۰ نفر

ارزش افزوده طلا چقدر شد؟

۲۲ فروردین ۱۴۰۳، ۱۰:۰۳
کد خبر: 835492
ارزش افزوده طلا چقدر شد؟

سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: طبق قانون بودجه سال ۱۴۰۳ هیچ نرخ مالیات بر ارزش افزوده‌ جدیدی مشمول طلا، جواهر و پلاتین نمی‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران ، موحدی بک نظر سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: به موجب بند (ر) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۳، نرخ مالیات بر ارزش افزوده موضوع ماده (۷) قانون مالیات بر ارزش افزوده از تاریخ ۰۱/‏۰۱/‏۱۴۰۳‬ به میزان یک واحد درصد افزایش می‌یابد.

به گفته  وی ، طبق متن  قانون  بودجه  افزایش  مالیات بر ارزش افزوده  صرفاً ناظر به نرخ عمومی موضوع ماده (۷) بوده و  طلا و جواهر و پلاتین موضوع مشمول یک درصد مالیات بر ارزش افزوده نمی شود.

او می گوید: در نتیجه، نرخ مالیات بر ارزش افزوده اجرت ساخت، حق‌العمل و سود فروشندگان طلا، جواهر و پلاتین بدون تغییر باقی مانده و همچون گذشته ۹ درصد است.

گفتنی است طبق اعلام سازمان امور مالیاتی کشور  پیرامون افزایش یک درصدی نرخ مالیات بر ارزش افزوده در قانون بودجه سال  ۱۴۰۳ ، هرگونه تغییر در نرخ مالیات بر ارزش افزوده کالاها و خدمات بر اساس قانون انجام می شود و به صورت رسمی توسط سازمان امور مالیاتی کشور اعلام و در درگاه Stuffid.tax.gov.ir درج خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha