۰ نفر

خبر خوش برای ساکنین مناطق آزاد / خودروهای مناطق آزاد پلاک ملی می‌شوند

۲۰ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۳۴
کد خبر: 818835
خبر خوش برای ساکنین مناطق آزاد / خودروهای مناطق آزاد پلاک ملی می‌شوند

صدور مجوز ثبت پلاک ملی خودروهای وارداتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی آزاد شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، سال گذشته مصوبه‌ای در رابطه با پلاک‌گذاری خودروهای مناطق آزاد با هدف وارد شدن خودروهای خارجی موجود در این مناطق به بازار خودرو کشور ارائه شده بود که روز گذشته (سه‌شنبه ١٩ دی ماه) آیین‌نامه پلاک‌گذاری ملی خودروهای مناطق آزاد به وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان ملی استاندارد ایران، سازمان حفاظت محیط‌زیست، گمرک جمهوری اسلامی، دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری و فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شد که بر اساس آن مجوز پلاک‌گذاری ملی خودروهای مناطق آزاد صادر شده است.

شرایط صدور پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد

بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در رابطه با شرایط مجوز پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد گفته است: با همکاری‌های اجزای مختلف دولت، آیین‌نامه واردات خودروهای نو اصلاح و ظرف روزهای آتی ابلاغ خواهد شد و بر این اساس واردات و ترخیص خودروهای نوی حمل و نقل عمومی و خودروهای برقی و هیبریدی نیز با تسهیل بیشتری انجام خواهد شد. وی ادامه داد: آیین‌نامه اجرایی بند (ث) تبصره (۷) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور راجع به صدور ثبت پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد نیز تصویب شد و خودروهایی که تا زمان ابلاغ آیین‌نامه در مناطق آزاد وارد شدند و جزء خودروهای ممنوعه نبودند، امکان واردات آن‌ها به سرزمین اصلی فراهم شد. امیدواریم با این امور به تامین نیاز بازار خودرو و رقابتی شدن بازار کمک جدی شود. این خودروها با پرداخت عوارض های قانونی امکان وارد شدن به سرزمین اصلی را خواهند داشت.

ابلاغیه آزادسازی مجوز پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد

گفتنی است که خبر از دستور کار خارج شدن پلاک‌گذاری خودروهای مناطق آزاد را آخرین روزهای فروردین ماه امسال، سخنگوی دولت اعلام کرد. حال پس از گذشت حدود ٩ ماه، روز گذشته (سه‌شنبه ١٩ دی ماه)، محمد مخبر- معاون اول رئیس جمهور مجوز پلاک‌گذاری ملی خودروهای مناطق آزاد را صادر کرد. عکس ابلاغیه معاون اول رئیس جمهور درباره آزادسازی مجوز پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد را در ادامه بببینید:

خبر خوش برای ساکنین مناطق آزاد / خودروهای مناطق آزاد پلاک ملی می‌شوند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha