۰ نفر

بیش از ۲ درصد تولید ناخالص آلمان هزینه امور دفاعی خواهد شد

۲۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۸:۵۶
کد خبر: 825633
بیش از ۲ درصد تولید ناخالص آلمان هزینه امور دفاعی خواهد شد

بوریس پیستوریوس وزیر دفاع آلمان از قصد این کشور برای اختصاصی ۲ درصد از تولید ناخالص آن برای تقویت بنیه نظامی در سال ۲۰۲۴ خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، بوریس پیستوریوس وزیر دفاع آلمان با بیان اینکه کشورش قصد دارد بیش از ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف امور دفاعی کند، تاکید کرد که این درصد برای تضمین امنیت آلمان کافی نخواهد بود.

خبرگزاری تاس گزارش داد: پیستوریوس در جریان کنفرانس امنیتی مونیخ توضیح داد: «با افتخار می گویم که امسال بیش از ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف امور دفاعی خواهیم کرد و در عین حال کاملاً واقع بین هستم و می‌دانم که ممکن است این اتفاق نیفتد.»

آلمان در طول سال ۲۰۲۴ قرار است، ۷۳.۴۱ میلیارد دلار برای ساختار نظامی و تقویت دفاعی خود هزینه کند که معادل ۲.۰۱ درصد از تولید ناخالص داخلی مورد انتظار این کشور در سال جاری خواهد بود.

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو نیز پیشتر گفته بود که هزینه‌های دفاعی ۱۸ کشور ناتو در سال ۲۰۲۴ به ۲ درصد تولید ناخالص داخلی خواهد رسید که برای این سازمان یک رکورد خواهد بود.

اولاف شولز، صدراعظم آلمان اعلام کرد که کشورش در سال ۲۰۲۴ برای اولین بار ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف دفاع خواهد کرد و بعداً هم از این سطح عقب نشینی نخواهد کرد.

وی افزود: آلمان یک صندوق ویژه برای تأمین نیازهای دفاعی به ارزش ۱۰۰ میلیارد یورو دارد که الان حدود ۸۰ درصد آن استفاده شده است.

وی تاکید کرد که آلمان در سال‌های آینده بیشترین هزینه دفاعی را در اروپا خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha