۰ نفر

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

برگزاری ویژه‌برنامه‌های متنوع برای نسل قاسم در چهارمحال و بختیاری

۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۳۲
کد خبر: 810640
برگزاری ویژه‌برنامه‌های متنوع برای نسل قاسم در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تشکیل گروه "نسل قاسم" از نوجوانان پسر در استان، گفت: برنامه‌های متنوعی در قالب "روایت پیشرفت" برای پسران نوجوان برگزار می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، حجت الاسلام والمسلمین مهدی طاهری با اشاره به تشکیل گروه "نسل قاسم" از نوجوانان پسر در استان، گفت: سفر به یزد، حضور در کارخانجات یزد و برگزاری ویژه برنامه "روایت پیشرفت"، اقامت در امامزاده انار، بازدید از موزه دفاع مقدس استان کرمان و زیارت قبر سردار سلیمانی از جمله برنامه‌هایی است که برای نوجوانان پسر اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری ویژه برنامه‌های "دختران حاج قاسم" و "دختر خاله‌ها"، اظهار کرد: در این برنامه‌ها که عمده مخاطب آن‌ها دختران ۱۷ تا ۲۵ سال یعنی جوانان بود آموزش‌های لازم در حوزه ناظر بر الگو سوم زن مسلمان ایرانی ارائه شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر لزوم اجرای برنامه‌های آموزشی برای نوجوانان، افزود: در روایات دین مبین اسلام نیز این دوره از زندگی اهمیت بالایی دارد چراکه در این دوره فرد تاثیرپذیر است و به راحتی به سمت خوبی‌ها تمایل پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: سن نوجوانی پسران از ۱۲ تا ۱۶ سالگی و سن نوجوانی دختران از ۹ تا ۱۴ سالگی است در حقیقت دوره نوجوانی و جوانی دختران زودتر از پسران آغاز می‌شود برهمین اساس رصدی در چهارمحال و بختیاری صورت گرفت و مشخص شد حدود ۵۱ هزار نوجوان دختر و پسر در استان وجود دارد.

طاهری عنوان کرد: در مرحله نخست مقرر شد برنامه‌هایی برای نوجوانان پسر در چهارمحال و بختیاری طراحی و اجرا شود بنابراین ۲۰۰ نوجوان پسر از ۲۰۰ نقطه استان انتخاب شده و در دوره‌های آموزشی گروه‌سازی، کار در گروه و مسئولیت‌پذیری شرکت کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: یک فنحان تفکر، یک قدم تا قله که کوهنوردی در دل شب بود، آموزش ساخت برنامه در فضای مجازی و طبخ غذا در دل طبیعت از جمله برنامه‌هایی است که برای نوجوانان پسر طراحی و اجرا شد.

وی تصریح کرد: نوجوانان پسری که در دوره‌های آموزشی و اردوهای ذکر شده شرکت داشتند پس از باگشت به محل زندگی خود به همراه دوستان هم سن خود گروهی تشکیل داده و اقدام به انجام "کار خوب" می‌کنند انتخاب این کارهای خوب نیز برعهده خود نوجوانان است.

طاهری یادآور شد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته مقرر است در تاریخ ۲۱ آذرماه ۲۰۰ نوجوان پسر به همراه گروه دوستان و پدران خود در مصلی امام خمینی (ره) شهرکرد حضور پیدا کنند که در این برنامه اطلاعاتی نیز در خصوص ویژگی‌های دوران نوجوانی در اختیار پدران قرار خواهد گرفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: سفر به یزد، حضور در کارخانجات یزد و برگزاری ویژه برنامه "روایت پیشرفت"، اقامت در امامزاده انار، بازدید از موزه دفاع مقدس استان کرمان و زیارت قبر سردار سلیمانی از دیگر برنامه‌هایی است که برای نوجوانان پسر اجرا خواهد شد، گروه نوجوانان این برنامه نیز دارای عنوان "نسل قاسم" هستند حاج قاسم سلیمانی الگوی امروزی آن‌ها و حضرت قاسم نیز مبدا فکر و هویتی این نوجوانان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha