۰ نفر

جوینده گنج در ورامین ناکام ماند

۲۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۵:۰۰
کد خبر: 835336
جوینده گنج در ورامین ناکام ماند

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان ورامین از دستگیری یک نفر حفار غیر مجاز و جوینده گنج در این شهرستان خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمدرضا تاجیک اظهار کرد: طی گزارشات واصله از فعالیت‌های مشکوک حفاری غیر مجاز در یک بنای چهار دیواری که در نزدیکی چند اثر تاریخی ثبت شده در فهرست میراث ملی کشور، در یکی از روستاهای بخش جواد آباد شهرستان ورامین طی عملیاتی با حضور ماموران انتظامی و همکاران یگان حفاظت، ضمن شناسایی محل مورد نظر و حضور به موقع، تعدادی کوزه تاریخی سفالی در محل کشف گردید و به مراجع قانونی تحویل داده شد.

این مسئول بیان کرد: کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی استان تهران با حضور در محل حفاری شده، اقدام این حفار را غیر مجاز اعلام کردند و دستورات لازم را صادر نمودند.

تاجیک با بیان اینکه پرونده تشکیل شده و موضوع در حال پیگیری است، ادامه داد: در محل حفاری دو تا کوزه پیدا شده که دارای ارزش تاریخی بوده و قدمت آن به دوره تاریخی اسلام بر می گردد.

وی تصریح کرد: بر اساس ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی، هر گونه حفاری و کاوش بدون مجوز به قصد به دست آوردن اموال تاریخی، فرهنگی جرم است و متهم به شش تا یک سال حبس محکوم می شود و کوزه های به دست آمده به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و ادوات حفاری به نفع دولت ضبط شد.

ورامین بیش از ۴۰۰ اثر و محوطه تاریخی دارد که از این تعداد، ۷۸ اثر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha