۰ نفر

بلیت اتوبوس در نوروز گران نشد

۱۴ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۱۵
کد خبر: 833828
بلیت اتوبوس در نوروز گران نشد

مدیر دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه در ایام نوروز در عرضه بلیت اتوبوس کمبودی اعلام نشد، گفت: در ایام نوروز نرخ بلیت اتوبوس افزایش پیدا نکرد و تا به امروز مصوبه‌ای برای افزایش نرخ بلیت اتوبوس نداشتیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا، داریوش باقرجوان درباره میزان جابه‌جایی مسافر نوروزی با حمل و نقل عمومی جاده‌ای اظهار داشت: از ابتدای طرح نوروزی یعنی ۲۴ اسفند ماه تا پایان روز سیزدهم فروردین ماه ۵۹۶ هزار و ۲۴۵ سفر انجام شده که در مجموع  ۵ میلیون و ۵۲۶ هزار و ۱۹۸ نفر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای جابه جا شدند.

وی ادامه داد: در این جابه ‌جایی‌ها سهم ناوگان اتوبوسی ۵۴.۵ درصد، سهم ناوگان مینی‌بوسی ۳۱ درصد و سهم ناوگان کرایه سواری با پلاک عمومی ۱۴.۵ درصد بوده‌است.

مدیر دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: همچنین ۵۵ درصد این جابه ‌جایی‌ها درون استانی و ۴۵ درصد برون استانی بوده‌است. ‌        

باقرجوان با تاکید بر اینکه نوروز امسال از لحاظ عرضه و تقاضای بلیت اتوبوس شرایط نرمالی داشتیم، گفت: خوشبختانه گزارشی مبنی بر کمبود عرضه و نبود بلیت اتوبوس نداشتیم. از سوی دیگر با مدیریت بهتری برای زمان سفر مواجه بودیم و زمان سفر پراکنش مناسبی داشت.

وی با اشاره به تعداد ناوگان اتوبوسی فعال در ایام نوروز ادامه داد: ۱۱ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس در ایام نوروز فعال بودند که از این تعداد ۷ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس امکان تردد در مسافت‌های طولانی را دارند. البته ۲ هزار دستگاه اتوبوس کاروان راهیان نور هم در سفرهای نوروزی فعال شدند.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود:  در حال حاضر ۱۵ هزار دستگاه اتوبوس در چرخه حمل‌و نقل عمومی دارای کارت هوشمند هستند که زا این تعداد ۱۱ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس فعال محسوب می‌شوند اما ۷ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس تازه نفس هستند و توان پیماش برای مسافت‌های بلند (بیش از ۳۰۰ کیلومتر) را دارند.

باقرجوان گفت: باید توجه داشت که چه در زمان رفت و چه در زمان برگشت در ایام نوروز تمام این ناوگان اتوبوسی فعال تردد یک سر خالی داشتند. با این وجود نرخ بلیت اتوبوس افزایش پیدا نکرد و تا به امروز مصوبه‌ای برای افزایش نرخ بلیت اتوبوس نداشتیم.

وی همچنین درباره میزان سهم حمل و نقل جاده‌ای عمومی در تصادفات اظهار داشت : این تحلیل و آمار باید از سوی پلیس اعلام شود و سازمان راهداری مرجع قانونی اعلام آمار نیست اما طبق تجربه‌های سنواتی سهم حمل و نقل عمومی جاده‌ای در تصادفات کمتر از یک درصد بوده، هر چند که باور داریم حتی یک کشته در تصادفات جاده‌ای فاجعه است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha