۰ نفر

بیماران دیابتی حتما بخوانند

۲۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۵۱
کد خبر: 830476
بیماران دیابتی حتما بخوانند

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: سازمان غذا و دارو برای رفع نیاز بیماران علی رغم ارزبری زیاد نوارهای تست قند خون را وارد می کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، سیدحیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو گفت: هر کدام از نوارهای تست قند خون مخصوص یک دستگاه هستند و برخی از این دستگاه ها به دلیل این که تولید داخل داریم٬ دیگر وارد نمی شوند.

وی تاکید کرد: برخی از مصرف کنندگان دستگاه های تست قند خون، نیازمند نوارهای مخصوص همان دستگاه هستند و سازمان غذا و دارو برای رفع نیازشان علی رغم ارزبری زیاد، نوارها را وارد می کند.

رئیس سازمان غذا و دارو اضافه کرد: سازمان غذا و دارو معتقد است که افراد باید دستگاه های قند خون خود را با دستگاه های جدید جایگزین کنند.

محمدی ادامه داد: در حال حاضر سه شرکت تولید کننده، نوارهای تست قند خون را در ایران تولید می کنند. به طور کلی مشکلی در خصوص تامین نوار تست قند خون در کشور نداریم.

وی تاکید کرد: تست های قند خون به اندازه نیاز بازار در سال های گذشته توزیع شده اند و هیچ کمبودی در زمینه نوارهای تست قند خون در کشور وجود ندارد.

محمدی  بیان کرد: با شروع طرح پویش ملی سلامت برنامه ریزی شده بود تا نوار تست قند خون از محل تولیدات شرکت های داخلی تامین شود که این کار به خوبی در حال انجام است.

رئیس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: در پویش ملی سلامت برآورد شد که ۵۰ میلیون استریت مورد نیاز این پویش ملی باشد که این تعداد از تولید داخل تامین شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha