۰ نفر

خودروی عجیب یک خودروسازی معروف + عکس

۲۶ دی ۱۴۰۲، ۳:۳۰
کد خبر: 819711
خودروی عجیب یک خودروسازی معروف + عکس

مدیر عامل هوندا در مراسم رونمایی از کانسپت سالن، گفت: برخلاف روند کنونی ماشین‌های الکتریکی، ماشین‌های سری صفر وزن زیادی ندارد و بیش از حد به فن‌آوری‌های مختلف مجهز نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از بی بی سی، هوندا در نمایشگاه لوازم الکترونیکی در لاس‌وگاس از عرضه سری جدیدی از ماشین‌های الکتریکی خبر داد. اولین مدل از ماشین‌ها که «سری صفر» نام دارد در سال ۲۰۲۶ به بازار خواهد آمد. هوندا در لاس‌وگاس دو کانسپت از سری صفر رونمایی کرد و می‌گوید اولین مدل این سری تا ۹۰ درصد شبیه به یکی از این کانسپت‌ها است که «سالن» نام دارد.

مدیران هوندا تایید کرده‌اند که این مدل جدید اکنون در حال آزمایش است، در آمریکا تولید شده و در بازارهای جهانی فروخته خواهد شد.

توشیهیرو میبه، مدیر عامل هوندا در مراسم رونمایی از کانسپت سالن گفت برخلاف روند کنونی ماشین‌های الکتریکی، ماشین‌های سری صفر وزن زیادی ندارد و بیش از حد به فن‌آوری‌های مختلف مجهز نیست.

سالن نامتعارف

هوندا در نمایشگاه لوازم الکترونیکی در لاس‌وگاس از عرضه سری جدیدی از ماشین‌های الکتریکی خبر داد. اولین مدل از ماشین‌ها که «سری صفر» نام دارد در سال ۲۰۲۶ به بازار خواهد آمد.

هوندا در لاس‌وگاس دو کانسپت از سری صفر رونمایی کرد و می‌گوید اولین مدل این سری تا ۹۰ درصد شبیه به یکی از این کانسپت‌ها است که «سالن» نام دارد. مدیران هوندا تایید کرده‌اند که این مدل جدید اکنون در حال آزمایش است، در آمریکا تولید شده و در بازارهای جهانی فروخته خواهد شد.

توشیهیرو میبه، مدیر عامل هوندا در مراسم رونمایی از کانسپت سالن گفت برخلاف روند کنونی ماشین‌های الکتریکی، ماشین‌های سری صفر وزن زیادی ندارد و بیش از حد به فن‌آوری‌های مختلف مجهز نیست.

کانسپت سالن روی پلتفرمی ساخته شده که از پلتفرم‌های موجود در بازار نازک‌تر است و در نتیجه ماشین به زمین نزدیک‌تر شده و اسپرت‌تر به نظر می‌رسد. ظاهر ماشین بسیار نامتعارف و شبیه به ماشین‌هایی است که در فیلم‌های علمی-تخیلی دیده می‌شوند. سالن به جای جلوپنجره یک نمایشگر با وضوح بالا دارد. چراغ‌های جلو دو خط نازک است که در فاصله بین کاپوت و شیشه جلو قرار گرفته و چراغ‌های عقبش خطوطی نورانی است که مانند جلوی ماشین فضایی سه‌بعدی در عقب ترسیم کرده است.

جهان خودرو؛ رونمایی مدل جدید هوندا با ظاهری نامتعارف ///

براساس کانسپت سالن لوکس‌ترین مدل الکتریکی هوندا ساخته خواهد شد

طراحان هوندا می‌گویند فرم نامتعارف ماشین باعث شده تا اتاقی جادار داشته باشد. ماشین قرار است برای سیستم‌های خودران سطح ۳ آماده باشد که به راننده امکان می‌دهد در محدوده‌ای مشخص رانندگی را به ماشین بسپرد.

هوندا کانسپت دیگری هم از سری صفر نمایش داد که هنوز معلوم نیست آن را تولید کند. این کانسپت یک ون بزرگ به نام «اسپیس-هاب» است که فرمی مکعبی دارد و چیدمان صندلی‌ها را می‌توان در آن تغییر داد. این کانسپت هم بر روی پلتفرمی مشابه با کانسپت سالن ساخته شده است.

جهان خودرو؛ رونمایی مدل جدید هوندا با ظاهری نامتعارف ///

کانسپت اسپیس-هاب همراه با کانسپت سالن در لاس‌وگاس رونمایی شد

جهان خودرو؛ رونمایی مدل جدید هوندا با ظاهری نامتعارف ///

معلوم نیست هوندا براساس این کانسپت محصولی به بازار عرضه کند

هوندا در تولید ماشین‌های الکتریکی از رقیبانش عقب است. این شرکت قرار بود با جنرال‌موتورز در ساخت ماشین‌های الکتریکی ارزان همکاری کند، اما پارسال اعلام کرد که این همکاری را دنبال نخواهد کرد. برنامه هوندا این است که تا سال ۲۰۳۰ سی مدل الکتریکی به محصولاتش اضافه کند.

پرفروش‌ترین خودروساز لوکس جهان

جهان خودرو؛ رونمایی مدل جدید هوندا با ظاهری نامتعارف ///

فروش ب‌ام‌و در سال گذشته میلادی ۷.۳ درصد افزایش یافت

ب‌ام‌و با اختلافی زیاد با مرسدس-بنز پرفروش‌ترین خودروساز لوکس جهان شد. این خودروساز آلمانی در سال ۲۰۲۳ دو میلیون و ۲۵۳ هزار و ۸۳۵ دستگاه ماشین فروخت که ۷.۳ درصد از سال ۲۰۲۲ بیشتر بود. بنز سال گذشته دو میلیون و ۴۳ هزار و ۸۰۰ دستگاه ماشین فروخت.

بنز و ب‌ام‌و هر سال رقابتی نزدیک برای فروش بیشتر دارند، اما سال گذشته اختلاف دو شرکت زیاد بود. بنز می‌گوید به دلیل نداشتن قطعات و تغییراتی که باید برای ساخت مدل‌های جدید در کارخانه‌ها می‌داد نتوانست در ماه‌های آخر سال گذشته ماشین بیشتری به مشتریان تحویل دهد. آئودی با فروش یک میلیون و ۸۹۵ هزار و ۲۴۰ دستگاه در سال ۲۰۲۳ سومین تولیدکننده خودروی لوکس جهان شد.

نکته قابل توجه در آمار فروش خودروسازان لوکس در سال گذشته نزدیک شدن تسلا به این سه شرکت آلمانی است. تسلا با ۳۸ درصد افزایش نسبت به سال قبل یک میلیون و ۸۰۸ هزار و ۵۸۱ ماشین فروخت. این شرکت اکنون با فاصله‌ای کم چهارمین خودروساز لوکس جهان است. در صورتی که فروش تسلا در سال جاری به اندازه سال گذشته رشد کند، این شرکت می‌تواند رقیبی جدی برای ب‌ام‌و باشد.

هر سه خودروساز لوکس آلمانی در سال گذشته ماشین‌های الکتریکی بیشتری فروختند. ب‌ام‌و با ۹۲ درصد رشد نسبت به سال قبل ۳۳۰ هزار و ۹۵۶ ماشین الکتریکی فروخت. فروش ماشین‌های الکتریکی بنز هم با ۷۳ درصد افزایش ۲۲۲ هزار و ۶۰۰ دستگاه بود و آئودی با ۵۱ درصد افزایش ۱۷۸ هزار دستگاه ماشین الکتریکی فروخت.

چارجر الکتریکی

جهان خودرو؛ رونمایی مدل جدید هوندا با ظاهری نامتعارف ///

دوج چارجر قرار است اواخر سال جاری میلادی به بازار عرضه شود

دوج اولین تصاویر از نسل جدید مدل چارجر را در صفحات خود در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد. این ماشین که قرار است اواخر سال جاری میلادی به بازار عرضه شود اولین مدل الکتریکی کارخانه خواهد بود.

دوج چارجر به خاطر موتور هشت سیلندر و ظاهرش که با الهام از مدل‌های دهه هفتاد کارخانه طراحی شده، یکی از مشهورترین ماشین‌های اسپرت آمریکایی است. این مدل یادآور ماشین‌های اسپرتی است که در دهه شصت و هفتاد میلادی با عنوان «ماشین‌های عضلانی» در جهان مشهور شدند.

دوج در سال ۲۰۲۲ اعلام کرد که تولید مدل هشت سیلندر چارجر را متوقف خواهد کرد و نسل جدید این ماشین الکتریکی خواهد بود. دوج اندکی بعد کانسپتی نمایش داد که قرار بود الهام بخش طراحی نسل جدید ماشین باشد.

جهان خودرو؛ رونمایی مدل جدید هوندا با ظاهری نامتعارف ///

دوج در سال ۲۰۲۲ کانسپتی از مدل الکتریکی چارجر نمایش داد

جهان خودرو؛ رونمایی مدل جدید هوندا با ظاهری نامتعارف ///

دوج چارجر یکی از مشهورترین ماشین‌های آمریکایی است

تصاویری که منتشر شده نشان می‌دهد که نسل جدید چارجر بسیار به کانسپت شبیه است. این عکس‌ها نشان می‌دهد که چراغ‌های ماشین کوچک‌تر خواهد شد و آرم مشهور دوج هم در جلوی ماشین نورانی شده است. دوج هیچ اطلاعاتی همراه با عکس‌ها منتشر نکرده و تنها به شوخی زیر عکس‌ها نوشته «عکس‌برداری و فیلمبرداری ممنوع است.»

دوج تابستان گذشته پیش‌فروش آخرین سری از مدل‌های هشت سیلندر چارجر را آغاز کرد و رسانه‌ها گزارش داده‌اند که استقبال زیادی از این مدل شده است. جزییات فنی مدل الکتریکی چارجر معلوم نیست، اما گزارش شده که این کارخانه سه مدل مختلف از چارجر را با قوای محرکه متفاوت عرضه خواهد کرد که قوی‌ترین مدل نزدیک به ۹۰۰ اسب بخار قدرت دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha