۰ نفر

هزینه تعمیر یک گوشی شیائومی گران شد

۱۳ فروردین ۱۴۰۳، ۲۱:۴۰
کد خبر: 833694
هزینه تعمیر یک گوشی شیائومی گران شد

هزینه تعمیر مادربرد و نمایشگر شیائومی ۱۴ اولترا به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، دیجیاتو نوشت: شیائومی ۱۴ اولترا جدیدترین پرچمدار شیائومی است که در یک نسخه ویژه تیتانیومی نیز عرضه شده است. به‌تازگی لیست رسمی هزینه تعمیر بخش‌های مختلف این پرچمدار منتشر شده که از افزایش چشمگیر قیمت نمایشگر مدل جدید نسبت‌به نسل قبلی حکایت دارد. این درحالی است که مشخصات پنل نمایشگر این مدل تفاوت چندانی را تجربه نکرده است.

هزینه تعمیر شیائومی ۱۴ اولترا به‌هیچ‌ وجه ارزان نیست

باتوجه به گزارشی جدید، شیائومی لیستی از هزینه تعمیر و جایگزینی قطعات مختلف ازجمله دوربین‌ها، باتری، نمایشگر و مادربرد مدل ۱۴ اولترا را منتشر کرده است. خوشبختانه اگر گوشی شما تحت پوشش شرایط گارانتی باشد، هزینه تعمیر هرکدام از این بخش‌ها تنها به ۴۰ یوان (۵.۵ دلار) می‌رسد که برای این پرچمدار گران‌قیمت، کاملاً مقرون‌به‌صرفه است. بااین‌وجود اگر شیائومی ۱۴ اولترای شما شامل گارانتی نباشد، به‌دردسر خواهید افتاد.

معمولاً گوشی‌های پرچمدار هزینه بسیار بالایی را برای جایگزینی قطعات نیاز دارند. شیائومی 14 اولترا نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ به‌خصوص مدل تیتانیومی این پرچمدار که قیمت بیشتری هم دارد. بیشترین افزایش در هزینه تعمیر به یکی از گران‌ترین بخش‌های دستگاه یعنی نمایشگر مربوط می‌شود.

درحالی‌که هزینه تعمیر نمایشگر شیائومی ۱۳ اولترا ۱۱۲۰ یوان (۱۵۵ دلار) بود، در نسخه‌های استاندارد و تیتانیومی شیائومی 14 اولترا، این رقم به ۱۳۵۰ یوان (۱۸۷ دلار) و ۱۶۹۰ یوان (۲۳۴ دلار) می‌رسد. عجیب این‌که مشخصات نمایشگر این پرچمدار تغییری جز روشنایی بیشتر و تغییر نوع محافظ را تجربه نکرده است. به‌نظر می‌رسد که اصلی‌ترین فاکتور در این افزایش قیمت، طراحی قطعات و روند ساخت متفاوت شیائومی 14 اولترا و خصوصاً نسخه تیتانیومی آن بوده باشد.

به‌جز نمایشگر، هزینه تعویض مادربرد دستگاه با افزایش تقریباً ۲۷ درصدی از ۲۳۸۰ یوان (۳۲۹ دلار) به ۳۰۳۰ یوان (۴۱۹ دلار) رسیده است. هزینه تعمیر آزاد سایر بخش‌های نسخه استاندارد و تیتانیومی شیائومی ۱۴ اولترا نیز به‌شرح زیر است:

  • دوربین عریض: ۱۰۰۰ یوان (۱۳۸ دلار)
  • دوربین فوق‌عریض: ۴۹۰ یوان (۶۸ دلار)
  • دوربین تله‌فوتو: ۱۸۰ یوان (۲۵ دلار)
  • دوربین سلفی: ۶۰ یوان (۸ دلار)
  • باتری: ۱۸۰ یوان (۲۵ دلار)
  • پنل پشتی: ۲۹۰ یوان (۴۰ دلار)
  • بلندگو: ۳۰ یوان (۴ دلار)

شیائومی 14 اولترا چندی پیش به‌صورت رسمی در بازار جهانی عرضه شد. این گوشی به‌زودی وارد ایران نیز می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha