۲ نفر

به گزارش سرویس مواد غذایی اقتصادآنلاین؛

خرما رو با چی بخوریم تا جون بگیریم؟ + لیست قیمت انواع خرما

۱ دی ۱۴۰۲، ۱۷:۳۰
کد خبر: 814867
خرما رو با چی بخوریم تا جون بگیریم؟ + لیست قیمت انواع خرما

در این مطلب به بررسی قیمت انواع خرما می پردازیم.

اقتصاد آنلاین - فائزه امین پویا؛ اگر از علاقه مندان به خرما باشید یا به دلیل ارزش غذایی خرما آن را در برنامه غذایی خود جا داده‌اید حتما برای شما هم این سوال پیش آمده که خرما را با چی بخوریم؟

خرما یک میوه خوشمزه و مقوی است که شما می‌توانید برای خوشمزه‌تر شدن و تقویت خواص آن، از بسیاری مواد غذایی دیگر استفاده کنید که در اینجا به تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم.

برای مطالعه بیشتر درباره قیمت انواع مواد غذایی در بازار روز می توانید به سرویس"مواد غذایی" اقتصاد آنلاین مراجعه کنید توجه داشته باشید این قیمت ها از فروشگاه های آنلاین استخراج شده اند و اقتصاد آنلاین دخل و تصرفی در قیمت ها ندارد.

قیمت انواع خرما
نام محصول مقدار قمت / تومان
خرمای پیارم درجه دو یک کیلوگرم ۹۰,۰۰۰
خرمای خاصویی ۸۰,۰۰۰
خرما کبکاب دستچین ۹۹,۷۰۰
خرما زاهدی نرم و گوشتی برداشت امسالی ۶۵,۰۰۰
خرمای مجول بسته بندی ۵۰۵,۱۰۰
خرمای بریمی،یا آلوچه ای ۱۲۵,۰۰۰

خرما را با لبنیات بخوریم

یکی از بهترین مکمل‌ها برای خرما شیر و سایر لبنیات است. علاوه بر این که مزه شیرین خرما در کنار لبنیات بسیار ملایم‌تر می‌شود، خواص یکدیگر را نیز تکمیل می‌کنند.

شیر و خرما: یکی از مرسوم ترین لبنیاتی که با خرما استفاده می‌شود شیر است. شما می‌توانید در کنار نوشیدن شیر خرما را نیز نوش جان کنید. طبق بررسی های سایت خرمایی همچنین می‌توانید نوشیدنی های بسیار مقوی و خوشمزه ای با ترکیب این دو تهیه کنید.

انواع نوشیدنی و معجون با شیر و خرما را در طرز تهیه معجون شیر خرما یاد بگیرید.

خامه و خرما: خرما و شیره خرما می‌تواند جایگزین سالم و طبیعی برای مربا و عسل‌های مصنوعی بازار باشد. در کنار خامه صبحانه می‌توانید از خرمای تازه ( رطب یا خرمای شیره‌دار) بجای عسل و مربا استفاده کنید. علاوه برا این که از خوردن آن لذت خواهید برد، انرژی شروع یک روز خوب را از یک منبع سالم تامین می‌کنید.

ماست و خرما: در جنوب ایران که خرما یک غذای جدا نشدنی از سفره مردم است خوردن خرما با ماست بسیار رایج است. همچنین شما می‌توانید دسرهای متفاوتی با خرما و ماست تهیه کنید و میل کنید.

خرما با گردو و مغزیجات

برای این میان وعده مقوی‌تر و خوشمزه تری داشته باشید می‌توانید هسته‌های خرما را جدا کنید به جای آنها گردو، بادام، بادام زمینی و سایر مغزیجات بگذارید و نوش‌جان کنید.

گردو یکی از بهترین مکمل ها برای خرماست. گردو سرشار از چربی سالم و پروتئین است که می‌تواند نبودن این مواد در خرما را جبران کند و ترکیب خرما و گردو را به یک میان وعده کامل و انرژی زا تبدیل کند. اگر می خواهید با فواید این ترکیب آشنا شوید حتما مطلب خواص خرما و گردو را مطالعه کنید.

برای این که ظاهر جذابتری داشته باشد کودکان نیز به خوردن آن ترغیب شوند می‌توانید خرما را به یک روکش شکلات بن ماری شده بپوشانید و علاوه بر این ظاهر آن بهتر می‌شود بسیار خوشمزه تر خواهد شد.

خرما با کنجد و ارده کنجد

کنجد یکی از بهترین مکمل‌ها برای خرماست. حتما برای استفاده در کنار خرما از کنجد ایرانی بوداده استفاده کنید که مزه و عطری بسیار قوی داشته باشد.

خرماها را در کنجد بو داده بغلطانید تا سطح خرما کاملا با کنجد پوشانده شود و سپس میل کنید.

ترکیب خرما و ارده کنجد هم در جنوب ایران بسیار محبوب است و حتما آن را امتحان کنید و از مزه آن لذت ببرید. این ترکیب برای روزهای سرد زمستان بسیار مناسب است و انرژی و گرمای بدن شما را تامین می‌کند.

طعم دار کردن خرما با بعضی ادویه ها

می‌توانید خرما را با برخی ادویه ها طعم دار کنید. به طور مثل می‌توانید از پونه، آویشن، زنجنبیل، زیره و … استفاده کنید.

انواع دسر با خرما

‎علاوه بر موارد بالا می‌توانید انواع غذاها و دسرها را با استفاده از خرما تهیه کنید. به طور مثال رنگینگ و حلوای خرما که دو دسر جنوبی و سنتی ایران هستند. همچنین بسیاری دسرهای جدیدتر وجود دارند که از خرما برای تهیه آنها استفاده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha