۰ نفر

تعویق مجدد پرتاب موشک آنگارا

۲۲ فروردین ۱۴۰۳، ۱۳:۱۴
کد خبر: 835515
تعویق مجدد پرتاب موشک آنگارا

دومین تلاش روسیه برای پرتاب آزمایشی یک موشک پرتابی سنگین جدید از مجموعه فضایی واقع در منطقه خاور دور این کشور صبح روز چهارشنبه لغو شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از آسوشیتدپرس، پرتاب موشک آنگارا آ-5 (Angara-A5)از پایگاه فضایی وستوچنی حدود دو دقیقه قبل از زمان برنامه ریزی شده آن در ساعت 09:00 صبح به وقت گرینویچ لغو شد. خبرگزاری دولتی ریانووستی علت لغو پرتاب را خرابی سیستم فشار مخزن اکسیدکننده مرکزی موشک اعلام کرد.

آژانس فضایی ملی روسیه اعلام کرد این پرتاب موشک برای یک روز به تعویق خواهد افتاد.

یوری بوریسوف، رئیس آژانس فضایی روسیه گفت که اولین تلاش برای پرتاب موشک روز سه‌شنبه نیز شکست خورد زیرا سیستم ایمنی خودکار نقصی را در سیستم فشار مخزن اکسیدکننده ثبت کرد.

این پرتاب چهارمین پرتاب موشک‌های آنگارا بود، نسخه‌ای سنگین از خانواده جدید راکت‌های آنگارا که برای جایگزینی راکت‌های پروتون طراحی شده توسط شوروی ساخته شده است.

سه پرتاب قبلی از سکوی پرتاب پایگاه فضایی پلستسک در شمال غربی روسیه انجام شد.

پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991، روسیه ایستگاه فضایی بایکونور را از قزاقستان اجاره و به استفاده از آن برای پرتاب‌های فضایی خود ادامه داد. قرارداد با قزاقستان به روسیه این امکان را می‌دهد که تا سال 2050 بایکونور را با مبلغ 115 میلیون دلار در سال اجاره دهد.

با وجود اینکه آژانس فضایی روسیه همچنان به بایکونور وابسته است، مقامات روسی پایگاه فضایی وستوچنی را برای پرتاب آنگارا توسعه داده‌اند. با این همه توسعه این پایگاه جدید بیش از زمان برنامه ریزی شده به طول انجامیده و تاکنون استفاده محدودی از آن شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha