۲ نفر

تست و بررسی نیسان ترا؛ رقیب تویوتا پرادو به بازار ایران آمد

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۴۷
کد خبر: 841275
تست و بررسی نیسان ترا؛ رقیب تویوتا پرادو به بازار ایران آمد

نیسان ترا یکی از خودروهای شاسی بلند با قابلیت‌های آفرود عالی به شمار می‌رود که برای مصارف خانوادگی نیز مناسب است و می‌تواند جایگزینی مناسب برای کراس اوورهای بزرگ باشد. این شاسی بلند ژاپنی به تازگی توسط مانیان خودرو در ایران مونتاژ و عرضه شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، نیسان ترا یکی از خودروهای شاسی بلند با قابلیت‌های آفرود به شمار می‌رود که برای مصارف خانوادگی نیز مناسب است و می‌تواند جایگزینی مناسب برای کراس اوورهای بزرگ باشد. این شاسی بلند ژاپنی به توسط مانیان خودرو در ایران مونتاژ و عرضه خواهد شد.

تست و بررسی نیسان ترا؛ رقیب تویوتا پرادو به بازار ایران آمد

ترا از سال ۲۰۱۸ یکی از پرفروش‌ترین خودروهای نیسان بوده است و در سال ۲۰۲۱ نیز به‌روزرسانی‌های گسترده‌ای روی آن انجام شد. مهم‌ترین ویژگی‌ای که ترا را به یک انتخاب ایده‌آل برای علاقه‌مندان به آفرود تبدیل می‌کند، سیستم چهارچرخ محرک آن است که قابلیت‌های آفرودی ویژه‌ای به این ساسی بلند محبوب می‌بخشد. این خودرو هم‌اکنون توسط مانیان خودرو به کشورمان راه پیدا کرده و علاقه‌مندان به خودروهای آفرودی می‌توانند به جای مدلهای قدیمی نظیر پرادو ....، این خودروی جدید را با امکانات و قابلیتهای بسیار ارزنده تهیه کنند.

ظاهر زیبا و باوقار

با اینکه نیسان ترا از زمان عرضه تاکنون خودرویی شناخته‌شده بوده و چندین سال از عمر طراحی آن می‌گذرد، همچنان از ظاهری زیبا و بااصالت برخوردار است. به‌روزرسانی‌های ظاهری جدید مانند خطوط برجسته و عضلانی در نمای چهره، باعث شده تا این خودرو از نظر سنی جوان‌تر و به‌روزتر به نظر برسد. در نمای جلوی ترا می‌توان تأثیرپذیری از پاترول سافاری را مشاهده کرد که تناسب خوشایندی با این خودرو دارد.

تست و بررسی نیسان ترا؛ رقیب تویوتا پرادو به بازار ایران آمد

سایر تغییرات ظاهری در نمونه جدید ترا نسبت به مدل قبلی شامل گلگیرهای جدید، رینگ‌های آلومینیومی جدید، سپر عقب مدرنتر، چراغ‌های عقب و درِ صندوق عقب با طراحی امروزی‌تر می‌شود. درمجموع، نیسان ترا در کنار رقبای جدیدتر خود مانند فورد اورست، از ظاهری به‌روز و جذاب برخوردار در بازار جهانی برخوردار است و در کشورمان می‌تواند جذابیت بیشتری نسبت به شاسی بلندهای آفرودی قدیمی مانند پرادو، رونیز و لندکروزر سری ۱۰۰ ارائه می‌دهد.

فضای داخلی مجلل و جادار

نیسان در بخش کابین ترا پیشرفت‌های قابل‌توجهی داشته است. دیگر خبری از انبوهی پلاستیک خشک در کابین نیست و فضای داخلی با روکش چرم مصنوعی و متریال باکیفیت تزئین شده است که حس لوکس‌تری را نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر القا می‌کند. این به‌روزرسانی با توجه به پیشرفت‌هایی که در طول سال‌های اخیر در این بخش از خودروها صورت گرفته، کاملاً ضروری بوده است. نیسان برای طراحی داشبورد این خودرو سنگ تمام گذاشته است، به‌طوری‌که با دیدن آن ممکن است احساس کنید در یک مدل کاملاً جدید قرار گرفته‌اید و خودروی متفاوتی را نسبت به دیگر آفرودرهای بازار تجربه می‌کنید.

تست و بررسی نیسان ترا؛ رقیب تویوتا پرادو به بازار ایران آمد

فضای داخلی ترا از نظر جادار بودن در حد مطلوبی قرار دارد. به‌طورقطع، این خودرو فضای بیشتری نسبت به بسیاری از شاسی بلندهای بازار ایران ارایه می‌دهد اما نسبت لندکروزر اتاق کمی کوچکتر دارد. بااین‌حال، فضای داخلی ترا برای اغلب نیازها کافی است و قرارگیری صندلی‌های ردیف دوم در ارتفاع بالاتر، باعث می‌شود تا فضای کابین بزرگ‌تر به نظر برسد. صندلی‌های ردیف سوم برای بزرگسالان با قد بلند چندان مناسب نیستند، اما برای کودکان یا افراد با جثه متوسط مناسب هستند. یکی از نقاط قوت ترا فضای بار بزرگ و کاربردی آن است.

مشخصات فنی نیسان ترا مانیان خودرو

پیشرانه‌ی به‌کاررفته در نیسان ترا مانیان خودرو یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ میتسوبیشی است. این موتور با قدرت ۲۲۵ اسب بخار و گشتاور ۳۶۰ نیوتن‌متر، برای این سگمنت کاملا مناسب است. این موتور با یک گیربکس اتوماتیک ۸سرعته همراه شده که به صورت پیشفرض چرخ‌های عقب را به گردش درمی‌آورد. اما سیستم انتقال قدرت چهار چرخ محرک امکان انتقال قدرت به تمامی چرخ‌ها در حالت سبک و سنگین را فراهم می‌آورد.

در مسیرهای شهری یا آفرودی تأخیر توربو کمتر احساس می‌شود و گیربکس نیز به‌سرعت معکوس می‌کشد. با ترا به‌راحتی می‌توانید از خودروهای کندتر سبقت بگیرید.

مصرف سوخت ترا با توجه به وزن ۱۹۵۰ کیلوگرمی آن حدود ۱۱ لیتر در صد کیلومتر است که برای چنین خودرویی نسبتا مناسب و قابل انتظار به شمار می‌رود.

تست رانندگی با نیسان ترا

فرصتی پیش آمد تا همراه با سایر خبرنگاران و کارشناسان حوزه خودرو، به تست و بررسی نیسان ترا مانیان خودرو را در کویر متین‌آباد کاشان بپردازیم و قابلیتهای آفرودی و کویرنوردی این شاسی بلند تازه‌وارد را به چالش بکشیم.

در سرعتهای کم، گیربکس هشت سرعته مصرف سوخت را تاحد امکان مدیریت می‌کند و ترا می‌تواند با میزان مصرف کمتر شما را با یک سواری نسبتا راحت از ناهمواری های جاده کویری یا تپه‌ها عبور دهد. از طرفی هماهنگی میان پیشرانه و عملکرد گیربکس 8AT نسبتا دقیق است و وقفه زیادی در تعویض دنده‌های آن احساس نمی‌شود.

یکی از پیشرفت‌های قابل‌توجه در ترا جدید، کاهش قابل‌توجه ارتعاشات و صدای ناهنجار داخل کابین است. در مدل‌های پیش‌ازبه‌روزرسانی، صدای موتور و ارتعاشات آن به‌وضوح در داخل کابین حس می‌شد، اما در مدل جدید این مشکل به‌طور کامل رفع شده است که این موضوع نشان‌دهنده تلاش نیسان برای بهبود کیفیت سواری و تجربه رانندگی آفرودی در Terra است.

تست و بررسی نیسان ترا؛ رقیب تویوتا پرادو به بازار ایران آمد

در بحث رانندگی و هندلینگ باید اشاره کنیم، خودروهای شاسی‌بلند آفرود به دلیل ارتفاع بلند و مرکز ثقل بالا، معمولا هندلینگ ایده‌آلی ندارند، با این ‌حال نیسان ترا در پیچ‌های کویری یا هنگام صعود و فرود از تپه‌های شنی نسبتا مرتفع، ضمن ارائه یک سواری نسبتا نرم با هندلینگ مناسب، اصلا حس ناایمن بودن به راننده در شرایط سخت مسیرهای آفرودی را القا نمی‌کند.

فرمان ترا با وجود استفاده از سیستم کمکی برقی، از سفتی مناسبی برخوردار است و رانندگی با آن در سرعت‌های معقول، راحت و مطمئن احساس می‌شود.

در شیب‌های بیابانی و بیراهه‌های غیرمسطح، گشتاور بالای موتور و عملکرد دقیق گیربکس، تجربه آفرود لذت‌بخشی برای کاربران ترا به وجود می‌آورد. در بحث شیب زنی و تپه نوردی هم با توجه به ارتفاع مناسب خودرو از زمین و زوایای حمله و فرار مطلوب، نیسان ترا به کمک قفل دیفرانسیل عقب و سیستم چهار چرخ محرک قدرتمند خود قادر به غلبه بر انواع شیبهای مختلف در کویر است.

تست و بررسی نیسان ترا؛ رقیب تویوتا پرادو به بازار ایران آمد

یکی از نقاط قوت ترا سیستم تعلیق نرم آن است که سواری این خودرو در مسیرهای ناهموار را در مقایسه با سایر رقبا در این سگمنت، بسیار راحت‌تر می‌کند. سیستم تعلیق به‌خوبی ناهمواری‌های مسیر را جذب و از تکان‌های جانبی بدنه تاحد زیادی جلوگیری می‌کند.

سیستم تعلیق نرم و هندلینگ مناسب در کنار موتور و گیربکس کارآمد، این خودرو را برای رانندگی در مسیرهای آفرود به گزینه‌ای مناسب و کم‌رقیب در ایران بدل می‌کند. فنرهای تعلیق نیسان ترا به‌راحتی در موانع و ناهمواری‌های مسیر عمل می‌کنند و قفل دیفرانسیل عقب نیز به افزایش کشش در سطوح لغزنده و شنی هنگام سه لنگ شدن کمک می‌کند. بدون شک، ترا از نظر قابلیت‌های آفرود یکی از بهترین خودروهای این سگمنت در بازار فعلی کشورمان به شمار می‌رود.

امکانات رفاهی

امکانات و آپشن های نیسان ترا خیلی متنوع و مدرن نیست اما می‌تواند نیازهای کاربران این گونه شاسی بلندها را تا حد قابل قبولی برطرف کند.

سانروف، ترمز پارک برقی و اتوهلد، چراغ های LED، فرمان کمکی برقی، ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، نمایشگر مالتی مدیا ۱۰ اینچی، تنظیم برقی صندلی راننده ۸ حالته، ایزوفیکس، سیستم استارت استاپ، کامپیوتر سفری، شارژر وایرلس، ایربگ راننده و سرنشین، کنترل پایداری، سامانه ضد واژگونی، سیستم ترمز کمکی، شیب سنج، کروز کنترل، سنسور پارک عقب، حسگر باد تایرها و... مهمترین تجهیزات این ماشین شاسی مستقل را تشکیل می‌دهند.

جمع‌بندی

اگر به دنبال یک خودروی شاسی‌بلند چهارچرخ محرک هستید، نیسان ترا یکی از گزینه‌های ایده‌آل برای شما خواهد بود. بااین‌حال مصرف سوخت نسبتا بالا و هندلینگ نه چندان ایده‌آل در رانندگی جاده‌ای، از نقاط ضعف این خودرو به شمار می‌روند. اما با درنظرگرفتن قیمت مناسب و مزایایی مانند فضای داخلی جادار، صندوق بسیار وسیع، کیفیت ساخت بالا، قابلیت‌های آفرود عالی و سواری راحت، ترا درمجموع خودرویی ارزشمند و قابل‌قبول برای مصارف خانوادگی و طبیعت‌گردی محسوب می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha