۰ نفر

افزایش مخالفان بایدن در آمریکا

۱۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۴۲
کد خبر: 827995
افزایش مخالفان بایدن در آمریکا

تهران- ایرنا- طبق نظرسنجی‌های اخیر «نیویورک تایمز» و «کالج سیه‌نا» سهم رای دهندگانی که به شدت با عملکرد «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا مخالف هستند به ۴۷ درصد و مرز هشدار برای انتخابات پیش روی ریاست جمهوری ایالات متحده رسیده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که بایدن در رای‌گیری‌های درون حزبی نیز نتوانسته رضایت اکثریت را کسب کند و در حال حاضر به نظر می‌رسد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا در نظرسنجی‌های اولیه بر بایدن پیشی گرفته است.

نیویورک تایمز نوشت: هشت ماه مانده به انتخابات ماه نوامبر ریاست جمهوری در آمریکا، طبق نظرسنجی صورت گرفته با همکاری مشترک نیویورک تایمز و کالج سیه‌نا، اقبال عمومی به بایدن ۴۳ درصد در مقابل ۴۸ درصد ترامپ ثبت شده است.

این نظرسنجی از ۹۸۰ نفر از واجدان شرایط در رای‌گیری انتخابات پیش روی آمریکا از تمام ایالت ها و در تاریخ ۲۵ تا ۲۸ فوریه از طریق تلفن‌ و مصاحبه انجام شده است.

طبق این نظرسنجی از هر چهار رای دهنده فقط یک نفر فکر می کند که کشور در مسیر درستی حرکت می کند. تعداد رای دهندگانی که معتقدند سیاست‌های بایدن به آنها آسیب رسانده است، بیشتر از افرادی است که فکر می کنند سیاست او کمک کننده بوده است. در این نظرسنجی اکثریت رای دهندگان فکر می کنند اقتصاد در وضعیت بدی قرار دارد.

نتایج اولیه نظرسنجی‌ها در میان زنان، اقلیت‌های سیاه‌پوست و آمریکای لاتین نیز همین موضوع را نشان می‌دهد و زنگ خطر برای بایدن به صدا درآمده است.

حتی در حالیکه اکثریت اعضای حزب جمهوری‌خواه روی ترامپ توافق نظر دارند، بایدن درون حزب دموکرات نیز نتوانسته اتحاد ظاهری ایجاد کند و بعضی از اعضا ارشد این حزب با رهبری مجدد او به شدت مخالف هستند.

مامتا میسرا، ۵۷ ساله، دموکرات و استاد اقتصاد در لافایت، که در سال ۲۰۲۰ به بایدن رای داده است، می‌گوید: رای مجدد به بایدن تصمیم بسیار سختی خواهد بود. من نمی‌دانم چرا دموکرات‌ها به شخص دیگری فکر نمی‌کنند.

در دوره قبل اختلاف رای‌دهندگان و امتیازات آنها در نظرسنجی به نامزدهای ۲ حزب اختلاف چندانی نداشت و حتی بایدن سال گذشته با ۲ امتیاز نسبت به حزب جمهوری‌خواه پیشتاز بود. ولی حالا یکی از بدترین اتفاقات برای بایدن رقم خورده است و امتیاز تاریخی دموکرات‌ها با رای دهندگان رنگین پوست طبقه کارگر، همچنان رو به زوال است.

بایدن همراهی ۷۲ درصد از این رای دهندگان را در سال ۲۰۲۰ به دست آورد و حدود ۵۰ امتیاز نسبت به ترامپ برتری داشت. امروز، نظرسنجی نیویورک‌تایمز و سیه‌نا نشان داد که بایدن در میان رای دهندگان غیر سفید پوست اقبال کمتری دارد و رقابت بین ۲ رقیب زیاد فاحش نیست.

انتخابات درون حزبی نیز خبرهای خوبی برای بایدن نداشته است. تنها ۲۳ درصد از رای دهندگان دموکرات گفتند که نسبت به وی به عنوان رئیس جمهوری آینده کشور امیدوار هستند ولی این میزان برای ترامپ در بین جمهوری‌خواهان حدود ۵۰ درصد است.

به نظر می‌رسد نارضایتی از وضعیت کشور آشکارا چشم‌انداز نتایج کسب شده توسط بایدن و حزب دموکرات را تحت تاثیر قرار خواهد داد. طبق جدیدترین نظرسنجی‌ها دو سوم مردم آمریکا احساس می‌کنند که کشور در مسیر اشتباهی قرار دارد و به خاطر همین ترامپ توانسته ۶۳ درصد از رای مردم را کسب کند.

سهم رای دهندگانی که معتقدند کشور در مسیر درستی قرار دارد، تنها ۲۴ درصد گزارش شده است و بیشتر مردم اقتصاد را بدتر از دوران ترامپ ارزیابی می‌کنند.

اسکار ریورا، یک کارفرمای نیویورکی می‌گوید که اگر ترامپ را برای چهار سال دیگر انتخاب کنیم، در زمینه اقتصاد کمی بهتر می‌شویم. ۴۰ درصد از رای دهندگان گفتند که سیاست‌های ترامپ شخصا به آنها کمک کرده است، در حالی که تنها ۱۸ درصد این برداشت را در مورد بایدن دارند.

البته دموکرات‌ها به سابقه منفی ترامپ و سابقه او در دادگاه‌های آمریکا خوش‌بین هستند و امیدوارند این وجهه منفی بتواند آنها را در انتخابات سال آینده کمک کند.

یک نظرسنجی از مردم آمریکا در ماه‌های گذشته نشان داد که ۵۳ درصد اعتقاد دارند که ترامپ در پرونده‌های مورد اتهام مجرم بوده است. در آن سو نیز جمهوری‌خواهان امیدوارند حمایت دولت فعلی از رژیم اسرائیل در جنگ غزه بتواند آنها را در پیروزی کمک کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha