۰ نفر

آیا استرس و اضطراب باعث دردهای عضلانی می‌شود؟

۲۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۵:۰۲
کد خبر: 835341
آیا استرس و اضطراب باعث دردهای عضلانی می‌شود؟

یک روانشناس و مدرس دانشگاه گفت: زمانی که سطح استرس و اضطراب از حد نرمال بالاتر رود، مغز یک فرمان می‌دهد که یک اتفاق غیرمعمول در حال رخ دادن است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، دکتر «امین عزیزی» اظهار کرد: در اختلالات اضطرابی یک‌سری نشانه‌ها مثل بی‌قراری، نگرانی، وقوع اتفاق ناگوار در آینده وجود دارد اما یکی از نشانه‌های کلیدی آن احساس گرفتگی عضلات، درد در قفسه سینه، نفس تنگی و مرگ غریب الوقوع است.

این روانشناس گفت: این احساس درد که به آن اشاره کردیم جزء نشانه‌های حملات اضطرابی هستند. در خصوص استرس نیز زمانی که سطح آن از حد نرمال بالاتر رود، مغز یک فرمان می‌دهد که یک اتفاق غیرمعمول در حال رخ دادن است. به دنبال این آلارام، باعث می‌شود سیستم سمپاتیک ما تحت تاثیر قرار بگیرد و فعالیت‌ها از تنفس، نبض، مصرف انرژی و... تغییر کند و میزان بیشتری از اکسیژن را ما مصرف می‌کنیم و گردش خون نیز بیشتر می‌شود و مجموع این‌ها باعث انقباض، احساس فشار و دردهای عضلانی می‌شود.

این مدرس دانشگاه افزود: هر چه این حملات و تنش‌ها بیشتر باشد میزان گرفتگی عضلات و دردهای آن بیشتر وجود خواهد بود.

عزیزی ادامه داد: راهکارهایی نیز برای کاهش این مشکل وجود دارد یکی از این‌ها رویکردهای شناختی است که در آن افکار و تجربیات قبلی فرد بررسی می‌شود.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از روش‌ها برای رهایی یا کاهش مشکلات ناشی از استرس و اضطراب، ریلکسیشن و تمرینات آرامش آموزی و تنفسی است، همچنین قرار دادن پا در آب سرد و حتی دوش گرفتن، استفاده از تجارب دیگران نیز می‌تواند موثر واقع شود. در صورت شدت استرس و اضطراب و دردهای شدید عضلانی ناشی از آن بهتر است به روانشناس یا روانپزشک مراجعه کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha