۰ نفر

عقد قرارداد دفاعی ریاض با واشنگتن بعد از به رسمیت شناخته شدن فلسطین

۱۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۴۳
کد خبر: 822626
عقد قرارداد دفاعی ریاض با واشنگتن بعد از به رسمیت شناخته شدن فلسطین

عربستان سعودی آماده پذیرش تعهد سیاسی اسرائیل برای تشکیل کشور فلسطینی، در ازای انعقاد قرارداد دفاعی با واشنگتن قبل از انتخابات است.

گروه به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس؛ «مقامات سعودی به همتایان آمریکایی خود اطلاع داده‌اند ریاض به برداشته‌شدن گام‌های مشخص جهت تشکیل کشور فلسطین توسط اسرائیل اصرار ندارد؛ اما آن‌ها در مقابل تعهد سیاسی تل‌آویو برای این گام، راه‌حل دودولتی را خواهند پذیرفت»، این ادامه گزارش رویترز از شروط ریاض برای عادی‌سازی با تل‌آویو است.

رویترز دربخش دیگری از گزارش خود می‌نویسد «عربستان سعودی آماده پذیرش تعهد سیاسی اسرائیل برای تشکیل کشور فلسطینی، در ازای انعقاد قرارداد دفاعی با واشنگتن قبل از انتخابات است».

ریاض در حالی جهت عادی‌سازی روابط با تل‌آویو برای آمریکا شرط می‌گذارد که دولت جو بایدن علی‌رغم انتقادات جدی و کاهش آراء در نظرسنجی‌های آمریکایی، همچنان به جای حمایت از آتش‌بس و توقف حملات علیه نوار غزه، با ارسال تسلیحات به تل‌آویو و حملات دریایی دامنه درگیری‌ها را گسترش می‌دهد.

امروز و برای صد و نوزدهمین روز از جنگ ارتش رژیم اشغالگر علیه مردم غزه، بمباران منازل مسکونی، محاصره مراکز پزشکی و هدف قرار دادن زیرساخت‌های حیاتی مناطق نوار غزه باعث تداوم یافته است؛ جنایاتی که شهرها را ویران کرده و موجب شهادت بیش از ۲۷ هزار فلسطینی شده که اکثرشان زن و کودک هستند.

منابع منطقه‌ای رویترز در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با این رسانه گفته‌اند که اگر اسرائیل جنگ را متوقف کرده و به راه‌حل دو دولتی متعهد شود، ریاض روابط خود را عادی و به بازسازی غزه کمک مالی خواهد کرد.

رویترز در بخش‌های پایانی گزارشش می‌نویسد که اگر اسرائیل حمله خود به غزه را متوقف کند یا حداقل آتش‌بس را اعلام کند، این امر پیشبرد توافق برای عربستان آسان‌تر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    0 0
    خداوند آمریکا را لعنت کند این کشتار فلسطینیان به دست آمریکا جهان خوار انجام شد خداوندا خودت نگهبان فلسطینیان باش قوم یهود را نابود کن که این قوم شر مطلق است