۰ نفر

کارهای پردرآمد در فرانسه کدامند؟

۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۳۲
کد خبر: 843481
کارهای پردرآمد در فرانسه کدامند؟

مشاغل پردرآمد فرانسه در سال ۲۰۲۴ میلادی، حوزه‌های کاری مختلفی را در بر می‌گیرند که خود این موضوع تا حدودی دال بر غنی‌ بودن چشم‌اندازهای آینده شغلی در فرانسه است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از یورونیوز، اینکه میزان حقوق و دستمزدهای کدام شغل بالا یا پایین است کاملا می‌تواند یک موضوع ذهنی باشد. در فرانسه معمولا از ارقام «مؤسسه ملی آمار و مطالعات اقتصاد / Insee» به عنوان مرجعی برای این موضوع استفاده می‌شود: و بر همین اساس، می‌توانیم بگوییم که میانگین حقوق در فرانسه در سال ۲۰۲۴ برابر با ۲۶۳۰ یورو در ماه است.

با این حال، این میانگین حقوق در گروه‌های مختلف شغلی به طور قابل توجهی متفاوت است. به عنوان مثال، مدیر عامل یک شرکت به طور متوسط ۴۴۹۰ یورو در ماه درآمد خالص (درآمد پس از کسر مالیات) دارد، در حالی که یک کارمند حدود ۱۸۸۰ یورو و یک کارگر حدود ۱۹۴۰ یورو درآمد خالص دارد.

در مورد میانه حقوق دریافتی (عددی که یک جمعیت آماری را به دو قسمت مساوی تقسیم می‌کند) نیز باید گفت که میانه حقوق شاغلین بخش خصوصی در فرانسه معادل ۲۰۲۰ یورو و در بخش دولتی معادل ۲۱۸۰ یورو است.

بنابراین، می‌توانیم بگوییم که دستمزد خالص هر کسی که بالای ۲ هزار یورو در ماه باشد به طور کلی در فرانسه رضایت‌بخش تلقی می‌شود.

رتبه‌بندی پردرآمدترین مشاغل
سازمان غیردولتی «دیده‌بان نابرابری» رتبه‌بندی خود را از پردرآمدترین مشاغل در کشور فرانسه، چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی، چه برای کارمندان و چه برای کارگران خویش‌فرما، منتشر کرد.

بر اساس این فهرست، مدیران شرکت‌های بزرگ که بیش از ۵۰۰ کارمند دارند به طور متوسط ۱۶ هزار و ۶۰۰ یورو در ماه درآمد خالص دارند و پس از آن مدیران ارشد با ۱۰ هزار و ۵۰۰ یورو درآمد قرار دارند.

خلبانان خطوط هوایی، بازرگانان، وکلا، جراحان دندانپزشکان و پزشکان دارای مطب خصوصی نیز جزو پردرآمدترین مشاغل هستند که میانگین حقوق ماهانه آن‌ها به ترتیب حدود ۸۹۰۰ یورو، ۸۴۰۰ یورو، ۶۰۰۰ یورو و ۵۹۰۰ یورو است.

مدیران تجاری و مدیران ارشد در بین ۱ درصد نخست پردرآمدها، دارای بیشترین فراوانی هستند، در حالی که حرفه‌های پزشکی، وکلا و هنرمندان حقوق بگیر سهم کمتری را تشکیل می‌دهند.

از سوی دیگر، ورزشکاران حرفه‌ای، بخش کوچکی از این گروه را تشکیل می‌دهند.


ده شغل پردرآمد برای تازه‌کارها در فرانسه


در بین آگهی‌های استخدامی با حقوق‌های جذاب در سال ۲۰۲۴، پزشک عمومی یا پزشک متخصص، معمار، مدیر ارشد مالی، مدیر داروخانه، وکیل، مدیر فناوری اطلاعات، مدیر فروش، مدیر بازاریابی، مدیر منابع انسانی و توسعه دهندگان نرم افزار به چشم می‌خورند.

این حرفه‌ها علاقه افراد زیادی را به خود جلب می‌کنند، چرا که دستمزد آن‌ها از همان سال‌های اول شروع به کار زیاد است.

دستمزد پزشکان عمومی یا متخصصان به طور متوسط ۶۷۰۰ یورو در ماه، معماران حدود ۶ هزار یورو و مدیران مالی به طور متوسط ۵۹۰۰ یورو در ماه درآمد دارند.

پزشکان و جراحان پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه، حقوقی به تناسب مهارت‌های خود دریافت می‌کنند. در به طور مثال، حقوق سالیانه یک متخصص بیهوشی و متخصص قلب در شروع کار ۴۸ هزار یورو است.

جراح دندانپزشکی با ۷۸ هزار یورو، پزشک عمومی با ۶۵ هزار یورو، و یک داروساز با سه سال تجربه نیز ۴۳ هزار یورو در سال درآمد دارد.

البته بسته به شهرت و موقعیت مکانی، یک جراح دندان‌پزشک در پایان خدمت خود می‌تواند سود ناخالص سالانه‌ای در حدود ۲۰۰ هزار یورو داشته باشد.


حقوق مشاغل حوزه امور مالی را نمی‌شود انکار کرد


میزان حقوق‌ها و دستمزدها در حوزه امور مالی و مالکیت شرکت‌ها (ادغام‌ و اکتساب‌ شرکت‌ها / M&A) نیز قابل توجه است.

کارشناسان این حوزه با اعداد و ارقامی سر و کار دارند که ممکن است خیلی گیج کننده باشند و به یک حواس جمع نیاز است.

مبالغ ناخالص سالانه برای این مشاغل در ابتدای کارشان چقدر است؟

یک تحلیلگر مالی می‌تواند سالانه حدود ۵۰ هزار یورو درآمد داشته باشد. یک تحلیلگر ادغام و اکتساب شرکت‌ها سالانه حدود ۴۵ هزار یورو درآمد دارد.

برای یک کارشناس سرمایه‌گذاری، متوسط حقوق حدود ۷۰ هزار یورو در سال است. کارشناسان مبتدی کنترل مالی و کارشناسان مدیریت دارایی حدود ۴۵ هزار یورو در سال درآمد دارند.

کارشناسان مدیریت پورتفولیو می‌توانند انتظار داشته باشند که سالانه حدود ۵۰ هزار یورو درآمد داشته باشند، در حالی که کارشناسان مبتدی حوزه مدیریت ریسک می‌توانند حدود ۶۰ هزار یورو در سال را هدف قرار دهند.

کارمندان عالی‌رتبه دولتی نیز در این حلقه جا می‌گیرند
در خصوص میزان درآمدها، بخش دولتی نیز شگفتی‌های خاص خود را دارد. در مشاغل دولتی هم مانند بخش خصوصی، سلسله مراتب مسئولیت‌ها نقش مهمی در تعیین درآمد ایفا می‌کند.

در فرانسه، حقوق رئیس جمهور ثابت است، اگرچه می توان آن را به صلاحدید رئیس دولت پایین‌تر آورد.

در حال حاضر امانوئل ماکرون ماهیانه ۱۵ هزار و ۹۰۰ یورو درآمد ناخالص دریافت می‌کند. گابریل اتل، نخست وزیر فرانسه، حقوقی مشابه حقوق رئیس جمهور دریافت می‌کند. وزرا اما حقوقشان در حد ۱۰ هزار و ۶۴۷ یورو ناخالص در هر ماه محدود شده است.

نمایندگان مجلس ملی فرانسه تقریبا ۷۴۹۳ یورو در ماه و نمایندگان مجلس سنای فرانسه ۷۶۰۵ یورو دریافت می کنند، ولی احتمالات مزایای دیگری هم دریافت کنند.

شهرداران نیز حقوق تعریف شده‌ای دارند، اما دستمزد آنها به اندازه شهرداری و جمعیت آن ناحیه بستگی دارد.


حرفه های نوظهور با حقوق قابل توجه کدامند؟
در دنیای امروز، صنایعی مانند فناوری، انرژی‌های تجدیدپذیر و امنیت سایبری رشد سریعی را تجربه می‌کنند و فرصت‌های شغلی سودآوری دارند.

متخصصان امنیت سایبری و مهندسان انرژی پاک بیشتر مورد توجه هستند. به طور مشابه، همیشه برای برنامه‌نویسان نرم افزار و متخصصان داده‌های دیجیتال، در تقاضای دائمی هستند.

این حرفه‌ها به تخصص و آموزش نیاز دارند، اما در ازای آن حقوق‌های امیدوارکننده‌ای دریافت می‌کنند که منعکس‌کننده تکامل سریع چشم‌انداز حرفه‌ای این مشاغل است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha