۰ نفر

واکنش چمران به ماجرای ساخت مسجد در پارک قیطریه

۱۴ فروردین ۱۴۰۳، ۱۳:۴۱
کد خبر: 833821
واکنش چمران به ماجرای ساخت مسجد در پارک قیطریه

رئیس شورای شهر تهران گفت: برای ساخت مسجد در پارک قیطریه نه قرار است درختی قطع شود و نه فضایی اشغال شود، گفت: باید کمی فکر کنیم و تحت تأثیر جو روانی قرار نگیریم چرا که تهران مسجد کم دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، مهدی چمران در مورد احداث مسجد در پارک قیطریه اظهار کرد: در سال ۱۳۸۳ شورای شهر تهران مصوبه بسیار خوبی در این خصوص داشته که از خصوصیات این مصوبه این است که عنوان شده مطالعه و مکان‌سنجی برای احداث مساجد هم در درون پارک‌ها و هم در شهر انجام شود و حتی اگر کسی اقدام به ساخت مسجد کرد، از وی عوارض اخذ نشود.

وی ادامه داد: در این مصوبه عنوان شده شهرداری برای این کار باید زمین در اختیار بگذارد و کمک مالی هم انجام دهد. در سال ۱۳۸۲ برای مساجد و ساخت‌وساز آنها رقمی در بودجه تعیین کردیم که از افتخارات ما در شورا قلمداد می‌شود و حال نیز باید مردم را روشن کنیم که همین مسیر دنبال می‌شود. نه درختی قطع خواهد شد و نه جای بوستان گرفته می‌شود. باید بیندیشیم و تحت تاثیر جو روانی و تبلیغاتی قرار نگیریم. این قانون است و ما مطابق قانون پیش رفتیم و هیچ کس حق ندارد کار خلاف قانون انجام دهد.

چمران اظهار کرد: مطالعه و امکان سنجی برای احداث مساجد در شهرها و پارک‌ها انجام می‌گرفت و در سال ۱۳۸۲ نیز برای مساجد تهران و ساخت و ساز مساجد بودجه تعیین شده بود و این از افتخارات ما در شورا به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه نه قرار است درختی قطع شود و نه فضایی اشغال شود، گفت: باید کمی فکر کنیم و تحت تأثیر جو روانی قرار نگیریم چرا که تهران مسجد کم دارد و باید ۴۰۰ مسجد در پایتخت ساخته شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha