۰ نفر

طوفان شن کرمان را فراگرفت

۲۳ آذر ۱۴۰۲، ۲۱:۲۰
کد خبر: 813877
طوفان شن کرمان را فراگرفت

طبق پیش بینی‌های قبلی هواشناسی، طوفان شن شرق و جنوب شرق استان کرمان را دربرگرفته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، طوفان شن امروز پنجشنبه شرق و جنوب شرق استان کرمان را طبق پیش بینی‌های قبلی دربرگرفت و آنطور که جداول سامانه پایش هوا نشان می‌دهد برخی مناطق از جمله ریگان در حالت خطرناک قرار گرفته اند.

طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی وزش باد شدید تا به نسبت شدید از صبح امروز اکثر نقاط استان را در بر گرفته، پدیده‌ای که طبق اعلام هواشناسی شدت آن در نواحی شرقی و جنوب شرقی استان بیشتر بوده و سبب افزایش غلظت آلاینده‌ها در این نواحی شده است.

وضعیت هوای ریگان در شرق استان خطرناک برای تمامی گروه‌های سنی شده و بم نیز در وضعیت ناسالم قرار دارد.

در فهرج نیز طوفان شدید شن سبب انسداد راه های روستایی و خسارت در تاسیسات و زیرساخت ها شده است.

غیر از وزش باد، بارش باران و برف هم از پیش بینی‌های هواشناسی بود که در مناطق کوهستانی در حال وقوع است.

هم اینک در نواحی شرقی و جنوب شرق استان به ویژه در شهرستان‌های بم، نَرماشیر، قلعه گنج و رودبارجنوب وزش باد نسبتا شدید تا شدید بر حاکم است.

وزش باد در شمال و شمال غرب استان نیز هم اینک گزارش شده، اما شدت آن در نواحی شرق بیشتر است.

در نواحی شرقی استان همچنین به دلیل وزش باد شدید طوفان گردوخاک نیز پدیده غالب جوی این مناطق بود البته هنوز از وجود اختلال در مسیرهای ارتباطی به دلیل طوفان گزارشی ارسال نشده است.

طبق پیش بینی های کارشناسان، طی فردا (جمعه) از شدت ناپایداری‌ها در سطح استان کاسته خواهد شد و روز شنبه شاهد ناپایداری در سطح استان نخواهیم بود و جویی کاملا آرام برای این روز پیش‌بینی می‌شود.

با توجه به اینکه از امروز تا صبح شنبه کاهش دما در سطح استان محسوس خواهد بود، کارشناسان تأکید کرده اند، گلخانه داران و مرغداری‌ها نسبت به کاهش خسارت تمهیدات لازم را بیندیشند.
طوفان شب گذشته باعث کندن دو تیر برق در فهرج شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha