۰ نفر

روسیه خریدار اول میگو ایرانی

۲۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۶:۱۱
کد خبر: 835385
روسیه خریدار اول میگو ایرانی

بر اساس گزارش گمرک، صادرات شیلات در سال گذشته با افزایش ۱۲ درصدی نسبت به سال قبل خود به ۳۱۰ میلیون دلار و واردات این محصولات با ۱۱۳ درصد افزایش به ارزش ۷۲ میلیون دلار رسید.در این میان کشورهای روسیه، امارات متحده عربی و چین مهم‌ترین خریداران اصلی میگو صادراتی ایران بوده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  ایسنا، میزان محصولات شیلات صادر شده در سال ۱۴۰۲ به ۱۴۹ هزار تن به ارزش ۳۱۰ میلیون دلار است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲درصد افزایش را نشان می‌دهد.

صادرات محصولات شیلات، کمتر از ۰.۷ درصد از کل صادرات کشور است و در این مدت امارات، چین، روسیه و عراق بزرگ‌ترین بازار صادراتی محصولات شیلات کشور بوده‌اند.

همچنین، میزان واردات محصولات شیلات در سال ۱۴۰۲ به مقدار ۲۴ هزار تن به ارزش ۷۲ میلیون دلار بود که به لحاظ وزن ۱۲۱ درصد و از حیث ارزش ۱۱۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، واردات ماهی تن (یلوفین) با رشد ۳۰۴ درصدی به ارزش ۳۰ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار رسید که ۴۲ درصد از کل واردات محصولات شیلات را در این مدت شامل می‌شود.

شایان ذکر است، عمده محصولات شیلاتی کشور در سال ۱۴۰۲ از کشورهای امارات، غنا و سشیل (کوچک‌ترین کشور قاره آفریقا) وارد شده است.

مطابق این گزارش، در سال ۱۴۰۲ صادرات میگو با ۹۸ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار، ۳۲ درصد از ارزش کل صادرات را در بین محصولات شیلات به خود اختصاص داده که کاهش صادرات ۲۶ درصدی این محصول را نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد.

در این میان کشورهای روسیه، امارات متحده عربی و چین مهم‌ترین خریداران اصلی میگو صادراتی ایران بوده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha