۰ نفر

اگر این شغل‌ها را دارید، منتظر بیکاری باشید!

۲۲ فروردین ۱۴۰۳، ۳:۳۰
کد خبر: 835432
اگر این شغل‌ها را دارید، منتظر بیکاری باشید!

روزنامه دیلی میل در مصاحبه با کارشناسان هوش مصنوعی و روسای شرکت‌های مربوط به فناوری‌های هوش مصنوعی نوشته است که ممکن است در سال‌های آینده مشاغل زیر منقرض شوند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دیلی میل، گزارش‌های متناقضی درباره اینکه چه کسانی بیشتر در معرض خطر هوش مصنوعی هستند، منتشر شده است ولی اکثر این گزارش‌ها روی چند شغل توافق دارند که ممکن است در سال‌های آینده با ظهور هوش مصنوعی از بین روند.

روزنامه دیلی میل در مصاحبه با کارشناسان هوش مصنوعی و روسای شرکت‌های مربوط به فناوری‌های هوش مصنوعی نوشته است که ممکن است در سال‌های آینده مشاغل زیر منقرض شوند:

مدیران میانی

مشاغل انسانی شامل کارهای تکراری و قابل پیش بینی که می توانند خودکار شوند در معرض خطر بالایی هستند، از جمله کارهای خط مونتاژ، ورود داده های اولیه و برخی از جنبه های حسابداری.

مشاغل مبتنی بر چک لیست یا جعبه های ورودی روی صفحه برای این دنیا طولانی نیستند، از جمله بازاریاب های تلفنی، آژانس های مسافرتی، عابر بانک، صندوق دار، و پردازشگر وام.

دفتری و حسابداری

مارتین مولیادی، استاد رشته حسابداری در دانشکده بازرگانی دانشگاه شناندوا هشدار می‌دهد که نقش‌های دفتری و حسابداری به دلیل اتوماسیون ورودی داده‌ها و گزارش‌دهی اولیه کاهش شدیدی خواهد داشت.

مولیادی گفت: احتمالاً بیشترین تأثیرپذیری نقش‌هایی است که می‌توان آن‌ها را نظام‌مند کرد یا کارهای تکراری را در بر داشت.

اپراتورهای پاسخگوی تلفن

پیرز لینی، بنیانگذار Implement AI، پیش بینی کرد که مراکز تماس اساساً تا پنج سال دیگر از بین خواهند رفت.

حقوقدانان و محققان

به گفته ناتانیل ویتمور، بنیانگذار Superintelligent، پلتفرمی برای یادگیری در مورد هوش مصنوعی، مشاغلی که شامل بازیابی و فشرده سازی اطلاعات هستند، در معرض تهدید قرار خواهند گرفت.

مهارت‌ها/وظایفی که با مشکل مواجه هستند: هر چیزی که شامل تحقیقات بسیار اساسی یا بازیابی اطلاعات باشد - که می‌تواند همه چیز از پایین باشد.

نویسندگان و تحلیلگران

توماس رولت، استاد جامعه شناسی سازمانی و رهبری در دانشگاه کمبریج، گفت: یک مقاله علمی در سال ۲۰۲۳ نشان می‌دهد که ریاضیدانان، تحلیلگران مالی و نویسندگان بیشتر در معرض خطر جایگزینی با هوش مصنوعی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha