه بین دولت و بانکداری الکترونیک تفاوت وجود دارد، ادامه داد: دولت الکترونیک به خدمات حاکمیتی محدود می‌شود و این درحالی است که بانکداری الکترونیک می‌تواند با تجارت الکترونیکی ما را به اقتصاد هوشمند برساند.

وی در خصوص تاثیراین تحولات در نظام بانکی کشور گفت: یکی از مشکلات بانک‌ها هزینه‌های بانکداری آن‌ها است که یکی از اولین دلایل آن‌ تعدد شعبات است.

دژپسند تاکید کرد: برای افزایش کارایی نظام بانکی باید تحولاتی در کنار اصلاح ساختاری بانک‌ها برای کاهش هزینه‌های خدمات صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه در اقتصاد هوشمند اساسا منابع قدرت خودزایشی پیدا می‌کنند، خاطرنشان کرد:  یکی از طرقی که به ما به این خودزایشی می‌رسیم افزایش بهره‌وری است.

وزیر اقتصاد در پایان رفاه ناشی از افزایش بودجه متاثر از فروش نفت دولتی غیر قابل افتخار عنوان کرد و افزود: رفاهی افتخارآمیز است که نشای از افزایش دانش کشور و بهره‌وری حداکثری از منابع کشور باشد.