۰ نفر

وزارت انرژی آمریکا از فروش یک میلیون بشکه بنزین خبر داد

آزاد کردن بنزین برای کنترل قیمت

۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۲۱
کد خبر: 843465
آزاد کردن بنزین برای کنترل قیمت

وزارت انرژی آمریکا از فروش یک میلیون بشکه (۴۲ میلیون گالن) بنزین از محل ذخایر عرضه بنزین شمال شرق این کشور، با هدف کاهش قیمت بنزین در فصل رانندگی تابستانی آمریکاییها و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری پاییز امسال، خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، جنیفر گرانهولم، وزیر انرژی آمریکا، گفت: «دولت بایدن بر کاهش قیمت بنزین برای خانواده‌های آمریکایی به‌ خصوص در زمانی که رانندگان برای فصل رانندگی تابستانی به جاده‌ها می‌روند، متمرکز شده است. با آزادسازی این ذخیره بین تعطیلات روز یادبود و چهارم ژوئیه، دولت قصد دارد از عرضه سوخت ثابت در شمال شرق در طول دوره اوج سفر اطمینان حاصل کند.

این بنزین در حجم ۱۰۰ هزار بشکه‌ای، به فروش خواهد رسید تا خرده فروشان و اپراتورهای پایانه را به دادن پیشنهاد قیمت خرید رقابتی، تشویق کند. وزارت انرژی آمریکا، پایگاه‌های ذخیره سازی در پورت ریدینگ (۹۰۰ هزار بشکه) و ساوت پورتلند را برای این آزادسازی، انتخاب کرده است. خریداران موفق، بنزین خریداری شده را تا ۳۰ ژوئن سال ۲۰۲۴ دریافت خواهند کرد تا اطمینان حاصل شود عرضه در آستانه تعطیلات چهارم ژوئیه، فراوان خواهد بود.

درآمد حاصل از فروش یک میلیون بشکه بنزین، به وزارت خزانه داری واریز خواهد شد. این ابتکار، بخشی از راهبرد گسترده برای مدیریت موثر ذخایر نفت آمریکا و تضمین امنیت انرژی است. وزارت انرژی آمریکا با عرضه یک میلیون بشکه بنزین به بازار تجاری، امیدوار است قیمتها، تثبیت شده و از فشار بر مصرف کنندگان کاسته شود.

بر اساس گزارش اویل پرایس، افزایش قیمت بنزین که باعث افزایش نرخ تورم در سال انتخابات می‌شود، نمی‌تواند برای بایدن که تلاش می‌کند رای دهندگان احتمالی را متقاعد کند اقتصاد در وضعیت خوبی است، خوب باشد. قیمت بنزین قبل از انتخابات، رو به کاهش می‌گذارد اما تا آن زمان، ممکن است ضربه خود را بزند و نمایش عملکرد اقتصادی خوب بایدن همراه با کاهش قیمت‌های مصرف کننده را خراب کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha