۰ نفر

اسرائیل سفرایش در ایرلند و نروژ را فراخواند

۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۱۵
کد خبر: 843437
اسرائیل سفرایش در ایرلند و نروژ را فراخواند

کانال هفت تلویزیون اسرائیل اعلام کرد که وزیر امور خارجه این رژیم امروز چهارشنبه، سفرای تل آویو در ایرلند و نروژ را برای مشورت، فراخوانده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، اسرائیل در واکنش به تصمیم ایرلند و نروژ برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین، سفرای خود را از این کشورها فراخواند.

براساس گزارش الجزیره، «یوناس گار استوره» نخست وزیر نروژ امروز چهارشنبه اعلام کرد کشور فلسطین را تا ۲۸ ماه می (۸خرداد) به رسمیت خواهد شناخت.

وی که معتقد است جنگ علیه نوار غزه موجب تضعیف تشکیلات خودگردان فلسطین شده است، هدف از به رسمیت شناختن کشور فلسطین را تقویت این تشکیلات و ایجاد کشور فلسطین عنوان کرد.

نخست‌وزیر ایرلند امروز(چهارشنبه) به رسمیت شناختن کشور فلسطین را اعلام کرد.

این مقام نروژی خواستار حل مساله فلسطین از طریق شروع دوباره فرایند سازش شد و گفت: راه حل مساله فلسطین، سیاسی است و برای راهکار (موسوم به) "دو دولتی" تلاش می کنیم.

استوره ابراز امیدواری کرد که اقدام نروژ در به رسمیت شناختن کشور فلسطین برای دیگر کشورها نیز الهام بخش شود و آنها نیز این اقدام را انجام دهند.

وی گفت: جنگ علیه نوار غزه ثابت کرد که رسیدن به صلح و ثبات در منطقه، فقط با حل مساله فلسطین ممکن است.

براساس گزارش رویترز، «پدرو سانچز» نخست وزیر اسپانیا نیز امروز چهارشنبه اعلام کرد که مادرید کشور فلسطین را در ۲۸ ماه می به رسمیت خواهد شناخت.

براساس گزارش «آیریش ایندیپندنت»، دولت ایرلند نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که دوبلین در ۲۸ ماه می فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت خواهد شناخت.

«سیمون هریس» نخست‌وزیر ایرلند پیش‌تر در این باره اعلام کرده بود: در نظر داریم تا پایان ماه جاری (میلادی) کشور مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسیم.

در همین حال، تارنمای «تی ار تی ورلد» نوشت، تماس بین ایرلند، اسپانیا، اسلوونی و مالت، با توجه به اینکه این کشورها به طور مشترک کشور فلسطین را به رسمیت می شناسند، افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، کشورهای اسپانیا، ایرلند، مالت و اسلوونی ۲۲ مارس (۳ فروردین۱۴۰۳) در بیانیه مشترکی اعلام کردند که در زمینه برداشتن اولین گام‌ها برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به توافق رسیده‌اند.

تلاش‌های این کشورهای اروپایی برای به رسمیت شناختن فلسطین همزمان با افزایش آمار شمار شهدا و زخمی ها در نوار غزه به دلیل حملات بی رحمانه اسرائیل انجام می‌شود. همزمان، کشورهای جهان خواستار آتش بس در نوار غزه و یافتن راه حلی پایدار برای صلح در نوار غزه هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha