۰ نفر

پرواز تهران کیش رایگان شد؟

۲۲ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۳۱
کد خبر: 835507
پرواز تهران کیش رایگان شد؟

پروازهای تهران به مقصد کیش در روزهای اخیر قیمت‌های عجیب و حتی نزدیک به رایگان را تجربه کردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، جزیره زیبای کیش یکی از مقاصد مورد علاقه گردشگران به خصوص در ایام عید است. سفر به کیش معمولا از طریق حمل‌ونقل هوایی صورت می‌گیرد و عید امسال نیز طبق گفته معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، بیشترین سفرهای هوایی داخلی به مقصد کیش اتفاق افتاده است.

با افزایش سفرها به کیش اولین نکته‌ای که به چشم می‌خورد افزایش قیمت بلیت های هواپیماست که گاهی نجومی می‌شود. فروش بلیت ۱۰ میلیون تومانی به مقصد کیش نیز یکی از خبرهایی بود که نوروز امسال در فضای مجازی سر و صدای زیادی به پا کرد؛ خبری که رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما آن را تکذیب کرد و گفت این قیمت از سوی سازمان هواپیمایی کشوری یا شرکت‌های هواپیمایی تایید نمی‌شود.

با این حال قیمت بلیت هواپیما براساس فاکتورهای بسیاری تعیین می‌شود و مدام در حال نوسان است. بررسی روند تغییرات قیمت بلیت های هواپیما در آستانه تعطیلات نشان می‌دهد که شرکت‌های هواپیمایی معمولا افزایش قیمت‌های زیادی را اعمال می‌کنند. در این میان امسال هم مسافرین کیش در ایام نوروز، با قیمت‌های بالایی به این جزیره زیبا سفر کردند.

اما پس از سفر هزاران نفر به کیش در روزهای آغاز سال و با پایان یافتن تعطیلات نوروزی، قیمت بلیت پروازها به مقصد کیش به مانند سایر مقاصد گردشگری کاهش چشمگیری پیدا کرد؛ به طوری که قیمت برخی از پروازها از تهران به کیش در روزهای گذشته به ۲۱۱ هزار تومان رسید! 

عوامل متعددی بر کاهش قیمت بلیت هواپیما وجود دارد که پایان یافتن فصل سفر تنها یکی از آن‌هاست. از میزان تقاضای کم و رقابت ایرلاین‌ها برای جلب مسافر گرفته تا شرایط نامساعد آب‌وهوایی، همه این‌ها سبب می‌شود  گاهی قیمت بلیت‌های هواپیما در مقاطعی آن‌قدر ارزان شود که مسافران به کیفیت پرواز شک کنند، در حالی که این کیفیت نیست تغییر کرده، بلکه شرایط سفر است که قیمت‌ها را دستخوش تغییر می‌کند. پیش‌بینی می‌شود با از سر گرفتن مسافرت‌ها در روزها و ماه‌های آینده، دوباره شاهد افزایش قیمت‌ها در بلیت هواپیما باشیم.

پرواز تهران کیش رایگان شد؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha