۱ نفر

هزینه راه اندازی تولیدی پوشاک

۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۰۰
کد خبر: 809953
هزینه راه اندازی تولیدی پوشاک

تولیدی پوشاک در کشور ما بسیار مورد توجه قرار گرفته است و در صورتی که شخصی توانایی راه اندازی تولیدی پوشاک را داشته باشد به راحتی قادر به راه اندازی آن خواهد بود. ولی در قدم اول باید در مورد هزینه راه اندازی تولیدی پوشاک اطلاعات کافی در دست داشت.

هر نوع کارگاه و یا تولیدی که راه اندازی می شود هزینه های مختلفی را در بر می گیرد، این هزینه ها ثابت و متغییر بوده و می تواند آینده تولیدی را مشخص کند. هزینه راه اندازی تولیدی پوشاک نیز از یان قاعده مستثنی نیست. 

با لیست کردن و در نظر گرفتن هزینه ها، شخص می تواند به این نتیجه برسد که آیا می تواند از عهده مدیریت این بخش از کار بر بیاید و یا اقدام به شروع کار نکند؟ از اصلی ترین هزینه هایی که ابتدا باید پرداخت شود و معولا جز سنگین ترین ها نیز هست هزینه مکان و تجهیرات است. در  صورتی که قصد تهیه انواع ماشین آلات تولیدی لباس را دارید می توایند از سایت amiralidookht.com اقدام به تهیه ماشین آلات مورد نظر خود کنید. اما با اینکه با تهیه تجهیزات و تعیین مکان تولیدی بیشترین بخش سرمایه گذاری تشکیل می دهد اما هزینه های پنهان دیگری نیز وجود دارد که باید به آتن ها نیز توجه کنید. مشخصا سوالات مختلفی در مورد هزینه ها مطرح است که در این بخش سعی می کنیم به اصلی ترین آن ها جواب دهیم تا اگر شما نیز به دنبال راه اندازی تولیدی پوشاک هستید با هزینه های پیش رو آشنا شده و سپس تصمیم قطعی تری در این زمینه بگیرید.  همچنین در صورتی که نیا

عوامل موثر بر هزینه راه اندازی تولیدی پوشاک

 در نگاه اول شاید هزینه راه اندازی تولیدی پوشاک زیاد نباشد، ولی وقتی که به عمق ماجرا نگاه منطقی تری بیندازید خواهید دید که هزینه های زیادی در این راه انتظار شما را می کشد. عوامل مختلفی در راه اندازی پوشاک و هزینه های پیش رو تاثیر گذار هستند که باید به آن ها توجه زیادی شود.  از جمله عواملی که تاثیر بسزایی در هزینه ها دارند می توان به نوع تولید، تیراژ تولید و مکان تولیدی اشاره نمود.

هزینه راه اندازی تولیدی پوشاک

  نوع تولید

مشخص کنید که به دنبال تولید چه نوع پوشاکی هستید؟ وقتی که تولید نوع پوشاک شما مشخص شود، نوع تجهیزاتی که مورد نیاز است نیز مشخص می شود. چرا که هر نوع پوشاکی با توجه به ساختاری که دارد به تجهیزات خاصی نیازمند است. وقتی که نوع تجهیزات مشخص شد شما می توانید با استعلام قیمت، هزینه های محصولات را براورده کرده و برخی از هزینه راه اندازی را در نظر بگیرید.

 تیراژ تولید

تیراژ تولید در پوشاک با توجه به نیاز جامعه تعریف می شود. اینکه شما چقدر در این زمینه تقاضا دارید و چه مقدار مشتریان ثابتی دارید. به همین منظور باید این مورد را در نظر بگیرید.

ممکن است شما قبل از راه اندازی، با افراد زیادی در این زمینه صحبت کرده باشید و توانسته باشید تیراژ بالایی برای شروع داشته باشید. و یا اینکه همچنان بدون در نظر گرفتن هیچ گونه مشتری قصد دارید با نیراژ کم شروع به تولید کنید. همه این عوامل تاثیرات زیادی در هزینه راه اندازی تولیدی پوشاک دارد.

  مکان تولیدی

 مکان تولیدی بخش دیگری از موارد مهم در راه اندازی تولیدی پوشاک است. اینکه شما در یک شهر کوچک اقدام به راه اندازی کارگاه تولیدی کنید و یا در یک شهر بزرگ، مطمئنا هزینه ها متفاوت خواهد بود. این مورد نیز جز موارد اصلی و کاملا ضروری در هزینه راه اندازی پوشاک به شمار می رود که باید دقیق در مورد آن بررسی های لازم انجام شود.

هزینه راه اندازی تولیدی پوشاک

 هزینه‌های ثابت

 هزینه های ثابت چه هزینه هایی هستند؟ هزینه هایی که شما به صورت ماهانه و دائمی مجبور به پرداخت آن ها هستید و باید برای آن برنامه ریزی داشته باشید. این هزینه ها بخش اصلی در هر کسب و کاری هستند. حال که شما به دنبال راه اندازی تولیدی پوشاک هستید باید توجه داشته باشید که در این مسیر هزینه های ثابت زیادی باید پرداخت کنید که از جمله آن ها می توان به اجاره مکان، خرید تجهیزات مورد نیاز و ... اشاره نمود.

 اجاره مکان

یکی از مواردی که در کسب و کارها نیاز است، مکان مناسب برای راه اندازی کسب و کار می باشد. حال که شما اقدام به راه اندازی تولیدی پوشاک نموده اید توجه داشته باشید که می خواهید مکانی را اجاره کنید و یا قصد خرید دارید؟

در اکثر موارد افرادی که در تولیدی های پوشاک کار می کنند محل هایی برای اجاره می گیرند تا بتوانند کسب و کار خود را گسترش دهند. پس باید هزینه اجاره ملک را جز اصلی ترین هزینه های ثابت در نظر بگیرید.

ممکن است این هزینه به صورت سالانه تغییر کرده و شما نتوانید به درستی از تامین آن بر بیایید. پس باید مکانی را در اختیار بگیرید که توانایی تامین رهن و اجاره آن را داشته باشید و هم اینکه مسیرهای دسترسی به آن راحت تر باشد تا مشتریان شما به راحتی بتوانند برای خرید و تامین نیازهای خود به محل مورد نظر رفت و آمد کنند.

 خرید تجهیزات

 راه اندازی تولیدی پوشاک یعنی خرید تجهیزات جدید و یا تعمیر تجهیزات در صورت خرابی که این موارد جز اصلی ترین نکات در هزینه های ثابت است. تجهیزات شما به صورت ثابت و ماهیانه باید سرویس شوند تا کارایی خود را حفظ کنند و در صورت نیاز باید از تجهیزات جدید استفاده کنید. این موارد نیز جز هزینه راه اندازی تولیدی پوشاک است. شاید در بین موارد دیگر، خیلی مورد اهمیت نباشد ولی بی توجهی به آن نیز باعث افزایش هزینه ها خواهد بود.

 بیمه

بیمه کردن کارکنان، محل کارگاه و ... اهمیت ویژه ای دارد. به دلیل اینکه شما از انواع پارچه و دستگاه های گران قیمت در این محل استفاده می کنید، بی توجهی به آن ها می تواند هزینه های جبران ناپذیری داشته باشد. پس بیمه کردن و پرداخت هزینه آن را جز هزینه های ثابت در نظر گرفته و حتما انجام دهید.

 هزینه قبوض

وقتی از تجهیزات برقی استفاده می کنید، باید هزینه های قبض برق بالایی را پرداخت کنید. پرداخت قبوض نیز جز هزینه های ثابت مطرح شده است که به صورت ماهانه باید پرداخت شود.

 مالیات سالیانه

وقتی که تولیدی پوشاک شما در سامانه به ثبت رسید، سالانه برای پرداخت مالیات باید به سامانه مراجعه کرده و با توجه به میزان مالیات تعریف شده، اقدام به پرداخت مالیات نمایید.


هزینه راه اندازی تولیدی پوشاک

 هزینه‌های متغیر

به جز هزینه هایی که بیان شد برخی هزینه ها متغیر بوده و شاید در طی روز یا هر هفته باید پرداخت شود. این هزینه ها در مورد خرید مواد اولیه، هزینه کارگران و هم نقل و .. است. لیست کردن هزینه های متغییر در کنار هزینه های ثابت به بهتر برآورده کردن هزینه های راه اندازی تولیدی کمک می کند و تصمیم گیری راحت تری می توانید در این زمینه داشته باشید.

 خرید مواد اولیه

 در تولیدی پوشاک نیاز به مواد اولیه بسیار اهمیت دارد. چرا که با نبود این مواد نمی توان اقدام به کار نمود. به همین خاطر در صورت تمام شدن هر یک از مواد اولیه باید سریعا اقدام به خرید نمود. ممکن است نیاز به خرید این مواد در ماه یک بار اتفاق بیفتد یا به صورت هفنتگی نیاز به تامین مواد اولیه باشد. به همین جهت نمی توان زمان ثابتی برای آن مشخص نمود و جز هزینه های متغییر تعریف شده است.

دستمزد استادان خیاطی

 همه کسانی که اقدام به راه اندازی تولیدی پوشاک می کنند خود استاد خیاطی نیستند و نیاز دارند در این بین از استادان و متخصصین در این زمینه کمک بگیرند. برای این کار، نیاز است تا دستمزدی برای استادان خیاطی نیز در نظر گرفته شود که متغییر بوده و با توجه به نوع تولید و شرایط متغیر است.

 دستمزد کارگران

 در هر تولیدی نیاز است تا چندین نفر به عنوان کارگر فعالیت های بیرون و یا داخل را انجام داده تا شاگردان و استادان به راحتی کارهای تولیدی را استارت زده و در اولین فرصت به دست مشتری برسانند. دستمزد کارگران نیز جز هزینه های متغیر محسوب می شود.

 حمل و نقل

هزینه جای به جایی و خرید ها با وسایل نقلیه انجام می شود که این هزینه نیز به صورت مجزا جز هزینه های متغیر تعریف شده است.

 سخن پایانی

با توجه به اینکه هزینه راه اندازی تولیدی پوشاک به عوامل مختلفی بستگی دارد، ولی می توانید با یک اقدام هوشمندانه و برنامه ریزی درست و خرید تجهیزات از یک فروشگاه معتبر مثل فروشگاه امیر علی دوخت، هزینه های خود را مدیریت کرده و در این مسیر پیشرفت کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha