۰ نفر

وضعیت بازار سکه و ارز در هفته‌ گذشته

۱۹ آذر ۱۳۹۵، ۱۱:۴۲
کد خبر: 163127
وضعیت بازار سکه و ارز در هفته‌ گذشته

روند افزایش قیمت انواع سکه در این هفته نیز ادامه داشت و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید دستکم ۲۳ هزارتومان افزایش یافت؛ در عین حال فعالان بازار ارز می گویند دلار در مسیر ثبت قیمت چهار هزار تومانی است.

نگاهی به وضعیت بازار سکه و ارز در هفته جاری نشان می دهد که قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید که در ابتدای هفته یک میلیون و ۱۱۵ هزار تومان بود در پایان معاملات این هفته ۲۳ هزار تومان گرانتر شده و به بیش از یک میلیون و ۱۳۸ هزار تومان رسید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایبنا، همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز که در اول هفته یک میلیون و ۱۰۵ هزار تومان فروخته می شد در روز پنج شنبه به یک میلیون و ۱۲۰ هزار تومان رسید و در این بخش نیز ۱۵ هزار تومان رشد قیمت به ثبت رسید.

نیم سکه در ابتدای هفته ۵۷۸ هزار تومان فروخته می شد که در آخر هفته با ۱۵ هزار تومان افزایش به ۵۹۳ هزار تومان رسید. همچنین ربع سکه از ۳۰۳ هزار تومان به ۳۰۹ هزار تومان و هر سکه گرمی نیز از ۱۸۸ هزار تومان با رشد قیمت به ۱۹۱ هزار تومان بالغ شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز در این هفته دستکم هزار و ۸۰۰ تومان رشد قیمت داشته است.

در بازار ارزهای معتبر نیز طی هفته جاری دلار ۵ روزه ۴۸ تومان گرانی را تجربه کرد و از ۳۸۶۰ تومان به ۳۹۰۶ تومان رسید؛ هر چند دلار در این هفته در کانال ۳۹۰۰ تومان و اندکی کمتر از آن باقی ماند، اما کارشناسان بازار ارز بر این باورند که بزودی دلار قله ۴۰۰۰ تومان را فتح خواهد کرد.

یورو در این هفته ۱۰۸ تومان گران شد و از ۴۱۵۰ تومان به ۴۲۵۸ تومان رسید. پوند انگلیس نیز در هفته مورد بررسی از ۴۸۶۰ تومان با افزایش ۶۵ تومانی به ۴۹۲۵ تومان رسید و در صورت ادامه روند رو به رشد ارزهای معتبر؛ این احتمال که پوند نیز در روزهای آینده به ۵۰۰۰ تومان برسد، بسیار زیاد است.