۰ نفر

ورشکستگی در انتظار این کشور

۱۴ فروردین ۱۴۰۳، ۱۷:۰۹
کد خبر: 833866
ورشکستگی در انتظار این کشور

یک مقام بانک جهانی طی اظهاراتی هشدار داد که اوکراین ممکن است در اوایل سال آینده میلادی ورشکست شود، مگر اینکه کشورهای غربی با حذف بدهی از دفتر حساب خود یا تغییر ساختار بدهی‌های این کشور موافقت کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، یک مقام بانک جهانی در گفتگو با خبرگزاری تاس هشدار داد که اوکراین ممکن است در اوایل سال آینده میلادی ورشکست شود، مگر اینکه کشورهای غربی با حذف بدهی از دفتر حساب خود یا تغییر ساختار بدهی‌های این کشور موافقت کنند.

راشاتودی نوشت: بر اساس این گزارش، کی‌یف به کمک‌های مالی حامیان غربی خود متکی است اما این حمایت‌ها در ماه‌های اخیر کاهش یافته است از جمله بسته کمکی 60 میلیارد دلاری ایالات متحده که همچنان در کنگره متوقف شده است.

این مقام که خواست نامش فاش نشود، در مورد آخرین کمک مالی که دولت کی‌یف هفته گذشته به ارزش 1.5 میلیارد دلار تحت برنامه بانک جهانی دریافت کرد، تصریح کرد که نمایندگی روسیه در بانک جهانی با استناد به اساسنامه این سازمان به این وام رای منفی داد.

به گفته این مقام، پیش نویس این سند در مورد تخصیص این بودجه "علناً" به وضعیت "فاجعه بار" مالی اوکراین به دلیل کاهش رشد اقتصادی و کاهش کمک‌های خارجی اشاره می کند.

وی هشدار داد: اگر در سال 2025 طلبکاران غربی از رد بدهی‌های کی‌یف، از جمله بدهی‌های شرکت‌های خصوصی و بانک‌ها خودداری کنند، این کشور ممکن است با ورشکستگی مواجه شود.

این مقام افزود که مدیریت این بانک مستقر در واشنگتن به خطرات "بسیار زیاد" همکاری با اوکراین اذعان کرده است و می‌گوید که مانند معاملات قبلی، این بانک از بودجه خود به کی‌یف اختصاص نداده است.

این منبع تأکید کرد که در آخرین وام، بانک جهانی "یک بار دیگر" از ضمانت‌های دو کشور اهدا کننده به اوکراین یعنی ژاپن و بریتانیا استفاده کرد.

به گفته دنیس شمیگال، نخست وزیر اوکراین، این وام برای برطرف کردن نیازهای اجتماعی و بشردوستانه و همچنین بازسازی این کشور هزینه خواهد شد. دولت اوکراین پیش بینی می‌کند که امسال کسری بودجه بی سابقه‌ای به میزان 43.9 میلیارد دلار داشته باشد و قصد دارد بخش عمده آن را با کمک های مالی حامیان غربی خود پوشش دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha