۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

چگونه از افکار مربوط به خودکشی دوری کنیم؟

۱۸ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۱۰
کد خبر: 534292
چگونه از افکار مربوط به خودکشی دوری کنیم؟

براساس سازمان جهانی بهداشت، از هر ۱۰۰ هزار نفر در سراسر جهان، ۱۶ نفر به دلیل خودکشی، جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش اقتصادآنلاین، متأسفانه، تعداد خودکشی‌ها در حال افزایش است و تنها راه کاهش این آمار، آگاهی کامل است. خودکشی خیلی بدتر از چیزی است که به نظر می‌رسد، اما قابل پیشگیری است.

چه عواملی باعث گرایش به خودکشی می‌شوند؟  

آیا تابه‌حال از شنیدن خبر خودکشی سلبریتی موردعلاقه خود دل‌شکسته شده‌اید؟ شما ممکن است این را درک نکنید که چرا واقعاً یک سلبریتی باید دست به چنین کاری بزند؟ به‌هرحال، آن‌ها همه چیز دارند: ثروت، موفقیت و شهرت.

همه آرزوی داشتن شرایط آن‌ها را دارند پس چرا باید همة لذت‌های زندگی را ر‌ها کرده و آن‌ها را تسلیم آنچه که ورای زنده‌بودن است کنیم؟ زیرا تمایلات به خودکشی بر اساس انتخاب‌های سبک زندگی یک انسان آشکار نمی‌شوند.  

هرکس که چنین افکاری به ذهنش خطور می‌کند، شرایط وحشتناکی را سپری می‌کند. اما وقتی این هیجانات تشدید می‌شوند، احساسات تیره‌تر و قوی‌تر به ذهن غلبه می‌کنند. بیایید برخی از دلایل اصلی خودکشی را ببینیم.

افسردگی طولانی‌مدت

یکی از دلایل اصلی خودکشی، افسردگی مزمن و یا حالت افسردگی است که مدت زیادی طول می‌کشد. از نظر پزشکی، این بیماری همچنین به‌عنوان "دیسوتیمیا" تشخیص داده می‌شود.

افسردگی

وقتی‌که می‌شنویم مردم درباره ما چه‌حرف‌های بدی می‌زنند در واقع حالت روحی ما را تخریب می‌کنند. هیچ‌چیز حال ما را خوب نمی‌کند، چندین مرحله گریه کردن ممکن است حال ما را بهتر کند. اشک راهی برای انسان‌ها است تا درد عاطفی خود را تسکین دهند و به بدن ما اجازه دهند که غم و اندوه فروخورده را آزاد کند. طبق گفته پزشک جودیت اورلوف اشک نشانه تسکین استرس است و به کاهش ضربان قلب کمک می‌کند و حالت عاطفی ما را آرام می‌کند. او می‌گوید: " اشک‌های احساسی از ۹۸ % آب تشکیل شده‌اند و هورمون‌های مربوط به استرس را در خود جای داده‌اند. "

این روش طبیعی بدن برای تولید اندورفین است و یک مسکن طبیعی در نظر گرفته می‌شود. وقتی‌که قلب ما شکسته است، در حالت شوک هستیم و در این حالت، بدن ما برای ریختن اشک به‌خاطر ضربة روحی شدید آماده نیست.

وقتی ما درد محصور شده را ر‌ها نمی‌کنیم، وارد مرحله افسردگی می‌شویم. افسردگی زمانی ایجاد می‌شود که ما احساسات منفی خود را سرکوب می‌کنیم و قادر به رهاکردن درد عاطفی از بدنمان نیستیم. سرانجام افسردگی زندگی ما را فرامی‌گیرد و ما دست از لبخند زدن و فراموش‌کردن چیز‌هایی که زمانی ما را خوشحال می‌کردند، برمی‌داریم. هیچ مقدار از پول یا توجه نمی‌تواند ما را از این احساس ناامید‌کننده نجات دهد.

به همین دلیل است که باید مراقب هر عضو خانواده یا دوست خود باشید که از استرس ذهنی طولانی رنج می‌برد. افسردگی مداوم یک پرچم قرمز است و معمولاً در یک دوره ۱ تا ۲ ساله به دست می‌آید. درمان بیمار در یک مرکز سلامت برای بیماری‌های روانی امری حیاتی است. اگر دارو‌های ضدافسردگی به‌موقع مصرف نشوند، بیمار ممکن است بخواهد با انتخاب خودکشی به زندگی افسرده خود پایان دهد.  

علائم افسردگی طولانی‌مدت شامل:

•    غم و اندوه شدیدی که در طول روز به درازا می‌کشد،

•    گذراندن روز با احساس گناه بیش از حد

•    عدم تمرکز و ناتوانی در تصمیم‌گیری

•    خواب بیش از ۸ ساعت در روز

•    بی‌خوابی (غیرعادی)

•    تغییرات عمده در وزن بدن

•    خستگی غیرعادی برای انجام فعالیت‌های روزمره

•    خطور افکار پایان‌دادن به زندگی برای فرار از افسردگی

ضربه‌های روحی در دوران کودکی:

باتوجه‌به مؤسسه ملی سلامت روانی ایالات متحده، ضربة روحی در دوران کودکی به‌عنوان یک حادثه استرس‌زا یا آزاردهنده توصیف می‌شود که کودک با تأثیرات جسمی و روانی طولانی‌مدت آن را تجربه می‌کند. حوادثی مانند سو استفاده فیزیکی، سو استفاده جنسی، تجاوز و دیگر اشکال شدید بدرفتاری، در ذهن کودک تأثیر می‌گذارد.

وقتی کودک رشد می‌کند، این زخم‌ها در رؤیاهای او ظاهر می‌شوند. بسیاری از بزرگسالان نیز یک جلوه از حادثه غم‌انگیز را تصور می‌کنند و این باعث ضربات روحی مکرر به آن‌ها می‌شود. در اینجا برخی از آمار‌های سرسام‌آور در مورد آزار و اذیت کودکان در سراسر جهان آورده شده است.

•    یک میلیارد کودک بین ۲ تا ۱۷ سال مواردی از سو استفاده جنسی یا فیزیکی را گزارش کرده‌اند.  

•    از هر ۵ زن ۱ نفر در کودکی مورد آزار جنسی قرار می‌گیرد

•    از هر ۱۳ مرد نفر ۱ نفر در کودکی مورد آزار جنسی قرار می‌گیرد

•    بیش از ۷‌تریلیون دلار از پول آمریکا به دلیل خشونت علیه کودکان از دست می‌رود.

کودکان زیر ۱۵ سال، ۴۱ هزار مورد مرگ‌ومیر را تجربه کرده‌اند. بسیاری از کودکانی که بزرگ می‌شوند، مورد سو استفاده کودکان خود قرار می‌گیرند؛ بنابراین، این یعنی تشکیل یک دایره خشونت. به گفته ساینس دیلی، سو استفاده از کودکان یکی از دلایل اصلی خودکشی است.

کودکانی که در سو مصرف مواد مخدر دست دارند، پیش از آنکه دوران نوجوانی خود را به پایان برسانند، وارد درمان ترک اعتیاد می‌شوند. حتی پس از توان‌بخشی، احساسات پشیمانی و اضطراب باقی می‌مانند و منجر به ارتباط قوی با تمایلات خودکشی می‌شوند.

بیماری و درد مزمن

رنج بردن از یک بیماری، یکی دیگر از عوامل خودکشی است و یا اگر فرد احساس شدید درد را برای یک دوره طولانی تجربه کند.

تحقیقات نشان می‌دهند که افرادی که مدت زیادی است از درد رنج می‌برند، به‌احتمال زیاد برای فرار از درد روزانه دست به خودکشی می‌زنند. بسیار مهم است که معاینه به طور منظم انجام شود و هر نوع درد باید توسط پزشک شناسایی شود و از طریق تجویز مسکن و راهنمایی‌های خود دکتر رفع شود.

متأسفانه بیماری لاعلاج غیر قابل‌درمان است و در بسیاری از جا‌ها مرگ را برای پایان‌دادن به درد و رنج‌ها تجویز می‌کنند. مرگ تنها در صورتی تجویز می‌شود که بیمار درد زیادی داشته باشد و نتواند درمان شود. مرگ برنامه‌ریزی‌شده به‌عنوان اتانازی نیز شناخته می‌شود و موضوع بسیار پیچیده‌ای است. برخی از آن‌ها طرفدار و برخی مخالف آن هستند.

پیری و انزوای اجتماعی

با بالارفتن سن، ما اغلب به باری بر دوش عزیزانمان تبدیل می‌شویم. ما به کمک آن‌ها برای کار‌های روزمره خود نیاز داریم چون بدن ما به قوای جوانی مجهز نیست.

ناخواسته، ما فضا و زمان را از زندگی خانواده‌مان می‌گیریم و این می‌تواند باعث احساس گناه شود که دزدکی وارد خانه شویم.

در این حالت، ما آرزو می‌کنیم که وجود نداشته باشیم تا عزیزانمان را از تعهدات غیرضروری دورنگه داریم. ما می‌خواهیم از نظر اجتماعی از همه جدا باشیم و یا حتی به روش‌هایی برای پایان‌دادن به زمان خود در زمین فکر کنیم.

طبق تحقیقات شهروندان سالخورده به دلیل احساس درماندگی، مستعد افسردگی هستند. بسیاری از مردم در دوران سالخوردگی‌شان احساس ناامیدی می‌کنند و خودکشی تنها گزینه به نظر می‌رسد. دیدگاه‌های بدبینانه نیز در سنین ۵۰ و بالاتر رایج هستند.

مهم است که در نظر داشته باشید مکان‌های زیادی برای کسانی که از دوران اوجشان فاصله گرفته‌اند وجود دارد. مراکز پرستاری برای افراد بالای ۶۵ سال در سراسر جهان وجود دارد.

با اندکی هزینه، شهروندان سالخورده اعتمادبه‌نفس زندگی خود را بدون نیاز به کمک کسی کسب می‌کنند.

تمایلات خودکشی نقطه شروع یا پایانی ندارند. دلایل اساسی زیادی برای خودکشی وجود دارد، موارد بالا برخی از رایج‌ترین دلایل هستند.

موارد غیرمعمول عبارتند از:

*    خودکشی تصادفی

*    ازدست‌دادن کسی که دوستش داریم

*    اختلالات روانی

*    اضطراب اجتماعی

*    زورگیری

*    کسب نمرات بد

*     بیکاری

*    کمبود سرمایه برای پرداخت وام

دلایل زیادی برای این وجود دارد که افراد گام‌های افراطی بردارند، اما اغلب وقتی راه حلی برای همه چیز وجود دارد، وضعیت همیشه بزرگ‌تر به نظر می‌رسد.

در بخش بعدی، ما روش‌هایی را برای کنترل تمایلات به خودکشی یاد خواهیم گرفت.

راه برای خلاص شدن از شر افکار خودکشی به طور طبیعی

افکار خودکشی، یک تهدید جدی است. اگر یک زمانی به گرفتن جان خود فکر کرده باشید، احتمالاً دوباره آن افکار سراغ شما می‌آیند. برای خروج از هر بحرانی راهی وجود دارد و تنها به این دلیل که شما به‌تنهایی با آن برخورد می‌کنید، دلهره‌آور به نظر می‌رسد. اجازه دادن به افراد برای ورود به زندگی شما در طول این مصیبت می‌تواند شگفتی بیافریند.

افسردگی

وقتی تحت تأثیر افسردگی و یا غم و اندوه قرار می‌گیرید، هر مسئله‌ای به سطوح غیرقابل‌تحملی کشیده می‌شود و به همین دلیل است که لازم است کسی در این لحظات آزاردهنده از شما حمایت کند. افسردگی با اضافه‌کردن تغییرات سبک زندگی مانند تغییرات لیست شده در زیر، قابل‌درمان است.

۱. با یک نفر که خیلی دوستش دارید صحبت کنید

مقابله با غم و اندوه به‌تنهایی می‌تواند یک تجربه وحشتناک باشد. بااین‌حال، وقتی ما افکار و احساسات خود را با فرد دیگری به اشتراک می‌گذاریم، می‌تواند شدیداً آرامش‌بخش و تسکین‌دهنده ذهن باشد. صحبت‌کردن با یکی از دوستان نزدیک و یا یکی از اعضای خانواده به شدت توصیه می‌شود.

احساسات خود را عقب نگه ندارید

وقتی به دیگران می‌رسیم، معمولاً از به اشتراک گذاشتن غم و اندوه خود خودداری می‌کنیم، این یک تأثیر فلج‌کننده بر وضعیت ذهنی ما است. خودتان را برای طرف مقابل تشریح کنید و مسائل خود را بیان کنید.

شریک و یا دوست شما می‌تواند با ارائه راه حلی برای مشکل فعلی شما آرامش موردنیاز شما را فراهم کند.  آن‌ها به شما همدردی می‌کنند. همدردی یک راه طولانی برای درمان ذهن فانی است.

به حرف‌های آن‌ها گوش بدهید

وقتی ما با گوش‌دادن به حرف‌های دیگران به آن‌ها توجه می‌کنیم، وضعیت برای ما آسان‌تر می‌شود. کم‌کم متوجه می‌شویم که مشکل به‌اندازه چند دقیقه پیش دیگر بزرگ به نظر نمی‌رسد. این به این دلیل است که طرف مقابل که با شما صحبت می‌کند دچار اختلال روانی نمی‌شود و دنیا را به‌وضوح می‌بیند. ازاین‌رو، توصیه آن‌ها از طریق یک حالت آرام و متفکر داده می‌شود.

۲. کمک‌گرفتن از اینترنت

تابلو‌های اعلانات و اتاق‌های گفتگو زیادی وجود دارند که فعالانه به افراد اندوهگین کمک می‌کنند. برخی سازمان‌ها برای بودن در کنار شما در زمان غم و اندوه، پشتیبانی تلفنی ارائه می‌دهند. برخی از موارد در زیر آورده شده است.

-    توقف خودکشی - این یک اتاق گفتگوی آنلاین برای پیشگیری از خودکشی است که اگر دوست ندارید هویت خود را آشکار کنید، نیازی به مکالمه رودررو نخواهد داشت.  

-    من زنده هستم - یک سازمان غیردولتی با تمرکز بر پیشگیری از خودکشی و آموزش جوانان در مورد اثرات سو افسردگی.

-    گروه دوستی - این یک پروژه است که بر روی سلامت روانی متمرکز است و به افراد کمک می‌کند تا درباره مشکلات خود در ارتباط با اضطراب و افسردگی بحث کنند.

دایره اعتماد - یک انجمن پررونق از افراد مرتبط با تجربه یک ذهن مثبت و کمک به افراد دارای اپیزود‌های افسردگی است که بتوانند با زندگی کنار بیایند. یک اپلیکیشن موبایل نیز برای دسترسی به آن‌ها در دسترس است.

اینترنت مکانی ایدئال برای پیداکردن افرادی از سراسر جهان با همان مشکلات شماست. باتوجه‌به اینکه چندین انجمن آنلاین متعهد به حمایت از مردم در زمان بحران وجود دارند، زمان بهتری جز همین‌الان برای ثبت‌نام در یکی از جوامع گفته شده و به اشتراک گذاشتن مسائل برای گرفتن کمک وجود ندارد.

۳. تنفس عمیق را تمرین کنید

تحقیقات ثابت کرده‌اند که تنفس عمیق برای قرن‌ها به‌عنوان شکلی از آرامش مورداستفاده قرار گرفته است. این یکی از قدیمی‌ترین تکنیک‌های دنیا است که تقریباً در هر زمان و هرجایی، آرامش لحظه‌ای را به مغز شما می‌دهد.

زمانی که ما بر روی تنفس خود تمرکز می‌کنیم، فشار درونی ذهنی و فیزیکی خود را کاهش می‌دهیم.  تمرینات تنفسی برای آرام‌کردن ذهن افسرده و کم کردن تنش‌ها با کمک به ذهن شما برای تمرکز بر روی خودتان به‌جای ظاهر کار می‌کنند.

وقتی تمرکز می‌کنیم، خود را آرام می‌کنیم و این باعث افزایش رفاه ذهنی می‌شود. در این قسمت ۲ تمرین تنفسی آورده شده است که به نرمال کردن فشارخون و به بهبود حالت روحی شما کمک می‌کنند.  

۱. تنفس مدور

تنفس دایره‌ای تمرینی است که در آن ما از طریق هوایی که در گونه‌ها گیر افتاده است نفس می‌کشیم. مانند نواختن یک ساز موسیقی است که به جریان باد مانند ساکسیفون و شیپور نیاز دارد.

برای شروع تمرین:

•    روی یک تشک یوگا بنشینید و پا‌هایتان را جمع کنید.

•    ستون فقرات خود را راست نگه دارید و با چشمان بسته مستقیماً روبه‌جلو نگاه کنید.  

•    نفس عمیق بکشید تا با استفاده از مجاری تنفسی گونه‌های خود را پر کنید.

•    بعد از استنشاق، برای ۵ ثانیه مکث کنید و تصور کنید که اکسیژن در تمام سر شما جریان دارد.  

•    ریه‌هایتان را خالی کرده مثل اینکه دارید با تمام توان در یک دستگاه موسیقی می‌دمید.

•    زمانی که صدای دمیدن از دهان شما شنیده می‌شود، بازدم به‌درستی انجام می‌شود.

•    پس از خالی‌کردن شش‌ها، به مدت ۳ ثانیه در این حالت بمانید. ریه‌هایتان باید کاملاً خالی شود.

•    موارد گفته شده را تکرار کنید و این کار را ۱۰ تا ۱۵ بار انجام دهید.

۲. تنفس آهسته

تکنیک تنفس آهسته در درجه اول برای تمرکز ذهن بر روی الگوی تنفس شما به کار می‌رود. این کار به شما کمک می‌کند از هرگونه حواس‌پرتی ذهنی دور شوید. این یکی از رایج‌ترین تکنیک‌های مورداستفاده در دنیا است و شگفتی می‌آفریند.

شما می‌توانید این تکنیک را به طور ایدئال در یک محیط طبیعی مانند جنگل یا ساحل تمرین کنید تا یک محیط عالی برای استراحت به دست آورید.

بیایید شروع کنیم:

-    فرم خود را با یک تشک یوگا که از قبل بر روی زمین قرار داده‌اید تنظیم کنید

-    اگر می‌توانید پا‌های خود را جمع کنید و آن‌ها را در مقابل خود بکشید

-    دستانتان را روی ران خود قرار دهید

-    با بسته شدن چشمان خود، به ریه‌های خود تنفس طولانی بدهید و جریان هوا را از طریق مجاری تنفسی خود احساس کنید.

-    اجازه دهید ریه‌ها اکسیژن تازه را در یک فرایند آهسته جذب کنند

-    توجه داشته باشید که ضربان قلب شما کم شده است و احساس اضطراب شما کم می‌شود.  

-    هوا را از طریق دهان خود به مدت ۵ ثانیه به‌آرامی بیرون دهید

-    این تکنیک تنفس تماماً در مورد تمرکز است، بنابراین احساس کنید که جریان هوا به داخل و خارج بدن شما حرکت می‌کند.

-    هر نفسی که می‌کشید به شما انرژی و مثبت‌نگری می‌دهد.

-    هر نفسی که بکشید تمام صدمات روحی را از بین می‌برد

-    به تنفس عمیق خود به مدت ۱۰ دقیقه ادامه دهید تا زمانی که احساس بهتری داشته باشید

۴. وقت خود را در یک محیط طبیعی بگذرانید

گاهی اوقات گذراندن زمان خود در طبیعت تمام درمانی است که یک ذهن آسیب‌دیده به آن نیاز دارد. چه یک باغ باشد و چه یک منطقه جنگلی، بیرون بودن در فضای باز و گوش‌دادن به آواز پرندگان یک تجربه شدیداً آزاد‌کننده و جوان‌ساز ذهن است.

بودن در چنین محیطی نیز نشان می‌دهد که مهم نیست سختی زندگی شما چقدر بد است، خورشید هنوز هم به‌روشنی می‌درخشد و جهان هنوز در حال حرکت است. ما موجوداتی وحشی هستیم ازاین‌رو که، وقتی توسط درختان سرسبز و امواج بزرگ آبی اقیانوس احاطه می‌شویم، همیشه احساس می‌کنیم در خانه هستیم.

اگر در ترک خانه مشکل دارید، از یکی از دوستان و یا اعضای خانواده بخواهید که شما را همراهی کنند و یک روز کامل را در یک فضای اکولوژیکی سبز سپری کنند. حتی یک پارک هم‌مکان خوبی برای گذراندن وقت است. تماشای ورزش و برقراری ارتباط با افراد می‌تواند احساس امید را به همراه داشته باشد و روحیه شما را تقویت کند.

۵. یک جلسه هوازی خوب

ورزش‌کردن زمانی که خلق‌وخوی ما تنگ است، کار بسیار دشواری است. ما معمولاً با گفتن این جمله بهانه می‌آوریم : امروز حسش نیست و فقط می‌خواهم تو تختم باشم.  

ماندن در رختخواب و بی‌حالی باعث افسردگی می‌شود. احساسات منفی به درون نفوذ می‌کنند. برای ازبین‌بردن احساسات منفی، یک حرکت سبک در اطراف محله خود انجام دهید. حتی پیاده‌روی سریع برای افزایش ضربان قلب همراه خوبی برای تحریک این است که اندورفین شما وارد عمل شود و این باعث بهبود حالت روحی شما می‌شود.

بودن در سالن ورزشی احاطه شده توسط افراد نیز ایده خوبی است. بودن در کنار افراد احساس اضطراب را کاهش می‌دهد و وقتی با دیگران معاشرت می‌کنید احساس بهتری پیدا می‌کنید.  

زمانی که به خانه برمی‌گردید، دوش آب سرد چیزی است که باید عرق و همچنین ناراحتی شما را بشوید تا یک روز مثبت پیشرو داشته باشید.

۶. رژیم غذایی

وقتی ما در غم و اندوه غرق می‌شویم، اغلب تغذیه خود را نادیده می‌گیریم و فراموش می‌کنیم که به‌موقع غذا بخوریم. این عامل سبب می‌شود سلامتی شما تهدید شود و علایم بیماری شروع به رشد کنند.

رژیم غذایی لاغری کاهش وزن

زمانی که بدن شما دچار ضعف روانی می‌شود، سطح ایمنی بدن شما پایین می‌آید و به‌خاطر کمبود مواد غذایی، احتمال زیادی وجود دارد که بیمار شوید. بیماری همراه با افسردگی یک مبارزه بسیار بد است.

آن‌ها از انرژی شما تغذیه می‌کنند و به‌مرور جسم و روح شما را رنج می‌دهند. رژیم غذایی که تجویز می‌شود برای بالابردن امید شما ضروری است.

•    آمینواسیدها به خلق سروتونین کمک می‌کنند که یک ماده شیمیایی است که مسئول بهبود خلق‌وخوی، کیفیت کلی خواب و عملکرد حافظه شما است.  

•    غذا‌های غنی از پروتئین مثل تخم‌مرغ و گوشت بدون چربی راهی خوب برای اطمینان از این هستند که شکم شما پر بماند. شکم‌پر کم‌تر از معده خالی احساس افسردگی می‌کند.

•    ویتامین D مسئول دورنگه داشتن افسردگی است. بیرون بودن در آفتاب به مدت ۱۰ دقیقه در روز برای به‌دست‌آوردن این ماده مغذی ضروری کافی است.

•    آب زیادی لازم است تا اطمینان حاصل کنید که کلیه‌ها سموم بدن شما را دفع می‌کنند.

•    امگا ۳ اسید‌های چرب هستند که به دورماندن از افسردگی کمک می‌کنند. آن‌ها را می‌توان در غذا‌های دریایی یافت. به همین ترتیب، اگر احساس می‌کنید که نمی‌توانید رژیم غذایی را دنبال کنید، مکمل‌هایی که سرشار از مواد مغذی ذکر شده هستند می‌توانند گزینه مناسبی باشند.

با متخصص تغذیه و یا پزشک خود مشورت کنید تا هرگونه کمبود غذایی که ممکن است داشته باشید را متوجه شوید.

۷. یک سرگرمی داشته باشید

سرگرمی‌ها به منحرف کردن ذهن شما کمک می‌کنند و به برطرف‌کردن ناراحتی کمک می‌کنند. تحقیقات توسط دانشمندان علوم اجتماعی نشان داد که داشتن اوقات فراغت می‌تواند سلامت روانی را در بزرگسالان بهبود بخشد.

داشتن یک سرگرمی یک انتخاب شخصی است آن‌ها روش‌های خوبی برای تبدیل شور و اشتیاق شما به یک سرگرمی هستند. بیایید نگاهی به برخی از سرگرمی‌های محبوب بیندازیم.

عکاسی

قدم‌زدن در فضای باز و به‌همراه‌داشتن گوشی هوشمند و یا دوربین عکاسی برای گرفتن یک تعداد عکس از محیط‌زیست می‌تواند حالت روحی شما را بهبود بخشد. یک مطالعه توسط "هنر در تجویز" نشان داد که چگونه تجسم هنری در افزایش بهزیستی ذهنی تا ۷۶ % شرکت‌کنندگان نقش دارد.

عکاسی به شما کمک می‌کند مجموعه‌ای از تصاویر را نگه دارید تا روز‌های شاد را به شما یادآوری کند. شما می‌توانید انتخاب کنید که این تصاویر را با یک دوست به اشتراک بگذارید و اعتمادبه‌نفس اجتماعی خود را افزایش دهید.

باغبانی

باغبانی یکی از سرگرمی‌های آرامش‌بخش در این سیاره است. صرف زمان با گیاهان و طبیعت اکسیژن و نور خورشید موردنیاز را تأمین می‌کند. هر دوی آن‌ها برای جلوگیری از افسردگی مفید هستند.

حتی اگر باغچه در فضای باز ندارید، گیاهان خانگی و گیاهان گلدانی راه خوبی برای شروع باغبانی در خانه شما هستند. برخی از گیاهان زیبای داخلی که سطح اکسیژن را بهبود می‌بخشند و حفظ آن‌ها آسان است عبارتند از:

•    اسپاتی فیلوم

•    آلوئه‌ورا

•    سانسوریا

•    گیاه پول چینی

•    سرخس لانه پرنده

•    دراسنا

•    گیاه گندمی (عنکبوتی)

•    پیاده‌روی ماجراجویانه

کوله خود را بردارید و به یک سفر ماجراجویانه به یک منطقه که تپه‌های زیادی دارد بروید. پیاده‌روی ورزش خوبی برای بدن شما است و همچنین مناظر زیبای طبیعت را می‌توان مشاهده کرد.

تحقیقات نشان داده‌اند که پیاده‌روی در یک محیط طبیعی، نگرانی‌های ذهنی را به حداقل می‌رسانند. این مطالعه نشان داد که به دلیل شهرنشینی، سطح استرس افراد افزایش‌یافته است.  مکان‌های طبیعی برای به‌دست‌آوردن هیجان ماجراجویی عالی بودند و چه راهی بهتر از بالارفتن از یک کوه و لذت بردن از طلوع صبح یا غروب زیبای خورشید برای داشتن روانی آرام!!.

نوشتن وقایع روزانه

نوشتن یک راه استثنایی برای خلاق بودن و فکرکردن به خودتان است. هروقت احساس شکست کردید دلیل و زمان روز را یادداشت کنید. پس از آن یک پاراگراف بنویسید که چگونه می‌توانید راه‌هایی برای درمان دلگیری خود پیدا کنید.

نقل‌قول‌های انگیزشی در مورد اینکه چرا زندگی یک نیروی قدرتمند است بنویسید. این نقل‌قول‌های نمونه‌هایی از نوشته‌های مثبت هستند که به حفظ ذهن سالم کمک می‌کنند.

" دست خود را روی قلبتان بگذارید، می‌توانید آن را احساس کنید؟ به این هدف می‌گویند. شما به دلیلی زنده هستید، بنابراین هرگز تسلیم نشوید. " از نوشتن می‌توان برای بیان حالات روحی، داستان کوچکی درباره خودتان و تقریباً هر چیزی که به شما مربوط باشد، استفاده کرد. دانستن بیشتر در مورد خودتان به شما کمک خواهد کرد که با ذهن خود ارتباط برقرار کنید و بدن خود را با هم متحد کنید.

کلمات پایانی در مورد اینکه چرا خودکشی همیشه یک تصمیم بد است

ما انسان هستیم. افکار ما نیز انسانی هستند. زندگی ما به طرز شگفت‌انگیزی شکننده است و حتی کوچک‌ترین اشتباه ما را به مرگ نزدیک‌تر می‌کند.

حرکت روبه‌جلو و حل مشکلاتتان به شجاعت بیشتری نیاز دارد تا این‌که باقی زندگی خود را بدون اکتشاف ر‌ها کنید. حل کردن مشکلات زندگی و یافتن پاسخ چیزی است که زندگی در مورد آن است. مرگ دائمی است درحالی‌که مشکلات شما همیشه موقتی هستند مهم نیست چقدر بد به نظر می‌رسند.