۰ نفر

روند واریز حقوق این افراد آغاز شد / حساب خود را چک کنید

۲۱ فروردین ۱۴۰۳، ۲۲:۴۹
کد خبر: 835457
روند واریز حقوق این افراد آغاز شد / حساب خود را چک کنید

واریز حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی، بر اساس حروف الفبا و طبق روال معمول، از ساعاتی پیش آغاز شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، سید مرتضی حسینی؛ معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی پیش از این اعلام کرده بود که مستمری بازنشستگان در فرودین‌ماه مطابق سال گذشته پرداخت می‌شود اما حقوق اردیبهشت بر اساس نرخ جدید اعمال می‌شود و مابه‌التفاوت حقوق فروردین مستمری‌بگیران نیز در اردیبهشت پرداخت می‌شود.

از مدتی پیش زمزمه هایی مبنی بر افزایش مستمری بازنشستگان به گوش رسیده بود و حالا این شایعه به تدریج رنگ واقعیت به خود خواهد گرفت. البته این موضوع منوط به چراغ سبز دولت است.

حسن ایزدان خواستار اجرای قانون در افزایش مستمری بازنشستگان شد.

در آخرین نشست شورایعالی کار، حداقل دستمزد کارگران ۳۵ درصد و مزد سایر سطوح ۲۲ درصد به اضافه مبلغ ثابت افزایش یافت؛ اما به گفته حسن ایزدان، بازرس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران، افزایش مستمری بازنشستگان کارگری تابع قوانین مشخص خود است و می‌تواند از افزایش مزد کارگران شاغل که در شورایعالی کار مصوب شده، بیشتر باشد.
زمان افزایش حقوق بازنشستگان مشخص شد

سید مرتضی حسینی؛ معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: هر ساله محاسبات افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در فروردین ماه انجام می‌گیرد و امسال نیز همین روند ادامه می‌یابد و متناسب با افزایش ۳۵ درصدی دستمزد کارگران، مستمری بازنشستگان نیز به همین میزان افزایش پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: براین اساس مستمری بازنشستگان در فرودین‌ماه مطابق سال گذشته پرداخت می‌شود اما حقوق اردیبهشت بر اساس نرخ جدید اعمال می‌شود و مابه‌التفاوت حقوق فروردین مستمری‌بگیران نیز در اردیبهشت پرداخت می‌شود.

حسینی گفت: امیدواریم سازمان تامین اجتماعی در سال جدید نیز مانند سال گذشته برای پرداخت مستمری بازنشستگان نیازی به استقراض از سیستم بانکی پیدا نکند.
حقوق ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان چقدر است؟

با توجه به ابلاغ کلیات قانون بودجه سال ۱۴۰۳، تصویب‌نامه افزایش ضریب حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان دولت در جلسه هیئت وزیران، ۸ فروردین‌ماه به تصویب دولت رسید که به صورت فوق‌العاده مورد رسیدگی فوری قرار گرفت و به زودی ابلاغ می‌شود.

 در این مصوبه علاوه بر ضریب حقوق شاغلان و بازنشستگان، مبالغ حداقل حقوق و مزایای مستمر، حداقل حکم کارگزینی و سقف خالص پرداختی متوسط ماهانه کارمندان نیز مشخص شده است.

خبر خوش درباره افزایش حقوق

میثم لطیفی رییس سازمان امور اداری و استخدامی گفت: افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری که بیش از ۵.۵ میلیون نفر هستند، دیروز به کارگزینی‌های دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد. افزایش حقوق در سال جدید، به حقوق فروردین کارمندان می‌رسد اما اگر دستگاهی جا ماند و نتوانست احکام جدید را صادر کند، مابه‌التفاوت در ماه‌های بعد پرداخت می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
    0 0
    سلام قرار بود مستمری مددجویان بهزیستی 20 هرماه واریز شود اما تاکنون واریز نشده است لطفا پیگیری کنید با تشکر